Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Mi az igazság abból hogy az...

Mi az igazság abból hogy az igazán nagy óceánjárók motorját (tényleg: vajon hány köbcentis lehet egy ilyen? ) sosem állítják le teljesen, mert szinte lehetetlen újraindítani?

Figyelt kérdés

2018. szept. 14. 11:10
 1/5 anonim ***** válasza:
63%

Persze!

Már gyártás közben járnia kell a motornak, mert ha nem, nem lehetne ELŐSZÖR sem beindítani.

2018. szept. 14. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
76%
Nos én két okot tudok, ami miatt nem szokták leállítani, az egyik, és talán fő ok, hogy a motor biztosítja a hajó áramellátását is, a másik, hogy az a nehéz bunkerolaj, amit ezek használnak olyan sűrű, hogyha nincs bemelegedve a motor, akkor külön fel kell melegíteni az üzemanyagot a beindításhoz.
2018. szept. 14. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
88%
Nettó hülyeség. Ezek nagyon modern motorok, nem kézzel kell bekurblizni őket. BÁRMIKOR leállíthatják, és akárhányszor újraindíthatják. Max ez nem praktikus. A "Nagy, nagyobb, legnagyobb " sorozatban asszem van hajó a jutubon, keress rá. Egyszer láttam egy képet, akkora volt a dugattyú, mint egy hordó, és volt belőle vagy húsz. MINDENT daruval emelgettek. De nem kellett attól tartani, hogy a csavar elgurul és beesik egy kis repedésbe a padlón, mert akkora volt, mint egy focilabda.:)
2018. szept. 14. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Le lehet állítani a motorokat, le is szokták. Csak az újraindítás nagyon nehézkes. Ajánlom a témában ezt:

[link]

Egyébként nem teljesen alaptalan, amit írsz. Vannak ugyanis olyan nukleáris meghajtású tengeralattjárók, amelyeknek a reaktorát csak a kikötőben, megfelelő körülmények között lehet leállítani. Ezek ugyanis folyékony fémmel hűtött gyorsreaktorok, amikbe lehűléskor úgy beledermed a hűtőközegként használt folyékony ólom, hogy a reaktor nem indítható újra többé. Az ilyen reaktorokat ezért a nyílt tengeren sosem állítják le, kikötőben is csak akkor, ha kívülről tudják fűteni a hűtőközeget, hogy folyékony maradjon.

2018. szept. 14. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 Wadmalac ***** válasza:
100%

Bizonyos nagy dízelmotorokat nem szoktak valóban leállítani a kikötőben töltött időre, mert az újraindítás körülményes, de ez nem jelent napokig ketyegést. Egy pár órás megállás idejére nem fogják lelőni, mert tényleg problémás az újraindítás, ez dízelmozdonyoknál is így van, hát még a hatalmas hajómotoroknál.

De az nem igaz, hogy napokig parkolva is járatják a motort.

Az áramellátás miatt nem szükséges, mert erre a célra vannak külön, kisebb dízelgenerátorok a nagy hajókon.

Az indítási magas károsanyag-kibocsátás lehet egy alapok, de a több napig alapjáraton ketyegés van legalább olyan káros és üzemanyag-zabáló, mint egy hidegindítás (ezek a motorok terhelés alatt dolgoznak optimálisan, alapjáraton túlhűlnek és öntik magukból a károsanyagot), ezért kapitányi mérlegelés kérdése, mennyi álláshoz érdemes leállni és indulni. A kettő közti időkülönbség viszont nem napokban, hanem órákban mérhető.


Van azért kivétel.

Vannak olyan kikötők, ahol olyan mértékű az apály-dagály miatti oda-vissza áramlás, hogy a nagyon nagy hajókat a kikötésen kívül biztonságosabb a saját hajtásával is a helyén tartani.

De ez azért nem általános dolog.

2018. szept. 14. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!