Kezdőoldal » Utazás » Európa » A Zseppelin utazási irodával...

A Zseppelin utazási irodával voltunk Párizsban, és a bp-i hazaérkezés előtt az idegenvezető pasi jutalmat/borravalót kért a "személyzet részére" az utasoktól. Azaz saját maga és a két sofőr részére. Járt valaki így, mert mi ledöbbentünk ezen?

Figyelt kérdés

Addig teljesen szimpatikus volt az idegenvezető amíg ezt be nem mondta a mikrofonba, majd kitette az esernyőjét, hogy abba lehet tenni a pénzeket.

Ennyire keveset keresnek, hogy szükségük van még arra az alamizsnára is, vagy ennyire éhesek?

Más utazási irodáknál is divat ez vajon?


(Tudom, miért mentünk irodával és úgy kell nekünk.)



2019. szept. 30. 21:18
1 2 3
 1/24 anonim ***** válasza:
54%

Ez egy bevett szokás.

Mi először Thaiföldön találkoztunk ilyennel. Befizettünk egy hajókirándulásra (James Bond szigetre)

Kifizettük a túra összegét amiben benne volt a hajó, egy ebéd , és a szigetek látogatása. AMikor végeztünk, akkor a hajóvezető mielőtt elbúcsúzott volna kitette a műanyag edényt, hogy a személyzet részére. Nem kötelező adni, és a hajón amin utaztunk rajtunk kívül (mi ketten voltunk) és egy kínai fiatal testvérpár adott csak jattot. Senki más. Úgy látszik a világon mindenütt megszokott lesz majd. Szóval nem kötelező adni.

2019. szept. 30. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 anonim ***** válasza:
71%

első vagyok.

Azt elfejeltettem írni, hogy mi Thaiföldre egyénileg mentünk, nem utazási irodával, de kint a hajókirándulásokat nem engedik egyénileg megoldani, oda csak csoportosan lehet menni.

2019. szept. 30. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/24 A kérdező kommentje:

Voltunk egyszer egy hajóúton és ott az étteremben az étkezőasztalokra volt rácsavarozva egy tábla, hogy kötelező borravaló van.

(Már nem emlékszem, hogy hány dollár volt kiírva rá.)


Viszont idehaza még nem tapasztaltunk ilyent, pedig már többször is utaztunk irodával.

Ráadásul a két sofőr végig flegmán és lekezelően beszéltek mindenkivel, csak úgy foghegyről.

2019. szept. 30. 21:54
 4/24 anonim ***** válasza:
100%
Én egyszer utaztam a Zseppelinnel, de ilyen nem volt.
2019. szept. 30. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/24 anonim ***** válasza:
44%
Thaiföldön meg az arab országokban igen, de nem Párizsban! Szerintem jelentsd fel a cégénél, ez teljességgel elfogadhatatlan!
2019. szept. 30. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 anonim ***** válasza:
67%
Kerhet. En egy Karib tengeri szigetet szeretnek kerni. Koszonom.
2019. szept. 30. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/24 A kérdező kommentje:

Egy pincérnek vagy fodrásznak természetes, hogy ad az ember borravalót,

de egy igen komoly haszonkulccsal dolgozó utazási iroda alkalmazottjainak??

Mégis mire fel kellene adni?

Semmiféle pluszt nem kaptunk tőlük.


(Ráadásul az egyik alkalommal az idegenvezető késett a megbeszélt induláshoz képest vagy háromnegyed órát -metrókimaradásra hivatkozva-, míg vagy 40 utas várta őt a buszban ülve, hogy megérkezzen néhány utastárssal akikkel együtt mentek egy külön programra.)

2019. szept. 30. 23:12
 8/24 anonim ***** válasza:
75%

Érdekes, hogy a Zseppelinre mennyien panaszkodnak mostanában. Biztos nem véletlenül.

Egyébként nem, Közép- és Nyugat-Európában én még ilyet nem tapasztaltam. Oylat már igen, hogy az idvez kiemelkedő teljesítményére való tekintettel önszerveződő gyűjtést indított a csoport, de hogy elvárják, ráadásul a sofőrnek is, az elég döbbenetes. Kíváncsi lennék, az iroda tud-e erről.

2019. szept. 30. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/24 anonim ***** válasza:
61%
Hát, most már tud, 8-as, mert ez engem annyira felháborított, hogy kívülállóként is megírtam nekik, továbbítva a linket!
2019. szept. 30. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/24 anonim ***** válasza:
69%
Ezt USA-ban is csinâlják. Szerintem teljesen rendben van. Én repülötéren dolgozok utasokkal és mi is kapunk borravalót. Mondjuk mi nyiltan nem kérhetjük, de ha az utas megkérdezi, hogy elfogadhatjuk - e, akkor igent mondunk.
2019. okt. 1. 02:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!