Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Tudtok olyan tudósokat, akik...

Tudtok olyan tudósokat, akik a koruknál előrébb jártak, de forradalmi kísérleteikért/tanaikért megbüntette őket a társadalom?

Jöhet a történelem bármely időszakából, bármely tudományterületről, legyen szó orvoslásról, matematikáról, kémiáról, csillagászatról vagy bármiről, de az akkori zeitgeist lemaradtságából fakadóan elítélték, esetleg megölték, bebörtönözték.

2020. ápr. 22. 20:17
1 2
 1/11 hollófernyiges ***** válasza:

Állítólag egy római feltalálta a rugalmas üveget, de Tiberius császár kivégeztette, hogy az edénykészítők ne menjenek csődbe.

2020. ápr. 22. 21:15
 2/11 EagleHUN ***** válasza:

Talán az egyik legismertebb Giordano Bruno esete:

2020. ápr. 22. 21:51
 3/11 EagleHUN ***** válasza:

De Galileivel is visszavonattak tanokat.

2020. ápr. 22. 21:58

Semmelweis Ignácot kollégái "készítették ki", mert javasolta az orvosi beavatkozások előtti és utáni fertőtlenítős kézmosást.

Gregor Mendel növényeket nemesített, a zöldborsó örökletes tulajdonságait jegyezte le. Ma úgy tartják ,hogy a genetika egyik úttörője. Egyszerűen nem fogták fel kutatásai jelentőségét.

Ludwig Boltzmann Matematikus, fizikus. Az atomokkal matematikai szinten ,a kvantummechanikával foglalkozott, a modern fizika egyik "alapítója". Szintén saját kortárs kollégái is kergették az öngyilkosságba.

2020. ápr. 23. 09:56
 5/11 hollófernyiges ***** válasza:
Tegyük hozzá azért, hogy Semmelweist nem azért dugták bolondokházába mert kezet akart mosatni az orvosokkal, hanem mert nem fogadta jól a visszautasítást, levelekben gyilkosoknak nevezte a neves külföldi professzorokat és a viselkedése már kezdett nagyon kínossá válni a pesti egyetemnek.
2020. ápr. 23. 12:26
Tisztelt 5. válaszolónak is! Valóban nem azért, de ettől függetlenül lelegyintették.
2020. ápr. 23. 13:09

Judy A. Mikovits amerikai kutató, biokémikus és molekuláris biológus, pályáját 1980-ban az NCI-nél (National Cancer Institute) kezdte (Frederic - Maryland), ahol rákkutatással foglalkozott.

Természetes termékek vegyészeként vizsgálta a fehérjék fermentációs folyamatait.

Feladata volt, hogy előállítsa az első interferon alfa-t, az első immunterápiát, melyet rákgyógyítására használhatnak, miközben rájöttek, mennyire hasznosak (varázsgolyók) az interferonok a rák ellen.

(interferonok - olyan fehérjék, amelyeket a különböző patogének által megtámadott szervezet sejtjei bocsátanak ki, feladatuk, hogy aktiválják az immunrendszert és a környező sejtek védekező mechanizmusait)

Először az első emberi retrovírusokon kezdtek dolgozni, mint a HIV, az elsők között volt kutatótársaival, akik felismerték, fiatal férfiak sorra betegedtek meg különböző fertőzésekben, ezt úgy nevezték, hogy melegekkel összefüggő immunhiány (Gay-related immune deficiency (GRID)).

Aztán sikerült izolálniuk a vírusokat, a HIV vírust, kutatásukkal igazából megváltoztatták a világot.

A PhD témája paradigmát mozgató volt, abban az időben azt gondolták, hogy egyfajta bizonyos T-sejt okozta a problémát a betegségben, most pedig a T-sejt elpusztult, de nem a vírus pusztította el, hanem indirekt mechanizmus által pusztult el, mellékhatásnak hívták ezt egymás között.

PhD témája megvédése után egy héttel Magic Johnson bejelentette, hogy HIV-pozitív, ez 1991. novemberében volt.

2009-ben az autizmussal és egy úgynevezett Myalgic Encephalomyelitis (Chronic fatigue syndrome - CFS - krónikus fáradtság szindróma) nevű betegséggel foglalkozott.

Incline Village-ben (Arizóna) a betegek családjaiban különféle rákos megbetegedések fordultak elő, volt egy kis csoport limfómás, leukémiás, egy kis csoport ALS-es beteg (Amyotrophic lateralis sclerosis - Lou Gehrig-kór), ez egy motoros neuronbetegség és ez a krónikus fáradtság szindróma, olyan volt, mint egy vírus, egy retrovírus, ezek az immunrendszert megrontó vírusok.

Számos más kutató az 1990-es években már izolált (azonosított) retrovírusokat ezekből az emberekből, de a kormány szennyező anyagnak hívta ezeket, szerintük nem voltak valódiak, és semmi közük nem volt a betegséghez.

Judy és csapata egy új víruscsaládot azonosított, melyet Xenotropic Murine Leukemia Virus-Related Virus (XMRV - Xenotróp egér leukémia vírussal rokon vírus) neveztek, ezek a vírusok rágcsáló leukémia vírusokból, egér vírusokból származnak.

Ugorjunk két évet az időben előre, Judy és kutatótársai felfedezése a világ egyik legnevesebb, legrangosabb orvosi szaklapjában, a Science-ben jelent meg 2009 október 8-án.

Általában, ez a kutatók pályájának csúcsa, de az ő esetében sajnos itt ért véget a kutatómunkája.

Az összes szekvencia, melyet a fehérjékben és a bennük lévő szennyező anyagokban láttak, betegségek okoztak.

A tény, hogy ezek valósak voltak, túl sok volt, 25 millió amerikai állampolgár fertőződött ezen vírusokkal, melyek laborból származnak és 'szennyezett' vérrel és oltások útján kerültek az emberekbe.

Kirúgták, börtönbe zárták, mindezt ok és meghallgatás nélkül, polgári jogok nélkül, megbilincselve vitték el a házából 2011 november 18-án.

Judy nem volt hajlandó beismerni, hogy hiba volt, megvoltak az adataik, megmutatta az adatokat, azt mondták neki, hogy mondja el, hogy hamisították az adatokat, aztán hazamehet, de ha nem teszi, akkor tönkre teszik. És ez történt.

Az ő szenvedélye nem a pénz volt, és most sem az, az emberek segítése az igazi szenvedélye.

2011-ben egy másik AIDS kutató a Frontiers in Microbiology nevű szaklapban írt egy cikket, mely nagyon sokba került Judynak.

Ő nem tudta, hogy ez a kutató megjelenteti ezt, de alapvetően azt állította: "Az a legvalószínűbb, hogy ezek az egér leukémia vírussal rokon vírusok, oltások révén kerültek az emberekbe."

Tehát mikor is kezdtük a vakcinázást?

A 30-as években, mégpedig a polioval (gyermekbénulás ellen), mit tettünk az ellen, hogy a vírus kevésbé legyen kórokozó, vagy mérgező? Átjuttattuk a vírusokat az egerek agyán, és minden tudós, aki ezekkel a vírusokkal dolgozik, és a National Cancer Institute-nál (Nemzeti Rák Intézet) dolgozott rájött arra, hogy ha az emberi és az egér szövetet összekapcsoljuk, akkor lehetséges, hogy vírust talál, ami nem okoz problémát az egérnek, nem bántja az egeret, de az embert megöli, vagy súlyos betegséget okoz neki.

Judy azt szeretné, hogy az emberek megértsék, hogy olyan társadalomban élünk, ahol nap mint nap bombáznak minket reklámokkal a nagy gyógyszercégek, azt mondják a reklámok, hogy az immunterápia egy új esély az új életre.

Az oltásokra nem vonatkoznak olyan szabályzatok, mint a gyógyszerekre. Van egy úgynevezett 'oltási bíróság', az orvost nem lehet perelni, a gyártót sem, ez a bíróság felügyeli az oltások mellékhatásait, és ez a bíróság sajnos piszkos kártyákkal játszik, és mindent megtesznek azért, hogy ne derüljön ki a piszkos játszma, hogy minden egyes 'shot' veszélyes lehet az emberre.

2020. ápr. 28. 18:26
 8/11 Mojjo ***** válasza:

De jó, hogy egy oltásellenes (elnézést, inkább használjunk valami pozitívabb szót, pl járványbarát, vagy koporsóipar-támogató) is felbukkant itt...

Mielőtt bárki egy árva szót is elhisz a tömény konteós marhaságból, amit a hetes hozzászólásban összehordott, ajánlom, hogy alaposan nézzen mindenki utána a témának. Mint a járványbarátok általában, ő is a direkt hazugságok, a csúsztatások és félinformációk vegyítésével próbálja manipulálni az embereket.

Az utánanézést lehet itt kezdeni:

Aztán tágas a google. Vagy simán ignoráljuk, vagy bele kell rakni egy jó adag időt.

2020. ápr. 28. 18:34
Én inkább Boros G.László professzornak hiszek (az ő hírlevelében jött szó szerint!), mint Mojjo nevű felhasználónak. Megjegyzem, hogy akit a gyógyszeripar egyszer elkaszál, azt mindenhol ellehetetlenítik, nevetségessé teszik. Az igazság nem mennyiségi kategória!
2020. máj. 1. 21:52
 10/11 anonim válasza:

Jézus Krisztust állítólag keresztre feszítették.

Mindenhez értő tudós volt, szó szerint az újszövetségiek szerint.

2021. aug. 22. 23:54