Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Melyiknek a legnagyobb a...

Melyiknek a legnagyobb a részaránya a légkörbe való károsanyag-kibocsátásban? A szárazföldi közlekedésnek (autók, buszok, vasutak), a légi közlekedésnek vagy a hajóknak?

Figyelt kérdés
2016. febr. 3. 00:46
 1/5 anonim ***** válasza:
Úgy tudom, hogy a repülőknek.
2016. febr. 3. 00:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 Wadmalac ***** válasza:

Ezt így elég nehéz megmondani, mert a kibocsátott gáz mennyisége nem az egyetlen szempont a károsság ügyében.

A háromból a repülőké lehet a legkisebb, viszont a közlekedési magasságuk miatt ennek van a legkárosabb hatása az ózonrétegre.

A tengeri szállítás iszonyatosan nagy hajókkal történik, melyeknek óriási üzemenyag-fogyasztásuk van, de ha összevetjük a szállított tömeggel, akkor hatásfokában vetekszik a vasúttal, ha a szállított tömeghez viszonyítjuk a károsanyag-kibocsátásukat, akkor valószínűleg a legkisebb értéket itt kapjuk. Vagy a vasútnál, még akkor is, ha nem vesszük figyelembe, hogy a vasúti forgalom nagy része már villamosított. A vasúti szerelvényeknek van a legjobb hatásfoka, mármint a bevitt energia szempontjából.


Hát, én megkockáztatnám, hogy a közúti forgalom a háromból a legkárosabb, mármint levegőbe pufogott, mert a tengeri szállítás meg a tengert szennyezi.

Szerintem ennek a viszonyításnak így nem sok értelme van.

2016. febr. 3. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Első vagyok, én úgy számoltam, hogy egységnyi tömeg egységnyi távolságra való eljuttatásához hány egység károsanyagot bocsát ki az adott járműcsoport. Ilyen alapon viszont tényleg a repülő áll az első helyen.

Bár most olvasom, hogy részarányról van szó, szóval nem tudom én sem. Mire gondolsz pontosabban kérdező, részleteznéd kicsit?

2016. febr. 3. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

Az egységnyi is érdekel, de elsősorban arra gondoltam, hogyha egy kördiagramnak vesszük a világ járműveinek abszolút károsanyag-kibocsátását (és itt kifejezetten az üzemanyag elégetéséből származó gázokra gondolok), ahol a "torta" háromfelé van osztva vízi, légi és szárazföldi közlekedésre, akkor így melyik része lesz a tortának a legnagyobb. Abszolút értékekre gondolok, tehát most kifejezetten az érdekel, hogy a világ összes autója, busza, vasútja, dacára annak, hogy nyilvánvalóan számszerűleg összehasonlíthatatlanul jelentősebb, mint a légiforgalom, mégis nem szennyezi-e kevésbé a légkört, mint a repülők. Viszont az tény, hogy arra nem gondoltam, hogy a repülőgépek teljesen más módon szennyeznek, a magasban.



Van egy mérnök ismerősöm, aki szerint hosszútávon teljesen be kéne szüntetni, vagy legalább a legminimálisabbra csökkenteni a légi közlekedést.

2016. febr. 3. 11:33
 5/5 Wadmalac ***** válasza:

Szerintem ha így vesszük, első helyen van a sorban a közúti közlekedés.

Nézd meg, mennyi üzemanyag-fogyasztás jut egy főre egy kilométerre egy 120 főt hurcoló Airbus repülőútján mondjuk Párizs és Peking közt.

Aztán nézd meg, hogyan viszonyul ez a személyautó 7 liter/fő/100 km fogyasztásához.

Ki fog derülni, hogy a repülő egységre kábé a harmadát-negyedét fogyasztja. Akkor meg a harmadát köhögi is fel.

És most nézd meg, hányszor annyian, hány kilométert vezetnek le személyautóval, mint akik repülővel járnak.

És akkor a teherszállítást még nem is néztük.


Egyébként szerintem az ipari üvegházgáz-kibocsátás még mindig több, mint a közlekedésé.

2016. febr. 3. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!