Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Tudományok » Egyéb kérdések

A kérdés

A vasút közé minek tesznek be még két sínt középre?

Videó : [link]

Kérdések hasonló témákban: úttest, mérnök, vasút, statikus, híd

 2016. dec. 30. 01:46  Privát üzenet  

A válaszok

Ne haragudj, semmi kedvem vegignezni egy masfel oras videot. Tegyel be egy kepet.

Ha a kerdesed az, amire gondolok, akkor biztonsagi oka van.



A válasz 12%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 68%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/10Időpont 2016. dec. 30. 02:28 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

A video onnan indul, ahol mutatja a sínpár között a jóval keskenyebb második sínpárt, és ez megy perceken keresztül. Szóval elég csak a videora kattintani, és azonnal láthatod a kérdés apropóját, nem kell végignézni az egész videot.

Egyébként pedig csak megjegyeztem a kérdést, mert én is kíváncsi vagyok a válaszra.



A válasz 88%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 80%-ban hasznos válaszokat ad.
# 2/10Időpont 2016. dec. 30. 02:33 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Feltételezem, hogy azon a területen normál és keskeny nyomtávú vonatok is közlekednek, azért a 2 sínpár.

A válasz 11%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 58%-ban hasznos válaszokat ad.
# 3/10Időpont 2016. dec. 30. 07:05 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Ez valószínűleg vezetősín, frekventáltabb helyeken ezzel kisikláskor a károkat tudják csökkenteni.

Nálunk jellemzően hidakon, felüljárókon és felüljárók alatt menő síneknél alkalmazzák. (Érdekes, hogy a videón látható vonalon az elejét kivéve csak a hidak elején van egy V-alakú vezetősín.)

Ha kisebb ívben, nagy sebességgel történik a kisiklás, akkor a lendülettől borul a kanyarodó vonat, akkor semmit nem ér. De gyakran van, hogy a kisiklás már pár másodperccel előre látható, és a vészfékezés le tudja lassítani annyira a szerelvényt, hogy a vezetősín a pályán tartja, a sínről leugrott kerekeket irányban tartja, a kavicson meg aljakon történő bakogás pedig megállítja a vonatot.

Ennek hiányában nagyobb mértékben fordulna el a menetiránytól a kisiklott kocsi, és akkor vagy leszalad egy hídról, vagy keresztbe fordulva elkaszálja a felüljáró lábait, magára omlasztva az egészet.

Itt a filmen valószínűleg csak a felsővezetéket tartó berendezéseket védik. Esetleg a vonal eleje nagyobb sebességre van kialakítva, ezért van folyamatosan vezetősín. Enyhébb ívben egy viszonylag nagyobb sebességnél is hasznos lehet.



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 84%-ban hasznos válaszokat ad.
# 4/10Időpont 2016. dec. 30. 07:26 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Mondjuk, a vezetősínes elméletemmel nem nagyon egyeztethető össze, hogy túlságosan középen vannak a plusz sínszálak. Normál vezetősínek közelebb szoktak lenni a "fő" sínekhez.


Keskeny nyomtáv nem lehet, mert a váltóknál megszűnik a két középső sín.



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 84%-ban hasznos válaszokat ad.
# 5/10Időpont 2016. dec. 30. 07:35 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Az olyan, mint a pótkerék. Ha eltörik a sin, a masiniszta kicseréli és megyünk tovőább.

A válasz 7%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 61%-ban hasznos válaszokat ad.
# 6/10Időpont 2016. dec. 30. 07:54 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

Igen itt is csak a híd elején van a v alak [link]


Én arra gondoltam hogy ez valami pálya merevítő. De akkor pontosan a kisiklás utáni védelem?



# 7/10Időpont 2016. dec. 30. 11:08 Privát üzenet
EagleHUN nevű felhasználó válasza:

Biztosan nem keskenyebb nyomtávú vasút, mert a váltóknál megszakad!

A válasz 51%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 77%-ban hasznos válaszokat ad.
# 8/10Időpont 2016. dec. 30. 11:21 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
EagleHUN nevű felhasználó válasza:

Vezetősínhez túl messze van a normál sínektől!


Így kb a következő funkciókat lehet bele feltételezni:

- Merevítés, mert nagy sebességű a vonal.

- Pályakarbantartó járművek erre teszik le a leereszthető segéd kerekeiket, és vagy erre támaszkodnak valamilyen művelet végzésekor. Láthatóan olyan szakaszon van ahol sok a váltó, előtte utána nincs.



A válasz 51%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 77%-ban hasznos válaszokat ad.
# 9/10Időpont 2016. dec. 30. 11:29 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Wadmalac nevű felhasználó válasza:

Kábé elhangzott minden, ami jellemző ezekre.

A guard rail a hidaknál, alagutaknál az esetleges kisiklásnál megakadályozza, hogy a kitérő szerelvény lebontson maga körül mindent.

Nagy sebességű vasutaknál a végig hegesztett sínek pozíciótartását javítja, esetleges vetemedését akadályozza olyan alaptalajon fektetett síneknél, ahol a sínpár saját merevsége kevés lehet.


Nem szabad összekeverni a "gauntlet rail" verzióval, ahol két teljes szélességű sínpár fut eltolással-átfedéssel, ott mindkét párt felváltva használják a járművek. A videóban láthatóan nem erről van szó.



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 86%-ban hasznos válaszokat ad.
# 10/10Időpont 2017. jan. 2. 11:37 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
Ki volt a keskeny nyomtávú vasútvonal feltalálója?
Melyik a legkisebb nyomtávú vasút Magyarországon?
Magyarországon a vasút elterjedése előtt milyen utazási lehetőségei voltak egy átlag embernek ha nagyobb távolságra indult és nem akart gyalogolni?
A vasút hogyan fog fejlődni a jövőben? Milyen elképzeléseitek vannak?
Mitől robban úgy fel?
A nagy sebességű vasutaknál, hogyan tudják télen is tartani a sebességet?

Kérdések a Tudományok rovatbólKérdések az Egyéb kérdések rovatból








Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!