Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » Kezdő vagyok: áfakörös,...

Kezdő vagyok: áfakörös, átalányadózó egyéni vállalkozóként szeretnék számlázni magyar cégnek. Mi a menete az áfázásnak?

Figyelt kérdés
Addig tudom, hogy 27% áfával állítom ki a számlát. A következő hónap 20-áig be kell fizetnem az áfát, és a könyvelőm bevallást készít? Nem csináltam még ilyet, így jól jönne pár gyakorlati tipp, köszönöm előre is!

2022. okt. 6. 22:11
1 2
 1/13 A kérdező kommentje:
Megelőzöm a magas labdák lecsapását: a könyvelőmet már kérdeztem! :)
2022. okt. 6. 22:12
 2/13 anonim ***** válasza:

És nem tudta a választ?


Akkor cseréld le.

2022. okt. 6. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:
Varom emailes valaszat
2022. okt. 6. 22:56
 4/13 Nemzeti konzervatív ***** válasza:
Lesznek olyan költségeid ami után visszaigényelheted az ÁFA vagy évi 12 milliónál többet számlázol?
2022. okt. 7. 01:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
Ettől nem mailben beszélgetünk a könyvelővel
2022. okt. 7. 05:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:

Nem arra vagyok kíváncsi, hogy beszélnem kéne a könyvelőmmel, és nem is a gyakorikérdésekre tervezek pénzügyi döntéseket alapozni. Csupán néhány gyakorlati példát szeretnék olvasni, ennyi az egész.

Köszönöm 4-es, elhanyagolható visszaigényelhető áfám lesz, 12m feletti számlázásra számítok. 1-2 havonta egy magyar cégnek is számláznék.

2022. okt. 7. 08:39
 7/13 anonim ***** válasza:

ezeket a dolgokat cégalapítás ELŐTT szokás átbeszélni a könyvelővel, és nem e-mailezgetni, és várni a válaszra..


Nem bántásból, de mintha vakrepülésben alapítottál volna vállalkozást.


Vagy csak álmodozás...

2022. okt. 7. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:
Természetesen átbeszéltük, amit most kérdezek, ez mellékvonal (mert külföldre számlázok egy darab cégnek javarészt). "Csupán néhány gyakorlati példát szeretnék olvasni, ennyi az egész."
2022. okt. 7. 08:52