Kezdőoldal » Szórakozás » Játékok » Word of warcraft most hogyan...

Word of warcraft most hogyan is működik?

Figyelt kérdés
Nem nagyon értem, hogy mondjuk van egy kiegészítő amiben el lehet érni a hatvanas szintet, de van az alap játék is amibe csak 50.Most akkor van a wow és a shadowlands, az akkor egy külön játék?Ha nem külön játék akkor hogyan tudok átmenni egy kiegészítőbe?..Valaki kérlek magyarázza el az alapok.

2022. júl. 13. 23:53
 1/4 anonim ***** válasza:
Nem túl komplikált. Ha csak az alapjáték van meg, akkor csak az alapjáték területeihez férsz hozzá, és a max szinted is az alapjáték max szintje lesz. Ahogy megszerzed X kiegészítőt, úgy elérhetővé válnak a kiegészítős területek a játékban, és a max szinted is megnő. Ugyanaz a játék, csak ha megvan a kiegészítő, akkor hozzáférsz benne új dolgokhoz is.
2022. júl. 14. 00:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
77%

A World of Warcraft fejlődése során kijöttek a játékhoz kiegészítők.


Az alap wow (WoW Classic) 2004-ben jött ki. A maximum szint 60, 9 kaszt és 8 faj van benne. A bejárható térkép egyedül Azeroth. A fejlődés brutálisan nehéz még itt, nagyon sokáig tart, kitartónak kell lenned, de nagyon. De jó oldala, hogy emiatt a közösségi része a játéknak sokkal nagyobb. Sámán kaszt itt csak horda, Paladin csak alli lehetett.

A "főboss" itt Kel'Thuzad, Naxxramas főbossa. Egy élőholt csontváz mágus.


Az alap wowra 1. kiegészítőként érkezett annó a The Burning Crusade (TBC)(2007). A maximum szint 70-re növekedett, még mindig 9 kaszt játszható, de mind két frakció kapott +1 fajt, az alli a Draeneit, a horda a Blood Elfet. Ennek a 2 fajnak a képében kapott a horda paladint, az alli sámánt. Új játszható világ jött be Azeroth mellé, 60-70 szint között, Outland. Új szakma a Jewelcrafting, nyakláncok, gyűrűk gyártására. A fejlődés itt sem túl könnyű, de körülbelül 20%-an könnyebb mint Classicban volt.

A főboss itt Kil'Jaeden, egy hatalmas démon Sunwellben.


A 2. kiegészítő, a Wrath of the Lich King (Wotlk) (2008). Új faj nem érkezett, viszont kaptunk egy 10. kasztot, a Death Knightot. A maximum szint 80-ra emelkedett. Azeroth és Outland mellé érkezett egy új "térkép", Northland 70-80 szint közötti fejlődéshez, és maximum szint kontenthez. Új szakma az Inscription, tekercsek készítése. Fejlődés terén ez sem egy könnyű utazás, de már könnyebb valamivel mint volt.

A főboss itt a Lich King, az élőholtak fagyos királya.


A 3. kieg a Cataclysm, (Cata) (2010). Kapunk 2 új fajt, alliba a Worgen ami farkasember, hordába a kis zöld goblinok. Új "térkép" nagyon nincs, néhány kis szigetet leszámítva, viszont átdolgozták a Classicban megismert Azerothot, teljes egészében. Új zónák vannak 1-2 Azerothon belül. Átdolgozták a fejlődési rendszert, a küldetések részletesebbek lettek, az egész fejlődés élmény sokkal könnyebb és gördülékenyebb lett, színesebb küldetésekkel, történetekkel. A maximum szint 85-re emelkedett.

A főboss itt Deathwing, egy hatalmas sárkány ami kitörve földalatti börtönéből szétbarmolta egész Azerothot.


A 4. kieg a Mists of Pandaria (MoP) (2012) A maximum szint 90, új játszható faj a Pandaren, ami egy panda ember, különlegessége hogy te döntheted el hogy hordába vagy alliba akarsz menni, tehát amolyan köztes faj. Új kaszta Monk, egy spirituális bunyós szerzetes dolog. Új térkép Pandaria, a kínai pandák otthona, csing-csung zenék, ázsiai kultúra. Azt a kritikát kapta ez a kieg hogy a Blizz túlságosan nyalt vele Kína felé, sokak szerint itt kezdett igazán hanyatlani a Wow. De ennek ellenére akad rajongótábora. Ennek a kiegnek az érdekessége, hogy a Blizz itt barmolta el a Talent rendszert. Tehát azt, hogy ha fejlődsz 1 szintet kapsz 1 pontot, amivel fejlesztheted a karkteredet. Itt már válasszál 15 szintenként 1 spellt valami jött be amit nagyon sokan kritizáltak. Azóta is ez a rendszer van sajnos.

A főboss itt Garosh, a horda főnöke akit felemészt a gyűlölete vagy mi.. lol.


Az 5. kieg a Warlords of Draenor (WoD) (2014) A maximum szint 100, egy egész új világot kapunk mint annó TBC-ben, nem csak egy kis szigetet. Outland múltbéli változatát kapjuk meg 90-100 közötti fejlődésre, konkrétan a múltba kell szaladgálni. Új kontent hogy kapott minden játékos saját Garrisont, ami egy saját bázis, fejlesztheted az épületeket nyersanyagokat gyüjtve, NPC-kkel töltheted meg, irányíthatsz alattvalókat, ilyesmi. Ez a kieg kapta talán a legtöbb sarat az egész wow történelmében, itt érte el a wow a mélypontot, addig soha nem látott számok hagyták ott a játékot amiatt, mert a közvélekedés szerint unalmas és egyhangú volt a kontent. A főboss itt Archimonde, egy hatalmas démon.


A 6. kieg a Legion (2016). Maximum szint 110, új kasztot kaptunk benne, a Demon Huntert, új térkép a Broken Isles. Érdekesség ebben a kiegben hogy minden játékos megkapja a kasztja legnagyobb leg epikusabb fegyverét, amit egész kiegben nem kell lecserélnie, viszont azt kell fejlesztenie hogy erősebb legyen. Minden játékos kap egy Class Hall-t, ami egy titkos bázisa a kasztjának, a kasztja beli npc-k vannak itt. Katonákat lehet innen küldetésre küldeni javak reményében. Ezt a kieget nagyon sokan szerették.

A főboss itt Argus, de a kiegben nagyon megy a verekedés Gul'Dannal ami egy orc warlock.


A 7. kieg a Battle for Azeroth (BfA) (2018). Maximum szint 120, kaptunk egy rakás új játszható fajt. Új térkép a Kul'Tiras az alli oldalán, Zandalar a horda oldalán. A lore lényege hogy a bolygóba belevágott egy óriás egy hatalmas kardot, ami miatt vérzik a bolygó. Kapsz egy nyakláncot, és abba gyüjtsed a bolygó "vérét" hogy erősebb legyél. Ez a kieg is elég sok sarat kapott, sokan már halálra unták a végén.

A főboss itt N'Zoth aminek értelme, betételének oka előtt a legtöbb játékos értetlenül áll.


A 8. kieg a Shadowlands. (ez van most) (2020). Maximum szint vissza került 60-ra. Új játszható térkép a "túlvilág" amin 4 zóna is van. A kieg "érdekessége" hogy a 4 zóna 4 frakciót is jelent, és neked választanod kell 1-et a 4 közül. Minden kasztnak mind a 4 frakció ad egy rakás egyedi képességet, szóval bölcsen kell választani. Online talált Guidek segíthetnek ebben. Ez a kieg is elég sok sarat kapott manapság, nagyon sok játékos hagyta ott a wowot a különféle nyakatekert mechanikák és balanszolás miatt.


A 9. kieg pedig ami jön ez a sárkányos agyrém lesz.



A Blizzard a Shadowlands idején rájött arra, hogy a régi motoros wowos emberek sorra hagyják ott a játékot, ezért (és amiért lényegében a közönség ezt kikövetelte) elölről indította a wowot.


Ez lett a WoW Classic. A 2004-es wow kicsit ráncfelvarrott, de újból kiadott változata. Ezen játszhatsz most, ha gondolod. A kiegészítő nélküli wowon. Ehhez nem kell megvenned semmit, csak a havidíjat, a feliratkozást kell fizetned.


Aztán ahogy teltek az évek úgy tűnik Blizzard bácsi viszi tovább a WoW Classicot, vagyis kijött ahhoz az 1. kieg, a 2007-es The Burning Crusade 1. kiegészítője is. Ez most a WoW TBC Classic. Szintén kicsit ráncfelvarrott, de retró élményt kínál a fent leírtak alapján. Ehhez sem kell venned semmit, csak a havi díjat fizetni.


És most fog jönni a wow 2. kiegészítőjének, a Wotlk-nak a Classic változata is az előzőek mintájára.


Ahogyan az a Classic wow-nál volt, ott aki játszott, átvihette a karakterét a később megnyíló TBC kiegészítős játékra így gondolom ha elkezdesz TBC-n játszani, viheted majd a kövi kiegre a karid ha kijön.


A lényeg az, hogy túl sokan szerették a "régi wowot" ami a Classic wowtól a Wotlk-ig terjed. Ez volt sokak szerint a wow fénykora, a legszebb idők, a legjobb játékok. Egyszerűbb és letisztultabb idők voltak azok. Ezért dönthetett úgy a Blizz, hogy ezeket a kiegeket egyessével de életben tartja akkor is, ha már "lecsengtek" és mennek a kövi kiegre. Hogy a fanok játszhassanak tovább a kedvenc verziójukkal.


Wotlk után a játék átalakult. Kicsit kedvezőbb lett az alkalmi játékosok számára, könnyedebb és felhigítottabb élményt kínált. Aztán jöttek a boltok.. a boostok.. a játék lassan átalakult mmorpg-ből E-sporttá.


Ezek a játékosok valami ilyesmit éltek át, ezt érdemes megnézni:

https://www.youtube.com/watch?v=S5Hzh43k330


Ha rám hallgatsz, azzal játszol amelyik megoldás hozzád közelebb áll. Lassabb fejlődést akarsz, egyszerűbb játékot, erősebb közösségi élményt? Akkor Classicozz. Akár TBC, akár Classic wow. Bár én most inkább a TBC-t ajánlanám mert jön a wotlk :D

Ha egy könnyebb élményre vágysz, nem akarsz hetekig fejlődni hanem le akarod tudni v 2 nap alatt, és utána E-sportolni akarsz mint pl a League of Legends, Mythicezni, Tryhardolni, és rengeteg időd van hogy ne maradj le, akkor irány a "Retail". Ez a szó a wow legújabb már kint lévő kiegészítős változatára utal, ami jelenleg Shadowlands. Tehát ha Retailen játszol, most Shadowlandsezel.


Könnyebb, modernebb élmény, vagy nehezebb, retróbb, közösségibb. Ez a döntés lényege.

2022. júl. 14. 07:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszönöm a válaszaitokat!Sokkal érthetőbb lett már így!
2022. júl. 14. 22:11
 4/4 anonim ***** válasza:
47%

#2

A Dragonflight szerintem nem lesz olyan rossz. Nekem legalábbis nagyon tetszik benne, hogy visszahozzák a régi talentfás rendszert

2022. júl. 26. 01:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!