Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » Elhunyt adómegállapításához...

Elhunyt adómegállapításához milyen iratokat kell bemutatni ha volt ingatlanja (bővebben lent)?

Figyelt kérdés
Sziasztok. Remélem tudtok segíteni. Anyukám 2008 márciusában hunyt el. Most kaptam egy levelet az Apeh-től, hogy mutassuk be anya összes munkáltató igazolását...stb. az adójának megállapításhoz.2008ban egy ingatlan is a tulajdonában volt, kb. 10,5 milliót ért, abból kb. 6 millió volt az adósság, a tesómmal 2008 oktoberében adtuk el a lakást(le is adóztuk 2009-ben). Azt szeretném megtudni, hogy be kell mutatnunk az ingatlan adásvételi szerződését (ez anyát nem érintette csak minket mint örökösök)? Remélem valaki tud segíteni!
2011. júl. 4. 21:25
 1/2 anonim ***** válasza:
Ha az ingatlan értékesítése a halála után történt (márpedig így volt) az az ő adóbevallását nem érintheti, a ti adóbevallásotokban már rendeztétek. Tehát adás-vételi szerződést nem kell bemutatni. Egyébként ilyen esetben, ha nincsenek meg az anyukád adózással kapcsolatos papírjai (munkáltatói igazolások stb) akkor az adóhatóság a rendelkezésére álló adatokból készíti el a 2008-as adóbevallását, rajtatok semmit nem kérnek számon. (Mi is voltunk ilyen helyzetben.)
2011. júl. 4. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:
Köszönöm az infót. Akkor max. leadjuk anya munkáltatói igazolásait, remélem ezzel el is rendeződik a dolog...
2011. júl. 4. 22:23

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!