Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Magyarországon hol van a...

Magyarországon hol van a legalkalmasabb hely egy repülőgépgyárnak?

Figyelt kérdés
Nem a repülőterekre gondolok, hanem a képzett munkaerő illetve felvehető ember számában.

2013. máj. 12. 20:57
 1/6 anonim ***** válasza:
Budapest
2013. máj. 12. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
A törénelmüket tekintve két fontosabb gyár volt Mo.-n . Az aszódi , és a csepel-szigeti . Ma már inkább a tökölire szavaznék , mert Aszódon már minden beépült . Ha az alapanyagok , alkatrészek , fődarabok beszállítása és a munkaerő a fő szempont akkor szintén a Csepel sziget a nyerő .
2013. máj. 12. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Az attól függ,hogy milyen típusú és mekkora repülőgépgyárra gondolsz.
2013. máj. 12. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Hát maximum a 767-es mérete de még a 737 is elég nagynak számítana.

Mondjuk pl. a Crj-200, vagy Bombardier dash 8 q400, vagy a fokker 70 esek mérete körül. Tehát a kisebb típusokra gondolok.

2013. máj. 13. 14:53
 5/6 A kérdező kommentje:
Nem az Airbus a380 vagy az Antonov An 225 ös méretében kell gondolkozni.
2013. máj. 13. 14:54
 6/6 tambi3 ***** válasza:

Kedves Kérdező!


1971-ben kezdtem repülni Dunakeszin. Első, azóta is felejthetetlen felszállásom S. Tóth József oktatóval (áldassék a neve) a HA-5403 R–26S Góbéval történt. Abban az időben nagyon komoly bel- és külföldi érdeklődés mutatkozott a Góbé iránt Braziliától Ausztráliáig, Dél-Afrikától Norvégiáig. A (fél)hivatalos döntés úgy szólt, hogy nem lehet a burzsoá ellenséget akkora előnyhöz juttatni, amelyet ez a vitorlázógép jelent...


A főiskola elvégzése után a Repülőgépes Szolgálathoz kerültem, így lehetőségem nyílt megismerni az egész ország adottságait repülőterek és kiszolgáló épületek terén. Ma már a repülés egykori fellegváraira szinte kivétel nélkül illik, hogy "vár állott, s most kőhalom...".


Nagyon szép magánkezdeményezések vannak, de már soha többé nem lehet havi 10,-(TÍZ!) Ft-os tagdíjért repülni.


A kívülállók általában nem tudják, hogy a magyar repülésnek kiemelkedőbb csillagai voltak és vannak, mint a magyar focinak. Hogy néhány példát említsek oktatóim közül: Borosnyai Károly, vagy az egykori AEROTRIGA tagjai: Tóth Zoltán, Pászti Tibor, Molnár András, de még náluk ismertebbek Bessenyei Péter és Varga Zoltán.


A kérdésedre visszatérve bizony nagyon hiányzik egy tandemüléses, fémépítésű (esetleg kompozit) műrepülőgép, melynek esetleg az ára is elfogadható lenne. Egerben, Kecskeméten nagyon komoly munka folyik, de az a magyarországi kisgépes repülésen nem sokat fog lendíteni. Nagyjából annyit, mint a stadionok a focin...


Azt mondják az okosok, hogy minden ország technológai fejlettségét az mutatja, hogy mennyire bonyolult fegyvert képes előállítani. Mi sajnos Góbét sem...

2021. júl. 18. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!