Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Sínpályák hőtágulás által...

Sínpályák hőtágulás által okozott torzulását hogyan tudják kiküszöbölni?

Figyelt kérdés
Évtizedekkel ezelőtt a síneket úgy csavarozták össze, hogy a két sín között néhány mm hézag maradt, így melegebb időben tudott a sín tágulni (igaz, hogy a vonatok kattogva, zakatolva közlekedtek. Napjainkban viszont hegesztve vannak a sínek. Nem tudom, hogy milyen megoldást alkalmaznak a torzulás, görbülés elkerülése érdekében.

2018. nov. 27. 18:09
 1/10 anonim ***** válasza:
40%
Úgy rögzítik, hogy ne tudjon elmozdulni.
2018. nov. 27. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

AZ a baj, hogy semmit nem alkalmaznak. Merev lefogás az elsődleges védelem. Ezenkívűl amikor hegesztenek, a környezeti hőmérsékletnek nem szabad nagyon alacsonynak lennie.

Pályakarbantartáskor meg ellenőrizni kell a sinek állapotát. Nyári melegben hűteni kell őket hidegvízzel.

2018. nov. 27. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
26%
a síndarabok közt van egy kis hézag, oda tud tágulni. ugyanezt alkalmazzák a hidaknál, ott fésűsen egymásba illeszkedő részek fedik a hézagot
2018. nov. 27. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
2018. nov. 27. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
A dilatáció hatása, mivel nem tud tágulni az anyag, ezért belső feszültségként keletkezik, más szóval, jó minőségűnek kell lennie a sínnek, és jó alaposan le kell fogatni, hogy ne görbüljön el. Egyébként ha jól emlékszek -30 tól 60 °C -ig kell hogy bírják a hazai sínek. Persze van rá példa, hogy a sín nem bírja, és ki kell cserélni egy szakaszt, de normál körülmények között jobb, mint a dilatációs hézagok hagyása(hevederkötés), illetve kisebb karbantartási költség van a hegesztett sínpályánál, mint a hevederkötések alkalmazásakor.
2018. nov. 27. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 TappancsMancs ***** válasza:
4-es szuperek a képek! Még nem láttam én se ilyet.
2018. nov. 27. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

Így ni:

[link]

2018. nov. 27. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
10%

Napjainkban?


Nem tudom, te melyik évszázadban élsz, mert amelyikben én élek, ott utoljára a Rákosiék néztek rá a sínekre, a kitérőkben meg a Ferencz Jóska. Sínillesztés? Sínvégből ökölnyi darab kitörve, a kirázkódott összefogó csavarok fele meg rég lenn nyugszik a patak alján a fél töltéssel egyetemben. 30 kilométer másfél óra imbolygás, ha aznap nem fekszik meg a vonat.

2018. nov. 27. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
2018. nov. 27. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 Wadmalac ***** válasza:
100%

Amíg stabil a sínpálya alapozása, rögzítése, addig a sín megtartja a dilatáció miatti feszültséget.

Ha a sínpálya rögzítése fellazul, akkor van baj.

Például egy földrengés miatt.

[link]

2018. nov. 28. 07:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!