Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Miért hangosabb egy sugárhajtó...

Miért hangosabb egy sugárhajtóműves vadászrepülő, mint egy sugárhajtóműves utasszállító repülő?

Figyelt kérdés
A fizikai magyarázata érdekel, nem az, hogy annak nem célja, hogy halk legyen.

2017. okt. 20. 21:50
 1/10 Szirty ***** válasza:
93%
Kezdjük az elején: Miből gondolod, hogy hangosabb?
2017. okt. 20. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Hallottam már mindkettőt, onnan gondolom.
2017. okt. 20. 22:22
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Valószínű, hogy azért hallottad hangosabbnak, mert alacsonyabban repült. Na meg nagyobb a teljesítménye, gyorsabban tud repülni. ZZZSUMM!
2017. okt. 20. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 Gugu Gabor ***** válasza:
100%

Mert két tök más hajtóműről beszélünk, más célra tervezve?

Airbus A320 tolóerő tömeg aránya elvileg olyan .282

Grippen 0,8


Airbus toló erő: 96-147 Kn

Grippen tolóerő:54,0 kN / 80,5 kN


Nyilván a gripen egy kisebb/könnyebb gép de ezáltal a hajtóművek is kisebbek mégis arányaiban sokkal nagyobb teljesítményt lehet ezekből kihozni. Egy utas szállítónál nem cél az hogy a hajtómű követni tudja azokat a manőverek amibe egy vadászgép rendszeresen belekerülhet.

2017. okt. 21. 01:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

3.-nak mondom, hogy láttam felszállást Ferihegyen is, valamint kecskeméten is. Ott kb ugyanolyan közel volt.


( még annyit, hogy közbe angolul kutakodtam, ott ezeket találtam:

[link]

[link]

[link]

Ha ezeket jól értelmezem, akkor itt másról van szó, mint amit írtatok)

2017. okt. 21. 07:10
 6/10 anonim ***** válasza:
Nos akkor már meg is válaszoltad a saját kérdésedet.
2017. okt. 21. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
valamit jól csináltam :D
2017. okt. 21. 10:48
 8/10 Wadmalac ***** válasza:

Kisebb átmérőjű hajtómű magasabb fordulaton jár. Plusz kisebb áteresztési keresztmetszettel kell tolóerőt gyártani, méghozzá nagyobb sebességű kiáramlással.

Meg igazándiból a hagyományos vadászgépeknél nem volt szempont a hajtómű halkítása. Egy kereskedelmi, tömegközlekedési gépnél meg igen.


Újabban, ahogy a lopakodó tulajdonság előtérbe kerül, a hangerő is szemponttá vált.

Többek közt (pl. a fogyasztáscsökkentés mellett) ez is belejátszott, hogy a modern hajtóművek utánégető nélkül tudják a szükséges tolóerőt produkálni.


Egy MIG 29-hez képest egy F-117 vagy F-35 relatíve "kussban van".

2017. okt. 24. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen 8. , a te válaszod a legjobb.
2017. okt. 26. 16:19
 10/10 Wadmalac ***** válasza:

Vannak jópofa youtube-os videói a NASA-nak, a jövő repülőgépe fejlesztéseikről.

Ott is fontos szerepet játszik a hajtóművek halkítása, amit nagyon komoly számítógépes aerodinamikai modellezéssel próbálnak elérni (láthatóan sikerrel).

2017. okt. 27. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!