Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Infravörös követésű rakétával...

X0 kérdése:

Infravörös követésű rakétával / robotrepülőgéppel le lehetne lőni egy a környezeténél hidegebb levegőt kifújó hajtóművű repülőgépet?

Figyelt kérdés
Tehát sűrített vagy cseppfolyós gázt visz magával, és elégetés nélkül engedi ki, rakétahajtásként, vagy másodfajú örökmozgóval hajtott sugárhajtóműve van, az elméleti repülőgépnek, melynek nem kell a valóságban is léteznie.

2022. máj. 20. 22:30
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Igen, csak úgy sokkal nehezebb célozni, ha a sötétséget kell követnie, de nem lehetetlen.
2022. máj. 20. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Köszi, de úgy értem, a most létező fegyverekkel menne-e, amiket nem erre találtak ki. Egyébként pedig, a hideg gáz mögött ott van még néhány kilométer vastag levegő is. Ha a hideg gáz átlátszó, akkor a jó nagy semmit látja.
2022. máj. 20. 22:40
 3/5 A kérdező kommentje:
Ja és a sugár előtt is ott van a levegő, több kilométer vastagon. Vagyis mindössze annyi van, hogy ahol a kondenzcsík van, onnan nem jön annyi hőmérsékleti sugárzás, de a rakéta és a repülőgép közötti több kilométer vastag levegőből jön, meg a kondenzcsík mögötti több kilométer vastag levegőből is, vagyis kevesebb mint 1/1000 részével kisebb csak a hőmérsékleti sugárzás fényerőssége. Kondenzcsík ugye akkor is van, ha -200 °C-os cseppfolyós levegőt fúl ki hátul a hajtóműve.
2022. máj. 20. 22:48
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Technikailag megvalósíthatatlan egy ilyen sugárhajtású repülőgép, tehát nem kell ilyesmin gondolkodniuk a fegyverfejlesztőknek.


Arra gondoltál már, hogyha mégis csinálnának egy ilyen repülőt, akkor az orrát és az egész géptestet is hűteni kéne?


Ha repülő tömegének a felét cseppfolyósított gáz alkotná felszálláskor, akkor hány másodperc repülésre lenne elég annak a forráshője az ilyen típusú hűtéshez?

2022. máj. 22. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Elméleti repülőgép, és csak egy példa volt a megvalósítható változat, eredetileg a levegőt cseppfolyósodásig hűtő, a hőenergiáját mozgási energiává alakító repülőgép volt. Ha lehetséges lenne, akkor az orra hűtése se lenne gond. Ekkor a repülőgép és a kondenzcsík jóval alacsonyabb frekvenciájú hőmérsékleti sugárzást bocsát ki, és a hőmérséklettel a sugárzás intenzitása rohamosan csökken. A levegő, ami a rakéta és a repülőgép között van, nem csak olyan frekvencián bocsát ki hőmérsékleti sugárzást, amely frekvencián a legerősebb a sugárzása, hanem kisebb és nagyobb frekvencián is. Ez is rohamosan csökken a frekvencia eltéréssel, de a repülőgép sugárzásának intenzitása is. 2 rohamosan csökkenő van tehát. Elképzelhető tehát, hogy az alacsonyabb hőmérsékletet nem tudják érzékelni. De nem lényeges, csak kíváncsi voltam rá.
2022. máj. 22. 20:20

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!