Kezdőoldal » Tudományok » Társadalomtudományok és bölcsészet » Miért a 10%-nak kell gondolkod...

Miért a 10%-nak kell gondolkodnia a környezetvédelemről, mikor a maradék 90% csak tovább tombolja?

Figyelt kérdés

Miért a 10%-nak kell gondolkodnia a környezetvédelemről, károsanyag kibocsátás csökkentéséről mikor a maradék 90% csak tovább tombolja?


Például csökkentjük a károsanyag kibocsátásunk.

Veszünk méregdrága elektromos autót, napelemet. Tégla hàz helyett zöld házat építünk. A negyed, fél ketesetünk a ránk erőltetett klímasemlegességre költjük.


Ezzel szemben Afrikába, Ázsiában Dél-Amerikába tesznek rá. Duplázodó népesség így kibocsátás is. Fatüzelés, szénerőművek, régi nem környezetkímélő autókat még 30 évig hajtjàk.


Mi értelme van nekünk erőlködni a környezetkíméléssel, mikor globálisan több a kibocsátás így ugyanúgy érint minket is a környezeti kár?


2021. aug. 25. 08:50
 1/9 anonim ***** válasza:
90%
Mindenkinek kéne. De ha ez nem is áll fent, ha néhányan tesznek érte, természetesen már az is több, mint ha senki nem tenne érte.
2021. aug. 25. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 MDaniel98 ***** válasza:
92%

Alapvetően mi vagyunk azok akik a leginkább megengedhetik maguknak, hogy a környezetvédelemmel foglalkozzunk egy venezuelai pl.: nem azért hajtja a 30 éves környezetszennyező autóját, mert annyira környezetszennyező akar lenni, hanem azért, mert eleve esélye sincs, hogy másikat vegyen. A születésszám a jóléttel és a környezeti, kulturális változásokkal fog csökkeni, tehát csak akkor, ha ott is nagyobb jólét lesz, de, hogy ez vajon hosszútávon fenntartható-e, arról azért vannak kétségeim.


A másik része, hogy a felső 10%-ba tartozó népesség még mindig elvárja, hogy megtermeljék neki a cuccait, lehetőleg ,minél kedvezőbb áron, és attól, hogy a gyártási folyamatok egy részét kiszervezzük Kínába, még nem leszünk kevésbé környezetkárosítók, csak éppen másokra bízzuk ezt a feladatot, magunk helyett.

2021. aug. 25. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 Wadmalac ***** válasza:
80%

Khm, gondold el, mennyi esélye van "zölden" élni annak aki mondjuk itt lakik:

[link]


Európa, USA, hasonlóan régen viszonylag magas GDP mellett élő területe már kitermelte magának a keretet a zöld váltásra. De úgy termelte ki, ahogy most az a régió is próbálja kitermelni.


A környezetvédelem, a zöld energia sajnos ott még megengedhetetlen, finanszírozhatatlan luxus, miközben a fejlettebb világban már húzó profitágazat.


Nem lehet egyik napról a másikra felhúzni őket arra szintre, ahol már kevésbé szennyeznek.

Illetve lehetne, de azzal nagyon meg kéne nyesni azt, ami ma neked, nekem jut a világból.


És ezt nehezebben vállalja be a világunk, mint azt, hogy inkább mi szorítjuk az emissziónkat szinte nullára, miközben ők még füstölnek.

Nem, sajnos nem kompenzálja ki.

Csak kissé redukálja.


Radikálisan kéne korlátozni a mai életünket egy értékelhető globális eredményhez.

2021. aug. 25. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Erről mindig ez jut egy kicsit eszembe:

[link]

Na most az off-ot félreéve, a környezetszennyezés elleni küzdelmünk egy jelentős része nem csak a CO2 kibocsátásról szól, ami tényleg globális probléma, hanem egy sor olyan járulékos lokális szennyezésről is, amik viszont helyben fejtik ki a hatásukat.

Ha mi itt Európában zöldebben élünk, akkor az nekünk helyben okoz tisztább vizeket, levegőt és élhetőbb környezetet. Ez, még ha mi nem is oldjuk meg egymagunk a klímaváltozást, akkor is szükséges, célszerű és nem utolsó sorban pénzügyileg is kifizetődő hosszútávon pl a kevesebb légzőszervi megbetegedések révén, ami igen költséges az egészségügy szempontjából.

Egy másik nézőpont az, hogy Európa se nyersanyagokban se energiahordozókban nem gazdag. Ezért célszerű lenne megújulókra fektetni a hangsúlyt csökkentve pl az olaj importot, és a saját szemetünket helyben feldolgozni nyersanyagként. Szelektíven gyűjteni és kevesebb szemetet termelni se csak zöld humbug miatt célszerű, hanem mert igen problémás a szemetet bárhova is elhelyezni. Senki nem akar ma már új szeméttelepet nyitni, ellenben a régiek előbb-utóbb betelnek.

A lényeg, hogy még ha a globális problémákat nem is oldjuk meg - bár mérsékelni mérsékeljük - akkor is egy sor olyan szempont van, ami miatt nagyon is megéri nekünk itt Európában zöld irányba eltolni magunkat.

2021. aug. 25. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
24%

Én nem tudom, hogy te minek erőlködsz.


A legutóbbi IPCC jelentés szerint gyakorlatilag borítékolhatóak a katasztrofális következmények az évszázad vége felé, 10 évvel előbb vagy később, kb. ennyi a mozgástere lehet az emberiségnek ezzel a sok zöld hülyeséggel, amit próbálnak mostanában nyomatni.


Szóval én például pont sz-rok rá, sőt, próbálok minél kevésbé zölden élni, hátha még láthatok valamit ebből a jó kis balhéból, ha eldurvul nagyon a klímaváltozás :D

2021. aug. 25. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
64%

Tipikus környezetvédelmi téveszmék - maradjunk annyiban, hogy inkább ne tartsd "a 10%" részének magad.


"Duplázódó népesség így kibocsátás is."

Milyen bázisról? Ha egy ország kibocsátása 5kg CO2/fő/napról 10kg CO2/fő/napra nő az nem olyan súlyos, mint mikor valahol 50kg helyett 60 kg-t kezdenek el kibocsátani az emberek. Nincs értelme arányokat nézni, teljesen természetes, hogy a fejlődő országok fejlődni fognak.


"Fatüzelés"

A biomassza tüzelés konkrétan az egyik legfenntarthatóbb fűtési módszer, hiszen megújuló, ha megfelelő erdőgazdálkodással társul. Márpedig általában ahol erdőirtás van ott sem a helyiek fűtési igényeit fedezendő szokták kivágni a fákat, hanem hogy IKEA bútor legyen belőle Neked.


"régi nem környezetkímélő autókat még 30 évig hajtjàk."

Ez meg a kedvenc dumám - az autóipar elhiteti mindenkivel, hogy a mai autók milyen környezetkímélőek, de ez kizárólag akkor igaz, ha a környeztet a légszennyezésre vagy újrahasznosíthatóságra szűkítjük le. A gyakorlatban egy mai átlag autó semmivel nem éget kevesebb kőolajat (és nem bocsát ki kevesebb CO2-t), mint egy 50 éves Citroën Kacsa, Fiat 500-as vagy Renault 4-es. Nagyjából ezek a kocsik hozzák egy mai vadonat új "hibrid" Suzuki Vitara üzemanyag fogyasztását. Szóval annyira ne dicsekedj a modern technikai vívmányokkal való erőlködéseddel.

2021. aug. 25. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
61%

- A szomszédomban van 4 felnőtt , és 3 autó.

- Betiltották a műanyag fültisztítót, miközben a zöld hulladékot zsákokba kell tennem, mert valaki elb@szta a gyűjtő konténer méretét és semmi nem fér el benne.

- Mindenhol preferálják a papírmentes ügymenetet , erre a NAV bevezette a kötelező számlázó szoftvert, amit 3 példányban nyomtatok, (megmértem súlyra) 6-szor annyi papír megy rá, mint a kézi számlatömb esetén.

- A hó végi banki elszámolásom eddig 2-3 oldalt tett ki, most 6-9 oldalra rúg mert annyi adatot tüntetnek fel, amire semmi szükségem a könyveléshez.

-Erőltetik az elektromos autókat, de valójában , ha mindent összeszámolunk a gyártástól a végső megsemmisítésig, akkor a Diesel sem károsabb. (tudományos forrás)

2021. aug. 25. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 sadam87 ***** válasza:
62%

Igen, biztosan Afrika, Ázsia, Dél-Amerika felel elsősorban akárosanyagkibocsájtásért. Pláne lakosságarányosan. Meg történalmi kontextust is nézve...

[link]

Azért akinek nem volna egyértelmű, itt van az egy főre jutó CO2 kibocsájtás (nyilván más is van, de most nézzük ezt):

[link]

2021. aug. 25. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 Wadmalac ***** válasza:
74%

"-Erőltetik az elektromos autókat, de valójában , ha mindent összeszámolunk a gyártástól a végső megsemmisítésig, akkor a Diesel sem károsabb. (tudományos forrás)"

Azért ezzel óvatosabban, mert ez csak azokra az országokra igaz, ahol az energia túlnyomó része fosszilis energiára alapul. Még Magyarország sincs közte.

2021. aug. 26. 07:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!