Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » A mai autók alternaátora hogy...

A mai autók alternaátora hogy van felépítve? 1. Állandó mágnes rotor? 2. Állandó mágnes sztátor? 3. Elektomágnes rotor? (ilyenkor miből kapja az áramot, az akkumulátorból? )

Figyelt kérdés
2017. dec. 15. 09:26
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

Elektromágnes, induláskor az akkuról kap előgerjesztést,

felgerjedés után már saját maga látja el feszültségszabályzón keresztül a gerjesztést.

2017. dec. 15. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:

Köszi

Miből "tudja" a generátor,hogy most már nincs szüksége az akku áramára?

2017. dec. 15. 12:17
 3/12 anonim ***** válasza:
A dolog egyszerűbb: Az akku, a töltött "álldogálva" ca. 12,6V, a fesz. szabályzó nem tudja, honnan kapja hozzá az áramot, ha a generátor feszültsége meghaladja ezt az értéket, akkor tulajdonképpen az akku töltődni kezd és megy tovább a gerjesztés/szabályzás.
2017. dec. 15. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
Tehát kb.mennyi az az idő amig a generátor átvált öngerjesztésre?Ezt meg lehetne tenni egy kiszerelt generátorral is?pl rákötném az akkumulátorra a forgórészt és egy csavarhúzó pisztolyjal meghajtatnám,majd leszedném a kábelt az akksiról,és termelné az áramot.
2017. dec. 15. 16:58
 5/12 anonim ***** válasza:
Nem kell hozzá akkumulátor. Öngerjesztés is van.
2017. dec. 15. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:
Az első válaszoló azt írta hogy kell neki előgerjesztés.
2017. dec. 15. 17:32
 7/12 anonim ***** válasza:

Ha nem lenne akkumulátor ami az előgerjesztő áramkört működtesse, akkor is keletkezne feszültség a forgórész remanens fluxusa miatt, de az egyenirányító diódák nyitófeszültsége alatt az nem tudná táplálni a gerjesztő tekercseket. Az akkumulátorról táplált előgerjesztő áramkör csupán annyit ér el, hogy már alacsony fordulatszámon is képes lesz elindulni a folyamat. Akkumulátor nélkül kicsit magasabb fordulatszámon kezdene áramot termelni a generátor.


Persze nyugodtan elhiheted az első választ is, neked ez úgysem mond semmit.

2017. dec. 15. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

Kb. 1600-as fordulaton már a generátor feszültsége meghaladja az akkuét, így tölt.

Ha nincs előgerjesztés ca. dupla fordulat kell az öngerjesztéses beinduláshoz.

De ez felmehet akár 3-3,5*-szeres fordulatra is, autója, generátora válogatja.

2017. dec. 15. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:

"Ha nincs előgerjesztés ca. dupla fordulat kell az öngerjesztéses beinduláshoz. "

Tehát ha van előgerjesztés akkor ca.1600 fordulat kell az öngerjesztés beindulásához,ha pedig nincs, akkor ennek duplája, vagyis 3200?

2017. dec. 15. 21:46
 10/12 anonim ***** válasza:

Nem. Öngerjesztés mindig van a remanens fluxus miatt. Azonban az így előálló váltakozó feszültséget egyenirányítani kell ahhoz, hogy a gerjesztő tekercset egyenárammal táplálhasd. A diódáknak azonban van egy nyitófeszültsége, ami alatt nem nyitnak ki, ezét amíg az öngerjesztés miatti feszültség el nem éri ezt a szintet a gerjesztő tekercsekre nem jut áram. Ha egyre gyorsabban forgatod a generátort, egyszer csak eléred azt a fordulatot, ahol már az előálló feszültség meghaladja a diódák nyitófeszültségét és beindul a gerjesztés. Ha ez egyszer beindult, akkor már lehet kisebb fordulaton is működtetni a generátort, mert a megnövekedett fluxus miatt ott is nagyobb feszültséget állít elő.


Ahol a kommutátor az egyenirányító, ott nincs fordulatszám (feszültség) küszöb, mivel a mechanikus szerkezetnek nincs nyitófeszültsége a félvezetőkkel ellentétben (persze van kefeveszteség és egyéb veszteségek is, de ebbe felesleges belemenni).


Az igazi probléma nálad viszont az, hogy az alapokkal sem vagy tisztában, így ezt a magyarázatot is csak annyira érted meg, amennyire a szavak elolvasása egyenlő a megértéssel, azaz semennyire. Elő kellene venni egy-két tankönyvet és átrágni rajta magad, különben úgysem fogod megérteni a villamos forgógépek működését és csak olyan hülyeségeket fogsz kérdezni, mint például az állórész és a forgórész tekercsszámok között milyen összefüggés van, vagy két azonos teljesítményű motor közül melyik az erősebb, miközben kevergeted a kérdésekhez a tekercselési módszereket.

2017. dec. 16. 08:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!