Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Mennyi ideig tartott a világeg...

Mennyi ideig tartott a világegyetem felfúvódása?

Figyelt kérdés

Laikus vagyok, egyszerűen csak a fénysebesség és az infláció fogalmai zavarnak össze, nehezen értem a kettő közötti összefüggéseket.


Ha a legtávolabbi, általunk ismert és megfigyelhető galaxis, a GN-z11, ami 13,4 milliárd fényévre van tőlünk kb. 400 millió fényévvel később keletkezett, mint, ahogyan a nagy bumm megtörtént, akkor ez azt jelenti, hogy ez a 400 millió év elég volt, hogy ennyire felfúvódjon a világegyetem és kialakuljon ez a felfoghatatlan távolság az objektumok között?


Tehát ezért van az, hogy most a 13,4 milliárd fényévvel ezelőtti állapotot látjuk, mert ennyire gyorsan felfúvódott az egész, mint egy lufi?



2021. dec. 23. 14:48
 1/10 anonim ***** válasza:
95%
Ugy tudom az osrobbanas uton rogton 0,0000...1 (sok nulla benne) masodperc alatt elerte a mostani meretenel eleg nagy szazalekat. Es az osrobbanas utan is tagult tovabb de mar sokkal lassabb utemben.
2021. dec. 23. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
91%
Annyira nem bonyolult. A felfuvodas most is tart. Max 13.4 mrd evre latunk mert kb akkor alakult ki a vilagegyetem. A fenysebesseg miatt pedig enbyire jutott a feny ennyi ido alatt.
2021. dec. 23. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
90%

Nem, ennek a lufihoz semmi köze. Úgy értem, ahhoz se, ahogy a felfúvódást lufiként képzelsz el.