Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » Virtuális/internetes kereset...

Virtuális/internetes kereset után hogyan kell adózni pontosan?

Figyelt kérdés

Nézegettem már a témában írásokat, de a lényeget konkrétan sehol nem találtam.

Elég kezdő vagyok, sose csináltam még ilyet. Mi az adózás menete annak, ha én, mint nagykorú magánszemély PayPal számlára kapok pénzt az elvégzett munkáimért?

Illetve ajánlott-e attól függetlenül adózni, ha nem kérem ki PayPal-ről bankkártyára? Van valami határ?


Köszönöm a válaszokat!



2016. nov. 10. 08:34
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%
üzletszerű tevékenység minden forintja adóköteles. Adsz számlát online, vagy fizikai formában és befizeted az adót/járulékot havonta. ennyi.
2016. nov. 10. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%
Minden bevétel után adózni kell(ene), pár kritériumtól eltekintve. De mivel Te üzletszerűen végzed, ezért muszáj. Én javaslom, hogy legyél KATA-s egyéni vállalkozó (keress rá), ez most a legkedvezőbb, ha olyan tevékenységet végzel ami relatíve kevés költséggel jár, mivel itt nem igényelhetsz vissza semmit, cserébe kedvező az adózása. A tevékenységi körödet kiválasztod Te, vagy a könyvelőd (ajánlott) és az alapján adsz számlát. Dióhéjban ennyi, de ha felkeresel egy könyvelőt, akkor ő bővebben kifejti.
2016. nov. 10. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:

Köszönöm. Dolgozom jelenleg főállásban, és tudok itt könyvelővel beszélni, de abból indultam ki, hogy az ilyen internetes dolgokhoz nem fog érteni :)

Megkérdezem, hátha mégis.

2016. nov. 11. 07:24
 4/13 anonim ***** válasza:
Nem olyan misztikus dolog ez az internetes kereset, mint ahogy az ember elsőre gondolja. Pontosan le lehet írni a tevékenységet és be lehet kategorizálni TEÁOR szám alapján, onnantól kezdve tudod a jellegét is és számlát is tudsz róla adni, persze ha nem szakképesítés köteles dolog.
2016. nov. 11. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje: