A búvárkodáshoz kell valamilyen engedély?
Ezt találtam róla:
Én amikor búvárkodtam, bár nem Horvátországban, akkor előtte volt egy kis tanfolyamszerűség és utána mehettünk, magával az oktatóval. Nem mentünk túl mélyre, mivel akkor kellett volna még valamit csinálni talán (pontosan nem emlékszem kb 5 éve volt)
Tehát igen, kell hozzá engedély, ha jól tudom.
Nem vagyok szakértője a témának, ne vedd a szavam 100%-ra!!
Egyébként pedig jó nyaralást! :)
Én abszolút amatőr vagyok, UEF OWD minősítéssel ( ez legalapabb minősítés ebben a búvár szervezetben, 18m max mélység, merülés vezetővel endélyezett), de pár gondolat alább.
Egy komplett felszerelés elég borsos árú, nem biztos, hogy megérné neked.
Itt nincs olyan, hogy olcsó - ha egy olyan átlag ember vagy anyagilag mint pl én. Egy merülés 30 -50 Eur között mozog ha mindent bérelsz, de nem sokat spórolsz ha saját cuccot viszel. Ha pl megnézed a [link] árait, látni fogod, hogy miről beszélek ( találomra válaszottam egy internetes boltot, több is van hasonló árakat fogsz találni )
Első körben kell egy orvosi vizsgálat egy fül-orr gégésznél a saját érdekedben. Ugyanis ha kiegyenlítési problémáid esetleg szervi eredetűek akkor ezt a hobbit nem neked találták ki.
Elmagyarázom: itt kint a szárazföldön 1 Bar nyomás hat rád, 10m-en 2 Bar, 20 m-en 3 Bar ésatöbbi. Már kis mélységben ( pl 5 m) gondot okozhat a nyomás okozta kiegyenlítés és hát rádöbbeni, hogy mégse vagy egészségileg alkalmas a merülés közepén, több mint kellemetlen élmény...
Bevallom, a jogi aspektusát nem tudom. Most hirtelen belegondolva nem tudok olyan törvényről ami tiltaná, hogy magányosan nekiszaladj a tengernek és búvárkodj ( persze van ahol ehhez területi engedély kell ) - ez viszont óriási ostobaság lenne.
Helyismeret hiányában, egyedül búvárkodni szerintem unalmas és veszélyes is.