Kezdőoldal » Szórakozás » Játékok » Játékfejlesztő cégek alkalmazn...

Játékfejlesztő cégek alkalmaznak írókat?

Figyelt kérdés
Chirs Avallone, Josh Sawyer, őket nevezik meg általában a fallout univerzum szellemi megalkotójaként is. Van olyan pozíció ahol az ember történetmesélő készségei számítanak?
2023. márc. 20. 00:52
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
100%
Néha igen. Pl. Amalur, amit Salvatore írt.
2023. márc. 20. 06:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
100%
Az Elder Ringnek ha jól tudom a Trónok harca szerzője írta meg az alap sztorit (vagy legalább is besegített). Úgyhogy van rá példa de ahhoz már egy elég befutott írónak kell lenni. Úgy egy játékfejlesztő cég se fog lelkesedni érted, hogy azt mondod nem írtál még semmit sem de majd te megmondod nekik a tutit.
2023. márc. 20. 08:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
100%

Nem alkalmaznak, hanem megrendelik.

Kb, mint ahogy Te is megrendelsz mondjuk egy fürdőt a burkolótól.

2023. márc. 20. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
100%
Nem alkalmazzák őket, hanem vásárolnak tőlük anyagot, vagy rendelnek tőlük. Szerződésben állnak velük, de nem alkalmazottak.
2023. márc. 20. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
100%

Ahogy felettem is írják, nem alkalmazottként hanem külsős project munkaként megrendelve, és jó esetben igen, szoktak alkalmazni írót is. Főleg ott fontos ez, ahol egyedi a világ és a lore, rengeteget hozzátesz a hangulathoz.

Példaképp a The Elder Scrolls szériát tudom felhozni. Korábbi legendás részek, pl a Morrowind, ott nagyon jól átjön a különbség, mennyit hozzá tud adni egy jó író! Az egész világnak a történelme, misztikus vallása, metafizikája, egyedi lényei és tájai (bár ez lehet inkább a designer munkáját dicséri) illetve a játékban lévő rengeteg jó könyv tartalma, és persze a rengeteg quest és storyk szövege, nem véletlen imádják sokan a mai napig. Régi engine és eléggé statikus világ, viszont pont az írás és a világ elkészítése, részletessége miatt iszonyatosan élőnek és egyedinek hat az egész!

Aztán ott az Oblivion ahol még mindig megvolt ugyanez az író, született sok új könyv, a questek is iszonyat hangulatosak voltak, bár úgy tudom itt részben már a készítők is belenyúltak sokszor, az új, scriptelhető, élőnek ható ai előnyeit kihasználva és belecsempészve a questek alakulásába, dinamikussá téve őket menet közbeni történésekkel. Persze itt már kezdett kissé az akció felé is eltolódni több dolog, de még mindig iszonyatosan gazdag volt lore-ban a játék.

Aztán a legutóbbi rész a Skyrim, itt már nem volt külsős író. Volt pár új könyv, de a legtöbb a régebbi játékokból volt átvéve. A questek egy része felejthető, sőt sok köztük a gyerekesen buta és játékszerű, nemlétező valódi döntésekkel, ezeket a mai napig próbálják rpg szerűre moddolni és javítani. Radiant questek is itt jelentek meg, ami technikailag egy ügyes húzás a randommal, de cserébe súlytalan filler, ismétlődő hatást kelt, hiányzik belőle az egyediség és a lélek. Az npc-k nagyrésze is sablonosnak hat. Persze adjuk meg ami jár, a játék nem véletlen lett ennyire népszerű, mert amúgy nagyon jó! Élő és dinamikusak ható világ, nagyon hangulatos atmoszféra és tájak, a maga idejében nagyon is jól nézett ki, és persze az átlag Skyrim játékos az akciót is imádja benne, ami az említett három részből itt a legfelettebb. Szokták mondani hogy a Skyrim egy nagyon jó open world akciójáték, de gyenge rpg, és hát át tudom érezni.

Szóval ennyit számít, hogy van-e író vagy nincs.

2023. márc. 20. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
82%
5-ös, ez valóban így van, de a skyrim mélyrepülése nem ezért van. Azért, mert a hétköznapi játékosok már nem akarnak gondolkozni! Nekik már nem lehetett volna eladni azt, mint az Morrowind-ben, hogy nincsenek quest markerek, hanem a szövegből kell megérteni, hogy mi merre mennyi! a mai RPG-k csak statisztika szimulátorok, a játékosok csak azt figyelik, hogy minél erősebb kombót állítsanak össze, illetve minél csillogóbb legyen a páncéljuk.
2023. márc. 20. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:

#6 ez így van! Emlékszem hogy annak idején napokig kerestem egy Nammu nevű helyet, ahol egyik papos küldetésben elveszett egy gyűrű vagy nem is tudom mi... vagy egy Mamaea nevű barlangot, ahol valaki fiát kellett megtalálni...

A mai játékokban odamész ahol a marker van, levered a szörnyet ami fölött a nyíl van, a mai fiatalok képtelenek ennél bonyolultabb játékban boldogulni.

2023. márc. 20. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:
azért a NAGY játékoknál az ilyen kardinális dolgok mind házon belül vannak. Red dead 2, Last of Us stb... nem véletlen, hiszen érdekük hogy náluk legyenek a legjobb írók. Habár egy író önmagában még édes kevés, ha egy amatőr game director dolgozik a megvalósításon, de sokszor a kettő együtt van pl Neil Druckmann és a Naughty Dog, vagy Kojima
2023. márc. 20. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
45%
kojima az egyik legtúlértékeltebb író jelenleg. többet árt a játékos világnak, mint bárki
2023. márc. 20. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
#9 bruh ... xd a Death Stranding szerintem egy nagy rakás kula, és a Metal Gear 5 sem volt jó, de azért ne mondjuk már hogy nem megérdemelt az előző Metal Gearek hype-ja és az érte járó tisztelet Kojimának, és a többinek aki dolgozott rajta...
2023. márc. 20. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!