Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Mit lehet tenni, hogy jobban...

Mit lehet tenni, hogy jobban menjen a matek?

Figyelt kérdés

Ez egy nagyon fura kérdés lesz.Középiskolában sosem ment a matek.Rengeteget tanultam, jártam magántanárhoz mellette 3-4 óra matek suli után, de valahogy sosem lett eredménye 3-masnál jobb sosem lettem, de még a 3-mas szint is sokszor necces volt.Ez sokszor elkeserített,hogy a befektetett munkának,időnek semmi látszata nem volt.Egy gépészeti suliba jártam nagyon érdekelt is a gépészet,ezért már az elejétől arra készültem,hogy mérnök legyek.Csak ugye a matek az közbe szólt.Fizika is érdekelt és az ment is még a számolás része is, úgy, hogy sosem értettem, hogy a matek miért nem.Leérettségiztem nem olyan rég, sikerült a matek is, bár az eredmény nem lett fényes.Mindig is érdekelt a matek, ezért is foglalkoztam vele sokat, de az a tudat a mai napig nem hagy nyugodni, hogy miért nincs hozzá érzékem.Valaki tud adni valami tanácsot a tanuláson és a gyakorláson kívűl, ami segíthetne? Mai napig érdekel a matek és nagyon sok videót és cikkeket olvasok ami ezekkel foglalkozik, de ez puszta kíváncsiság, ha számolni kéne bajok lennének.Fura kérdés volt,de remélem tud valaki valamilyen tanáccsal szolgálni.Nem szeretném ezt elengedni vagy lehet elkéne?

Köszi,hogy elolvastad.



2020. márc. 23. 23:54
 1/5 anonim ***** válasza:

Nem vagy diszkalkuliás?

Melyik része nem megy?

2020. márc. 24. 00:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Sokszor volt, hogy még azok is amikről azt hittem, hogy megy az sem ment.Hiába vezettem le a számolást amiről megvoltam győződve, hogy jó az hemzsegett a hibáktól.Nem látom át feladatokat.Egy bonyolultabb egyenlethez már hozzá sem tudok szagolni.Amikor a logikát jobban kell használni pl: valószínűség számításnál, akkor nehezen látom át a dolgokat,hogy mi miért van.


Nem voltam ilyen vizsgálaton sajnos,így nem tudom.

2020. márc. 24. 00:38
 3/5 anonim ***** válasza:
2020. márc. 24. 01:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

ha napi 3 órával bajok voltak gimiben matekkal, akkor vagy alacsony IQ, vagy diszkalkulia, vagy más gondolkodási zavar állhat a háttérben esetleg.


Szóval szerintem esetleg érdemes lenne szakemberrel beszélned :)

2020. márc. 24. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Nem kell nem ide tartozó szakzsargonnal dobálózni, auz nemcsak hamis, de a problémát megmagyarázni sokkal egyszerűbb, megoldani - hát az attól függ. De jó sok mindentől, és optimális esetben is keserves.


A tanulás módszertanát is tanuljuk, leginkább kisgyerek korunkban. Mire iskolások leszünk, lesz egy 5-6 éves tapasztalatunk, szokásunk. Mivel az emberi agy (és állati is) úgy működik, hogy csecsemőkorban képes a legintenzívebben tanulni, és ez a képesség folyamatosan csökken, idős korra el is fogyhat. Ezért aztán, akit a szülei pici gyerek korában nem szoktattak a módszeres megismerésre, ugyanazzal a rossz hatékonyságú technikával nehezen tanulja az ábécét, a számokat, az összeadást és a többit is. Hamarosan elkönyvelik rossz tanulónak, amiben a legrosszabb az, hogy maga a gyerek fogja leginkább elhinni ezt a tévképzetet. És egyre nehezebben szabadul tőle.

Később egy megszokás, egy utálat, egy sikertelenségi tapasztalat, valamint a környezet sugallata hatására minden motiváció elszáll. Márpedig motiváció nélkül semmit nem lehet megtanulni.

A szakember elsőrendű feladata és igyekezete arra irányul, elhitesse, hogy nem az emberben a hiba, és motivációt adjon. Eredmény kizárólag akkor lesz, ha a delikvens elhiszi hogy en mhülye, és talál valami kapaszkodót, amitől tetszeni fog neki. Ez a motiváció. Ha kellő ereje van és ehhez segítséget is kap, egyre több sikerélménye lesz és egyre gyorsabban pótol.

Az alapprobléma többnyire az, hogy ennyi energiája, ideje sem a delikvensnek, sem a környezetnek nincs, felnőtt korban van egy csomó kötelezettség.


Mindent összevetve, azért nem megy, mert nem érted. Hiheted azt, hogy igen, de az nem az értés, hanem az emlékezés. Ami nem tart soká, de főleg nem kreatív. Mondjuk egy szöveges matek példa (középiskolás) esetén gyakori probléma, hogy magyarul se értik. Tehát nem mint matekot, hanem mint néhány mondatot. Ezért nem derül ki sokszor a kérdés se, és nincs ötlet a hozzákezdéshez. Látszólag nincs logikus gondolkodás. Azonban értés nincs. És a matekkal különösen igaz, hogy egymásra épülő tudomány, ha valami kimarad, ez egyre több lesz, egyszer csak semmi nem megy. ÉS ennek kezelésére csak az a módszer létezik, amire általában senki nem vehető rá. Vissza kell lépni az utolsó értésig. Néha az első általánosig. Például sokan nem igazán értik a szorzás mibenlétét, csak tudják. Tudni és érteni kettő. Ha tudom, visszamondom. Ha értem, megmagyarázom. Ha azt mondják, fogalmazzam másképp, akkor megteszem. Legfeljebb unom, de mindig sikerül. Ha csak tudom, kizárólag visszamondani tudom. Amit elfelejtettem belőle az úgy is marad örökre. Hacsak meg nem értem.

Persze az az elsőtől kezdd újra, nagyon durva. Látszólag. Ugyanis a tudás nem nulla, hanem hézagos, és csak a lukakat kell betömni. Aki leérettségizett, annak például az általános iskola első négy évéből lehetnek hézagai, de nem sok, csak nem lehet rá építeni. Ezért közepes intenzitással és némi irányítással ezt akár fél év alatt le lehet tudni. Minél előbbre haladunk, annál több a hézag, annál több a ráfordítandó idő. A dolog itt bukik meg, nincs annyi idő. Emiatt megy el a kedv is. Ezért alapvető a jó stratégia, ehhez kell főleg a segítő szakember.

2020. márc. 24. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!