Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Szerintem ennek sokkal inkább biztonsági okai vannak, semmint gazdasági. A nukleáris energia felhasználása érthető okokból nagyon szigorúan szabályozott. Nem véletlenül, hogy ilyesfajta meghajtás csak a katonai hajókban, tengeralattjárművekben érhető el. Fokozottan fenáll a veszélye annak, hogy a hasadóanyag rossz kezekbe (pl terroristák) kerül, aminek következményei beláthatatlanok lennének. Tekintve, hogy légibalesetek mindig történnek, nem feltétlenül örülnék neki, ha a fejem felett repkedne egy olyan gép, aminek a belsejében hasadóanyag van. Ilyesfajta léghajó polgári felhasználásra szinte teljesen kizárt. Nem lenne jó ötlet, ha bárki akár a közelébe is kerülhetne hasadóanyagoknak. Katonai felhasználásra meg valószínűleg nem érné meg egy léghajó, legalábbis számomra túlságosan könnyű célpontnak tűnik az ellenség számára. Szóval itt egyértelműen a biztonsági szempontok megelőzik a gazdasági és egyéb szempontokat. A hasadóanyagok maradjanak csak szépen szigorú felügyelet alatt.
márc. 25. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
2/5 anonim válasza:
#1 a gazdasági okok is jelentősek. ezért van, hogy a polgári óceánjáró hajók közt is alig egy-két példát találni atommeghajtásra.
márc. 25. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
3/5 anonim válasza:
Nos, akkor az első mondatod:
A tervek alapján az atomenergiával működő léghajó gyorsabb és gazdaságosabb lenne mint a repülőgép vagy a hajó.
Erre valami érv, bizonyíték?
márc. 25. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
4/5 Szirty válasza:
Talán mert önmagában maga a léghajó is igen problémás jármű.
Egy léghajó esetében minden kg tömeg súlyosan számít.
Egy reaktor a szükséges szigeteléssel együtt nehéz.
Nem beszélve arról, hogy nagyon veszélyes lenne.
márc. 25. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
5/5 krwkco válasza:
Viszont a napelemes léghajó nem volna hülyeség.
Már most is tudnak vékony, könnyű, sőt hajlítható napelemet készíteni. Elég lenne a tető és az egyik oldal felső felét napelemmel borítani, mert a léghajó aszerint cserélhetné az elejét és a hátulját, hogy merre akar menni és merről süt a nap.
Éjszaka lenne egy kis gond, de nappal mindíg lehet egy kis fényenergiát nyerni.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!