Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » A hegesztés, az gépészetnek...

A hegesztés, az gépészetnek számít?

Figyelt kérdés

Pályakezdő gépészmérnök vagyok, és több olyan helyen jártam már, ahol acélszerkezeteket gyártanak, vagyis ahol az előzőleg forgácsolt/vágott/hajlított alkatrészeket hegesztéssel egyesítik. Engem gépészként a forgácsolás érdekel, ezzel szeretnék foglalkozni (alkatrészgyártás), a hegesztés nekem eléggé idegen, és őszintén mondva én azt nem tekintem gépészetnek. Egyszerűen nem tudom hová tenni, mikor ott van egy rajz, és azon nem látok se egy alak vagy helyzettűrést vagy érdességi előírásokat. Számomra ez jelenti azt, hogy valami másik területre tévedtem, na meg persze az, hogy viszont tele van mindeféle varatjelölésekkel, amikkel én se géprajzból, se gépelemekből, se gyártástechnológiából nem találkoztam az egyetemi keretek között.

Jogosan érzem azt, hogy egy gépésznek nem ez a feladata, tényleg másik terület ez vagy tévedek? Több gépészt, illetve hegesztőt is kérdeztem már erről, és ők se tudták megmondani, hogy hová tartozik ez. Valami szűk határterület a gépészet és az anyagtudomány között?



2017. máj. 23. 10:45
1 2
 1/13 EagleHUN ***** válasza:
100%

Gondolj bele hogy két nagyon vastag fémtömböt hogy lehet jól összeheggeszteni.

Nem feküdhetnek egymáson merőlegesen, mert akkor csak kívül heggesztenéd össze a szélét.

Így bizonyos szögben meg kell törni (megmunkálni) legalább az egyik felületét a másikhoz képest, tehát az illesztett felületek nem lesznek merőlegesek egymásra.

Ehhez meg nyílván van valami képlet is hogy kell számolni, mekkora szögben kell megmunkálni, hogy beférjen a heggesztő, és több varratot tegyen egymásra, kitöltve a rés a 2 vastag fémtömb között.

Ezen felül a teherbírással is számolni kell, mennyire lesz ez terhelhető.

Illetve a mélységi varratok minőségét is ellenőrízni kell pl ultrahangos készülékkel.

Ezeket ki fogja kiszámolni? Mérni? Csak nem a gépész?


Továbbá ez egy illesztési mód.