Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Normális, hogy egy bolti, új...

Normális, hogy egy bolti, új csapágy lóg?

Figyelt kérdés

Sima golyóscsapágy, nem éppen valami minőségi.

Nem tudom a márkáját, de "COM-A 6007-2RS" van ráírva.


35mm belső átmérőjű, kb. 1100 Ft volt - ha ez esetleg irányt ad a minőségét illetően.


Ráhúzva egy tengelyre, amire jól passzol, a külső gyűrű kézzel mozgatva érezhetően és láthatóan (kb. 0,5mm) kotyog a belsőhöz képest.

Nem volt ütögetve, kalapálva, semmi durva hatás nem érte.


Ez normális egy olcsóbb csapágynál?

(Ja, sima szobahőmérsékleten, ha ez számít.)


2019. nov. 17. 11:20
 1/9 A kérdező kommentje:
Bocsánat, azt nem írtam, hogy nem radiálisan kotyog, hanem a gyűrűk síkját lehet egymáshoz képest mozgatni.
2019. nov. 17. 11:24
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Az lehet normális (bár az 5 tized talán sok), mert ha a tengely használat közben melegszik, hossza megnövekszik és akkor van hova tágulni, bár ezt nem így szokták biztosítani.

Még radiális játék is lehet (C3-as futáspontosságú), mert a melegedés miatt hidegen "lötyög), melegen lesz megfelelő futáspontosságú.

Lásd: Wartburg főtengely csapágy.

Nekem egyszer simát adtak, mondván jó lesz az, ki is kékült (260C), be is sült a motor.

2019. nov. 17. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Valószínűleg csak saccra írtad, hogy 5 tizedet lötyög, valójában kevesebb az.

Minden ilyen csapágy "lötyög", ahogy írtad, de ez azért van, mert a golyó rádiuszánál nagyobb a golyó pálya rádiusza.

Ha azonosak lennének olyan súrlódás jönne létre, hogy beállna rövid időn belül.

2019. nov. 18. 01:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 Wadmalac ***** válasza:

Gondolom egy sima C3 osztályú csapágy.

Annak kell is kottyannia.

Nem 5 tizedet, az biztos csak érzésre volt annyi.


De kell neki játék.

Ez veszi fel a csapágyház, a belső gyűrű szoros illesztése esetén a rugalmas alakváltozás hézagcsökkentő hatását, a futás közbeni hőtágulást, a kisebb tengelyszög-hibát stb.


Vesd össze egy C1, C2 kategóriással.

Azt nem fogod tudni érezhetően kotyogtatni.

De az például zsírkenéssel, forrón, nagy fordulaton futtatva be is sül, mint annak a rendje és módja.

2019. nov. 18. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 Wadmalac ***** válasza:
Ja és nem mellesleg, egy 6-os szériás mélyhornyú golyóscsapágy axiális játéka nem sokat számít, mert nulla axiális terhelésre készül, tengelyirányú mozgások, terhelések kezelésére radiax stb. csapágyak vannak.
2019. nov. 18. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Hát 1100Ft-ért (ami egy kínai vacak feltehetően) ne várj túl sokat. SKF-ből vagy FAG-ból ugyanez árba 10ezer fölött van, de az minőségi.

5tized mm-tert egészen biztosan nem szabad lötyögni, legfeljebb néhány századot, de az igényesebb csapágykatalógusokban ezek az értékek megtalálhatóak.


A tengely hőtágulása miatti hossznövekedést meg a házban való mozgási lehetőségével kell bíztosítani a külső gyűrűnek. Alapvető konstrukciós hiba, ha a csapágy axiális irányban be van feszítve.

2019. nov. 18. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Így van az, mikor csak írunk valamit, a megfelelő ismeretanyag nélkül.

Mély hornyú csapágyaknál az axiális előfeszítést nem nullára kell beállítani.

Axiális előfeszítéssel növelhető a fordulat, csökken a zajszint, csökken a káros rezgés, nő a futás pontossága.

Lásd nevesebb csapágycégek katalógusai.

Továbbá lásd alkalmazási példaként a villanymotorokban elhelyezett hullámos kompenzációs gyűrűt.

Az ilyen előfeszítés értékét negatív csapágyhézagnak is nevezik, bár ez egy eléggé paradox kifejezés.

2019. nov. 19. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 Wadmalac ***** válasza:

"Mély hornyú csapágyaknál az axiális előfeszítést nem nullára kell beállítani."

Előfeszítés és terhelhetőség két dolog.

Az előfeszítés kellhet, de az axiális terhelés-felvétel nem való neki.

2019. nov. 19. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Ha a mélyhornyú csapágy axiálisan 5tizedet lötyög, hiába feszíted elő. A golyók nem is a helyükön fognak lenni, ami miatt a kopás intenzíven növekszik. Emiatt is van, hogy az ilyen nevenincs kínai csapágyak tized annyi élettartamot sem bírnak, mint az SKF, FAG csapágyak. Persze alárendeltebb helyekre és ahol a fordulat sem nagy és a tervezett üzemidő sem jelentős oda ezek a kínai vacakok is jók. Komolyabb helyekre, ahol a forgó tengelyre még esetleg ütés előírás is van, ezek a kínai csapágyak teljesen alkalmatlanok.
2019. nov. 19. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!