Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Mik a gőzmozdony tulajdonságai?

Mik a gőzmozdony tulajdonságai?

Figyelt kérdés

2015. szept. 21. 21:22
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
37%
Nagy
2015. szept. 21. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Komolyan?
2015. szept. 21. 21:36
 3/11 anonim ***** válasza:
Például szerintem szép. Ha megy, akkor csihuhu hangú, pöfögő, zakatoló, forró,…
2015. szept. 21. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
Lassú a gyorsulása, indulástól számítva kell neki egy "kis" idő, hogy elérje maximális, állandó sebességét.
2015. szept. 21. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
71%

-kerekes

-épített

-látható

-árt a fogaknak

-ha ráesik a lábadra, még másnap is fáj

2015. szept. 22. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 Wadmalac ***** válasza:
Víz kell, szén és oxigén, s száll a füst a tetején. :D
2015. szept. 22. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%

Műszakilag: Gyenge hatásfok ( kb. 6%), bonyolult kezelés, felfűtve álló helyzetben is fogyaszt energiát.

Általában Stephenson, vagy Heusinger vezérművel készültek.

2015. szept. 22. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%

Modernebb társaihoz képest gazdaságtalan, nehézkesen kezelhető és piszkos munka. Sokat fogyaszt, kevés hatásfokkal lesz belőle mozgási energia. Karbantartása bonyodalmas. Előre fel kell fűteni (fűtőház). Rengeteg a mozgó mechanika, iszonyat sokat kell zsírozni. Külön ember kell, aki lapátolja bele a szenet. Egyben szertartály vagy külön szeneskocsi - mindenképpen iszonyatos súly. Tengelyterhelés elosztásához sok kis kerék. A nagy kerekek a hajtott kerekek, rudazatos hajtással. A rudazattal összefogott akár 4 kerék értelemszerűen nem volt irányban beforgatható, tehát nyírták a kanyarokban a síneket rendesen. Nehézkes vezetni a hagyományos fülkeelrendezés miatt: magyarul az orrától nem látod a pályát, vakon mész előre. Tolatni nem nagyon tudtak azonos sebességgel, bár voltak kivételek elővárosra, mellékvonalra, tehát fordítókorongok kellettek minden valamire való állomásra. (Azok már nincsenek meg.) A mozdonynak külön el kellett mennie a vízállomásokon a tűzivíz-daruhoz vizet venni, ami szintén tovább bonyolította az állomások forgalmát. A füsttől feketék lettek a kocsik és az épületek, csarnokok. A peronon várakozó utasok számára hangos, ijesztő, és még le is fújta őket oldalról jövő egyéb füstökkel.


Ettől függetlenül mégis imádjuk őket, csak hát na...


Kb. 32 nagyvasúti, 10 iparüzemi, 15 keskenynyomközű típust gyártott MÁVAG 1873-1958 között. Talán a legismertebbek a fővonali 424-es és a mellékvonali 375-ös volt.

2015. szept. 23. 03:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 Walter_Dornberger ***** válasza:
Ellenben jó tulajdonsága, hogy háborús körülmények közt is használható, üzemanyagra nem válogatós, karbantartásra kifejezetten igénytelen robosztus jószág.
2016. márc. 7. 07:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 Wadmalac ***** válasza:
#9: És nem vágja haza az EMP. :)
2016. márc. 8. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!