Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » Albérletet adunk ki, hogyan...

Albérletet adunk ki, hogyan és mikor kell adózni utána? Van bejelentési kötelezettség, pl jegyzőnek?

Figyelt kérdés

2020. aug. 31. 11:05
 1/10 anonim ***** válasza:

Negyedévente kell a jövedelem után adóelőleget fizetni, majd az éves adóbevallásnál bevallani és az esetleges különbözetet rendezni. Ez a hosszútávúra igaz, akkor ha a partner nem kér számlát.

Ha kér számlát, akkor adószámot kell kérned a navtól, a többi metódus ugyanaz.

Ha cégnek adod ki, akkor pedig nekik kell számfejteni és levonni az adóelőleget, te már csak a "nettót" kapod meg.

Ha rövid távú a kiadás, akkor más a helyzet, de a kérdésből hosszútávra tippelek.

2020. aug. 31. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Ja és a hogyan része: a jövedelem adóköteles, nem a bevétel.

Jövedelmet több módszerrel is meg lehet állapítani. A legegyszerűbb a 10%-os költséghányad figyelmebevétele, itt gyakorlatilag a bevételed 90%-a után fizetsz 15%-ot.

A másik a tételes költségelszámolás, vagyis a bevételből le kell vonni a számlával igazolt költségeket (rezsi nem játszik), és az így fennmaradó rész 15%-a az adó.

Ezt kell negyedévente utalni a NAV SZJA számlájára.

2020. aug. 31. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

"(rezsi nem játszik),"


Rezsi akkor nem játszik, ha nem fizeti ki Neked a bérlő annak összegét, hanem közvetlenül a szolgáltatónak fizeti ki, ha Ő szerződött le vele. Egyébként az is bevételnek számít, amivel szemben a szolgáltatók számláit elszámolhatod költségként.

2020. aug. 31. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Nemrég változott a rezsi elszámolásának menete, nézz utána.
2020. aug. 31. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Nem kell utána néznem, tudom, hogy milyen új dolgot hoztak be, mivel zavarják össze az adózókat teljesen feleslegesen.


Tartom azt, amit leírtam...

2020. szept. 1. 05:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 xswerdy ***** válasza:
és nem kell senkinek bejelenteni, csak adózni kell
2020. szept. 1. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Kivéve ha kér számlát a bérlő, mert akkor NAV-nál kell adószámot kérni.
2020. szept. 1. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Ne feledkezzünk meg a nyilvántartási kötelezettségről sem.


Ha 10 %-os költséghányad alapján határozod meg a jövedelmed, akkor csak bevételi nyilvántartást kell vezetni, ha tételes költségelszámolás alapján, akkor bevételi- és költségnyilvántartás.

Negyedévente zárni, év végén zárni, és elkészíteni belőle a bevallást. Ha adóhivatal ellenőriz, át kell adni.

2020. szept. 2. 05:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:

Milyen nyilvántartás, hogy kell ezt vezetni?

Excelbe beírom, az elég?


Az órák az én nevemen vannak, én fizetem a számlákat, de mivel a szerződés úgy van megírva hogy fix albérleti díj+rezsi ezért úgy tudom rezsi itán nem kell adózni, hiszen szolgáltatói számlákkal tudom igazolni, hogy ez nem bevétel nekem.

A közós kóltség után kell csak adózni úgy tudom.

2020. szept. 2. 12:13
 10/10 anonim ***** válasza:

SZJA törvény a mérvadó, abban van leírva minden.


5. számú melléklet egy része a nyilvántartásra vonatkozóan. Formája kötetlen, tehát excelben is lehet:


" A bevételi és költségnyilvántartás


4.1. A magánszemély az alapnyilvántartás vezetésére vonatkozó kötelezettségét - választása szerint - bevételi és költségnyilvántartás vezetésével teljesítheti, ha az adóévben


a) az általános forgalmi levonására nem jogosult, vagy e jogát nem érvényesíti, valamint


b) a helyi iparűzési adó alanyaként állandó jellegű iparűzési tevékenység esetén egyszerűsítve határozza meg az adó alapját.


4.2. A magánszemély a bevételi és költségnyilvántartásban kizárólag az adóköteles bevételeket és a költségként elszámolható kiadásokat rögzíti.


4.3. A bevételi és költségnyilvántartás legalább a következő adatokat tartalmazza:


a) sorszám;


b) a gazdasági esemény időpontja;


c) a bizonylat sorszáma;


d) a gazdasági esemény rövid leírása (így különösen ellenérték, anyagbeszerzés);


e) a kifizető neve (elnevezése) és adószáma (e rendelkezést az egyéni vállalkozó nem köteles alkalmazni);


f) a bevétel összege;


g) a bevételből levont adóelőleg;


h) a költség összege;


i) a jövedelem."


Magát a nyilvántartásban való rögzítést, törlést, javítást, selejtezést, megőrzést az SZJA törvény 10 §-a rögzíti. Nem tépkedünk ki a nyilvántartásból oldalakat, nem festegetünk bele javítóval stb.


Elmondásod szerint a bérlő bérleti díjat fizet valamit rezsit. Innentől kezdve a rezsi a bevétel része, mivel megkaptad. A bevételeddel (bérleti díj + rezsire fizetett összeg) szembe állíthatod az igazolt kiadásaidat. Tehát magukat a szolgáltatói számlákat, és a törvényben meghatározott egyéb elszámolható kiadásokat (javítás költsége, stb.). A különbözet lesz adóköteles.


A közös költség is elszámolható költségként. Amit nem enged elszámolni tipikusan, az a lakás biztosításának díja, valamint a befizetett SZJA összege (sokan még ezt is elszámolják). De az elszámolható költségeket is leírja a melléklet, valamint azt is, hogy mi számít bevételnek.

Nem Te döntöd el, hogy mi tartozik ezekbe, hanem a törvény...

2020. szept. 3. 05:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!