Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » A vasút közé minek tesznek be...

A vasút közé minek tesznek be még két sínt középre?

Figyelt kérdés
Videó : [link]

2016. dec. 30. 01:46
 1/10 anonim ***** válasza:
12%

Ne haragudj, semmi kedvem vegignezni egy masfel oras videot. Tegyel be egy kepet.

Ha a kerdesed az, amire gondolok, akkor biztonsagi oka van.

2016. dec. 30. 02:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
97%

A video onnan indul, ahol mutatja a sínpár között a jóval keskenyebb második sínpárt, és ez megy perceken keresztül. Szóval elég csak a videora kattintani, és azonnal láthatod a kérdés apropóját, nem kell végignézni az egész videot.

Egyébként pedig csak megjegyeztem a kérdést, mert én is kíváncsi vagyok a válaszra.

2016. dec. 30. 02:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
11%
Feltételezem, hogy azon a területen normál és keskeny nyomtávú vonatok is közlekednek, azért a 2 sínpár.
2016. dec. 30. 07:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

Ez valószínűleg vezetősín, frekventáltabb helyeken ezzel kisikláskor a károkat tudják csökkenteni.

Nálunk jellemzően hidakon, felüljárókon és felüljárók alatt menő síneknél alkalmazzák. (Érdekes, hogy a videón látható vonalon az elejét kivéve csak a hidak elején van egy V-alakú vezetősín.)

Ha kisebb ívben, nagy sebességgel történik a kisiklás, akkor a lendülettől borul a kanyarodó vonat, akkor semmit nem ér. De gyakran van, hogy a kisiklás már pár másodperccel előre látható, és a vészfékezés le tudja lassítani annyira a szerelvényt, hogy a vezetősín a pályán tartja, a sínről leugrott kerekeket irányban tartja, a kavicson meg aljakon történő bakogás pedig megállítja a vonatot.

Ennek hiányában nagyobb mértékben fordulna el a menetiránytól a kisiklott kocsi, és akkor vagy leszalad egy hídról, vagy keresztbe fordulva elkaszálja a felüljáró lábait, magára omlasztva az egészet.

Itt a filmen valószínűleg csak a felsővezetéket tartó berendezéseket védik. Esetleg a vonal eleje nagyobb sebességre van kialakítva, ezért van folyamatosan vezetősín. Enyhébb ívben egy viszonylag nagyobb sebességnél is hasznos lehet.

2016. dec. 30. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Mondjuk, a vezetősínes elméletemmel nem nagyon egyeztethető össze, hogy túlságosan középen vannak a plusz sínszálak. Normál vezetősínek közelebb szoktak lenni a "fő" sínekhez.


Keskeny nyomtáv nem lehet, mert a váltóknál megszűnik a két középső sín.

2016. dec. 30. 07:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
6%
Az olyan, mint a pótkerék. Ha eltörik a sin, a masiniszta kicseréli és megyünk tovőább.
2016. dec. 30. 07:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:

Igen itt is csak a híd elején van a v alak [link]


Én arra gondoltam hogy ez valami pálya merevítő. De akkor pontosan a kisiklás utáni védelem?

2016. dec. 30. 11:08
 8/10 EagleHUN ***** válasza:
Biztosan nem keskenyebb nyomtávú vasút, mert a váltóknál megszakad!
2016. dec. 30. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 EagleHUN ***** válasza:

Vezetősínhez túl messze van a normál sínektől!


Így kb a következő funkciókat lehet bele feltételezni:

- Merevítés, mert nagy sebességű a vonal.

- Pályakarbantartó járművek erre teszik le a leereszthető segéd kerekeiket, és vagy erre támaszkodnak valamilyen művelet végzésekor. Láthatóan olyan szakaszon van ahol sok a váltó, előtte utána nincs.

2016. dec. 30. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 Wadmalac ***** válasza:

Kábé elhangzott minden, ami jellemző ezekre.

A guard rail a hidaknál, alagutaknál az esetleges kisiklásnál megakadályozza, hogy a kitérő szerelvény lebontson maga körül mindent.

Nagy sebességű vasutaknál a végig hegesztett sínek pozíciótartását javítja, esetleges vetemedését akadályozza olyan alaptalajon fektetett síneknél, ahol a sínpár saját merevsége kevés lehet.


Nem szabad összekeverni a "gauntlet rail" verzióval, ahol két teljes szélességű sínpár fut eltolással-átfedéssel, ott mindkét párt felváltva használják a járművek. A videóban láthatóan nem erről van szó.

2017. jan. 2. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!