Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Elte biológiáról aktuális...

Elte biológiáról aktuális vélemények?

Figyelt kérdés
Tudom, hogy sokszor volt már ez a kérdés de a legfrisebb is 3 évvel ezelőtti. Nagyon szeretném kikérni a véleményeteket róla, hiszen -ha minden jól megy- ez év szeptembertől oda fogok járni. Sok rosszat hallottam róla de engem komolyan érdekel a biológia. Másfelől szerintetek mennyire késői, hogy 20 évesen fogom elkezdeni a szakot? Előre is köszi a válaszokat :)

2017. ápr. 16. 15:22
1 2
 11/17 Mojjo ***** válasza:
100%

@10: az alapprobléma, hogy rengeteg, a szakma felé egyáltalán nem elkötelezett diák kerül be a képzésbe, és az egésznek a hangulata meg van mérgezve. Rossz a hozzáállás a tanárok részéről, rossz a hozzáállás a hallgatók részéről, és ezek egymást erősítik. Nem látom, hogy a tanterv megváltoztatása bármilyen szinten orvosolni tudná ezt a problémát.


Persze, vannak kivételek. Kapásból pl. Márialigeti óráit imádtam, de a legtöbben úgy mennek végig a képzésen, hogy vele nem is találkoznak igazán. Az etológia tanszék bármely kurzusa is kivétel. Valójában Böddi órái is kifejezetten jók, főleg, ha bírja az ember a fárasztó humort (taszár, polar bear gondolom megvan :D ) de azért a vizsgán alapesetben sok jóra ne számítson az ember. Meg lehetne még sorolni. Na meg a képzésben előrefelé haladva azért javul a helyzet. De alapvetően nem jó. És van összehasonlítási alapom, amivel együtt pedig azt kell mondanom, hogy sok-sok nagyságrenddel lehetne jobb ez az egész. És nem látom, hogy a tantervvel lett volna gond. Mással van.

2017. ápr. 17. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 A kérdező kommentje:
#10 hozzászóló, remélem, hogy igazad van és fejlődő tendenciát mutat majd a színvonal. Egyelőre elkezdem és majd kiderül, hogy így van e? Köszönöm mégegyszer mindenkinek a válaszokat!
2017. ápr. 17. 12:32
 13/17 dq ***** válasza:
100%

#11:

nem biztos hogy egy szak objektíven vállalhatatlan szar lesz attól hogy nagy a létszám. Persze sokak számára hatalmas plusz, ha összebarátkoznak a padtársukkal.


Mások meg csak beülnek előadásra, megtanulják az anyagot, levizsgáznak, elvégzik.

2017. ápr. 17. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 Mojjo ***** válasza:
100%
@13: nem sikerült megértened, amit írtam.
2017. ápr. 17. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 dq ***** válasza:
71%
Hát nem.
2017. ápr. 17. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 Mojjo ***** válasza:
100%

@13: kicsit bővebben kifejtem, mert ha ilyen szinten totálisan félre tudja valaki érteni az irományomat, akkor nem árthat kicsit még szájbarágósabban körbejárni.


Egyrészt semmi köze a tárgyalt problémakörnek a padtársakkal való kapcsolathoz. A szociális kapcsolatok hálója úgy működik, ahogy ekkora csoportokban működni szokott: klikkekre szakad, amely klikkek lehetnek nagyon összetartók, harmonikusak, akármilyenek. Barátkozás szempontjából teljesen rendben van.


Identitástudat nem alakul ki a hallgatókban. Nem tudom, hogy ez mennyiben köszönhető a nagy létszámnak, és mennyiben másnak, de tény, hogy az "igen, mi biológusok vagyunk és ez milyen frankó" érzés teljesen hiányzik. Nem tudom nem összehasonlítani a fizika szakkal, amit teljesen és a lehető legpozitívabban átitat ez az identitásérzés.


A baj nem pusztán a hallgatók nagy száma, hanem a motiválatlan hallgatók nagy száma. A legtöbben nem a tudományág általi elkötelezettségből mennek oda, hanem mert nincs jobb ötletük. Nagyszámú motiválatlan embernek pedig lesz egy, az oktatók számára nem túl pozitívan lecsengő viselkedésmintája. Mivel ez a helyzet időtlen idők óta tart, nagyjából az jött le számomra, hogy ők is elvesztették a motivációjukat, jobb esetben csak unottak, rosszabban idesen és rosszindulatúan frusztráltak. Az eleinte motiválatlan és elkötelezetlen diákoknak valami nagy pozitív lendületet kellene kapniuk a tanári oldalról, hogy lehessen az egészből valami, de ehelyett - egyébként teljesen érthető módon - csak egy nagy lehúzó, negatív valamit kapnak. Ez tovább kedvetleníti őket, nem fogja még annyira sem érdekelni őket a szak, mint addig, ami az oktatókban tovabbi rosszérzéseket kelt, és így spirálozunk egyre mélyebbre.


Az egész eredménye az, hogy gyakorta nem kellően színvonalas és főleg nem lendületes és jó hangulatú órák után finoman szólva is inkonzisztens módon értékelt, emiatt totálisan kiszámíthatatlan és sajnos véleményem szerint sokszor szimplán rosszindulatú számonkérések következnek. Ami tovább rontja a hallgatói hozzáállást, ami tovább erősíti az egész folyamatot.


Az egészben benne van persze, hogy az oktatók védenék a szakmájukat. Csakhogy a szakmájuk nem pusztán kutatóbiológus, hanem oktató. És ha azt színvonaltalan módon űzik - még akkor is, ha érthetőek az okok - ők maguk higítják fel és rontják le azt. Kissé szomorú helyzet. És abszolút nem látom, hogy a tanterv módosításával ezen lehetne segíteni.

2017. ápr. 17. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
100%

Nekem nagyon pozitív véleményem alakult ki az ELTE Biológiai képzéséről. Kiváló tanárok vannak, értelmes évfolyamtársak, jó szakirányok, rengeteg rugalmas megoldás, áthallgatási lehetőségek az ország legnagyobb és legrégibb egyetemének a karai között.


Az ELTE biológus képzése evolúcióbiológia, elméleti ökológia, biometria, immunológia, etológia terén a legjobb az országban.

Debrecenben jó az ökológia, Szegeden a molekuláris biológia, biokémia, genetika, Pécsett az orvosi biológiai diszciplinák, az állatorvosin a zoológia.

2018. júl. 31. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!