Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » A mostani NASA-bejelentés...

A mostani NASA-bejelentés jelenthet bármi változást napjaink emberei életébe, vagy csak információ a jövőnek?

ma volt a tájékoztató new yorkban [link]
2017. febr. 22. 22:44
1 2
Információ a távoli jövőnek.
2017. febr. 22. 23:03
Nem vágom mi ebben az ujdonság eddig is mondták folyamatosan hogy találtak exobolygókat amik akàr élhetőek
2017. febr. 22. 23:04

Napjaink embereinek semmit nem hoz a felfedezés. Ezek a bolygók csak csillagászati léptékkel mérve vannak közel. Jelenlegi űreszközeinkkel több, mint félmillió év lenne egyáltalán odamenni. Az emberiség kirajzásának következő állomása minden bizonnyal a Mars lesz.

Inkább a tudomány fejlődése szempontból érdekes, ha egy-egy exobolygón valamiféle életre utaló jeleket találnak.

2017. febr. 22. 23:21
szerintem hogy ez elvileg közeli mert "csak" 39 fényév...de attól még napjainkban az is elég megközelíthetetlen meg minden szóval abból gondolom hogy mire fel volt a nagy bejelentés
2017. febr. 22. 23:21
 5/17 Wadmalac ***** válasza:

"mire fel volt a nagy bejelentés"

1. egyetlen csillag körül 7 földszerű kőbolygó, ilyet még eddig nem találtunk

2. ebből három is zöld zónában. Eddig az egyetlen naprendszer, ahol 3 kőbolygóról tudunk a zöld zónában, az a mienk.

3. csillagászati megfigyelés szempontjából a 40 fényév KÖZELI. Elég közeli ahhoz, hogy megállapítható legyen majd a légkörük, abból, hogy vizesek-e és még az is esélyes, hogy a légkör összetétele alapján kiszúrjuk, ha van valamelyiken élet.

Természetesen mindez lényegtelen annak, akit nem érdekel semmi tudományos hír, ami nem befolyásolja érezhetően a kenyér árát.

2017. febr. 23. 08:08
 6/17 Wadmalac ***** válasza:

Amúgy a cikkben szerepel az is, hogy a felfedezés ismét újrakalkulálásra kötelez minket a világegyetemben, a saját galaxisunkban található, életre potenciális bolygók számát illetően.

A Drake-formulát le lehet húzni a slozin.

2017. febr. 23. 08:10

Napjaink emberei életében - úgy tűnik - az "egészen közeli" Mars elérése is illúzió. Nem azért, mert nem lenne ennyi tudás, technológia és pénz, hanem azért, mert az a pénzt senki se akarja erre adni.

Továbbá azért van még néhány tudományos, technikai kérdés is, amit meg kéne válaszolni ahhoz, hogy egy ilyen utazás szóba jöjjön. És e válaszokat nem holnap fogják megadni. Például azért se, mert ahhoz is sok pénz kell. A "szenzációs" bejelentések viszont fontosak, mert azt a képzetet keltik, hogy ez majd hoz pénzt is. A reálfolyamatok azonban nem ezt mutatják.

2017. febr. 23. 09:56
 8/17 Wadmalac ***** válasza:

Hát igen, rengeteg tudományos terület van, ahol nem lehet előre tudni, hogy egy bizonyos előrelépés mikor, milyen profitot fog hozni. Természetesen azok az irányok fejlődnek a legjobban, amelyekben konkrétan tudni lehet, az mire lesz jó és miben fog viszonylag rövid időn belül pénzt termelni. Ezeket már nagyrészt a magánszféra támogatja, főként multik.

A sci-fi szinten távoli vagy előre felmérhetetlen profitú dolgokat meg a szűkebb állami büdzsé. Vagy habókos multimilliomosok. Akik között azért van pár zseni is, aki abban is látja előre a terülj-terülj asztalkámat, amire más csak legyint. Elon Musk, csak példaként.

2017. febr. 23. 10:49
 9/17 anonim válasza:
Márcsak a "világegyetem" méretéből, és a benne lévő sok száz milliárd galaxisból is adódik, hogy megszámlálhatatlan (majdnem szó szerint)sok helyen kialakulhatott az élet, civilizáció. Az, hogy megint találtak pár exobolygót, ahol még az élet is kialakulhatott, számomra nem mond semmi újdonságot.
2017. febr. 23. 11:31
 10/17 Wadmalac ***** válasza:

"Az, hogy megint találtak pár exobolygót, ahol még az élet is kialakulhatott, számomra nem mond semmi újdonságot."

Pedig fontos, éppen azért, mert minden ilyen talált bolygó még jobban "sűríti" az ilyen jellegű bolygók feltételezhető létét, ezzel a relatíve közel megtalálható idegen élet esélyét is.

Valójában ezzel vagyunk sokkal előrébb, pl. az ide négyezer fényévre talált, elvileg lakható bolygó jelentősége törpül el mellette.

2017. febr. 23. 13:18