Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Miért lassú a felfogásom a...

Miért lassú a felfogásom a természettudományos, műszaki (reál) dolgokban?

Figyelt kérdés

Középszintű mechanikát meg tudtam tanulni négyes-ötös szintre, de egyszerűen kényszerből. Most viszont kémiát-biológiát kéne tanulnom (viszonylag) az alapoktól középszintig, de halálosan fárasztónak tartom és nem is nagyon sikerül megragadnom a logikáját a dolgoknak (például egy vegyületet hogyan írunk le, stb...)

Rengeteget olvasok, érdekelnek az "emberközeli" dolgok, de ezek a képletek meg számok abszolút nem és most még magántanárt se olyan keresni, mint a vírushelyzete előtt. Akinek nincs érzéke/érdeklődése ezekhez a dolgokhoz, az tudja autodidakta módon erőltetni?



2021. jan. 14. 16:52
A kérdező szavazást indított:
Lehet autodidakta módon tanulni, szorgalommal
Nem nagyon lehet autodidakta módon tanulni
Ha nincs érzéked hozzá, értelmetlen tanulni
14 szavazat
 1/10 anonim ***** válasza:
84%
Azért mert nem érdekelnek. Aki nem szellemi fogyatékos annak a középiskolás tananyag a szellemi képességei pár százalékát használja ki. A közép iskolás tananyag kitartás kérdése. Az hogy 2 vagy 3 honap alat tudod megtanulni nem fogja befolyásolni a teljesitményed amikor van rá 4 éved.
2021. jan. 14. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
81%
a középiskolás kémiában és biológiában nem olyan könnyű felfedezni a logikát, gyakrabban jön az az érzés, hogy "oké, megtanultam, de igazából nem értem", több mindent kell kész tényként elfogadni, mint mondjuk a középsulis matekban, vagy akár fizikában. (ettől persze szemernyivel sem kevésbé logikus tudományterületek, csak az őket kormányozó törvényszerűségeket kevésbé lehet iskolás szintűre leegyszerűsíteni)
2021. jan. 14. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm! Egy kicsit én is ezt érzem. Talán mert a kémia meg a biológia már bőven a fizikára meg matekra épül.
2021. jan. 14. 23:48
 4/10 anonim ***** válasza:
53%

Nem kitartás kérdése a középiskolás tananyag. Ez csak bizonyos diákokra igaz!

Logikát annak nem könnyű felfedezni az említettekben, aki nem érti.


A tanulás egy módszertan, amit mindenekelőtt meg kell ismerni. Egy téma akkor érdekli az embert, ha van hozzá motivációja. Ez nagyon sok mindentől függ, iskolában elsősorban a kisgyermekkor benyomásaitól.

A kisgyermek alapvető genetikai igénye a megismerni akarás (csecsemő korban szinte végtelen, a korral csökken, életmódtól függő mértékben) és a szeretetigény. Amelyik gyereket szeretettel nevelik, próbálkozásait irányítják (nem pedig tiltják), bármihez nyúl, sikerként éli meg. Ezért kialakul benne a tudásigény, hiszen az mindig kellemes élménnyel társul. Akit viszont ügyetlennek neveznek folyton (hiszen kezdetben tényleg az), mindentől eltiltanak, szidják, egy gátlásos, a világot rossznak tartó, befelé forduló iskolássá válik, számára a tanulás nyűg (egy újabb dolog,ami nem fog sikerülni).

Ez a két véglet. Természetesen a kisgyereket számtalan hatás éri. Például a szülei zenei foglakozásúak. Ekkor az rögzül, a zene jó, ebből áll a világ, akkor is szeretni fogja, ha egyébként nincs hozzá érzéke.

Az érzék is erősen relatív, kis százalékban vannak speciális emberek, a többségét azonban gyermekkora eldönti. Ha olyan közegben nőtt fel valaki, ahol a műszaki dolgok kisebb megbecsültségben állnak, ott ez a képzet alakul ki, ezért kezdettől nem szívesen tanul ilyesmit. Erre mondják, hogy nincs motivációja. A tanulás viszont erősen hierarchikus, a reál tárgyak különösen, így kezdeti kihagyások később nagyobb nehézséget (sikertelenséget) okoznak, hátköznapi szóhasználattal, elmegy tőle a diák kedve. Ezzel észrevétlenül megpecsételődött, hatalmas külső motiváció kell, hogy ismét sikereket érjen el. És észrevétlenül ez lesz az egyetlen ok, amiért újra és újra kézbe veszi (érdeklődéssel) az adott tankönyvet, ezáltal egyre ismertebb, közelibb, barátságosabb, röviden: érteni fogja, sikerei lesznek, és mire észbe kap, ez az életpályája.


Keresd mit kedvelsz, hajts arra, mert aza természetes (belső) igényed. Ettől még ismereti szinten bármely műszaki dolgot is elolvashatsz, hogy tudj róla. Mert ez fontos a világban való mozgás biztonságához, azaz a magabiztossághoz.

2021. jan. 15. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Nagyon köszönöm a válaszokat, hálás vagyok értük!

Apróság: sajnos, valóban csak 1-2 hónap áll rendelkezésre az alapok igazán jó megtanulására, de már ezek a segítőkész válaszok sok erőt adtak.

2021. jan. 15. 10:44
 6/10 anonim ***** válasza:
70%
Ha nincs hozzá affinitásod (tudod amikor a semleges atom elektront fogad be) akkor ne erőltesd. Felsőoktatásba meg főleg ne gondolkodj, kínlódni / kibukni fogsz.
2021. jan. 15. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%
Nyomasd.
2021. jan. 15. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Mechanika tárgyból volt egy "billenőpontom" egyszer, mikor tanultam, olvastam és az egyik legjobb lettem középiskolában. Ez messze van az egyetemtől, persze. De ezek a kötések meg hová mikor mi kerül...
2021. jan. 15. 11:29
 9/10 anonim ***** válasza:
100%
#8 ezek inkább csak behatóbb atomfizikai ismeretek birtokában kerülnek a helyükre (van persze, aki nagyon jól levágja középiskolásként, de elég ritka), ezek hiányában kevesebb törvényszerűség érthető meg, az iskolás anyagban amúgy is sok a túlzottan egyszerűsítő, nagyon korlátozottan alkalmazható szabály.
2021. jan. 15. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
A természettudományokkal is azért foglalkozunk mint a szexel - lehet valami gyakorlati haszna is, de nem azért műveljük. Aki pedig intellektuális anorgazmiában szenved, annak aztán kár magyarázni...
2021. szept. 21. 02:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!