Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Banki ügyek, kamat, hitel » Miért használnak az emberek...

Miért használnak az emberek még sárga csekket?

Figyelt kérdés

2020. nov. 27. 18:59
1 2 3 4 5
 11/42 anonim ***** válasza:
45%
Hétvége van, még reggel 9 óra sincs, de már vérben forgó szemmel, egymást gyalázva püfölitek a billentyűzetet. Tényleg nincs jobb dolgotok?
2020. nov. 28. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/42 anonim ***** válasza:
53%

10-es, nem fogok tovább veled kommunikálni, mert aki nem úgy él, mint Te, az biztos saját maga hibás benne vagy idős - kb ezt közvetíted a hozzászólásoddal.


Akkor most mondok neked még egy meglepő dolgot: a 22 éves fiam nem hajlandó az interneten fizetni, velem fizetteti be a számláit (csak zárójelben mondom, hogy én 61 vagyok :D - ennyit az előítéleteidről :D ), mert szerinte egyszerűbb lemenni a postára és befizetni, mint a netbankos

kártyás befizetéshez a következő "bohóckodásokat" előadni:


A netbankos belépéshez meg kell adni a

- azonosító szám

- számlaszám

- jelszó

mikor megadta, megkapja a

-belépő kódot a telefonra

kártyás fizetéshez

- meg kell kérni a biztonsági kódot, majd beírni

- és meg kell adni a telekódot


Tényleg, milyen egyszerű!! :D Csak 6 számot kell beírni, mire megvalósul egy kártyás fizetés... :D


"Még egy indok hogy ne postára járjon az ember csekket befizetni, mert nem jut oda/vissza."

Este 6 után NINCS POSTA - nem arra gondoltam, hanem arra, ha valaki hirtelen rosszul lesz, stb nem tud mivel bejutni a közeli kórházba (a mentőt ugyebár ne ragozzuk, az nem ér rá, tesztel)

2020. nov. 28. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/42 anonim ***** válasza:
38%

Igen, ez mind a te biztonságod szolgálja. Egyébként mindezt 10 másodperc alatt el lehet végezni. Kártyás fizetéshez nem kell belépni netbankba sem.

Postára lemenni, sorba állni, befizetni, hazaballagni mennyi idő is? Nos erről ennyit...

2020. nov. 28. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/42 anonim ***** válasza:
41%
És ha ezt egy 22 éves nem tudja elvégezni, mert "hűde bonyolult", az egy saját szegénységi bizonyítvány...
2020. nov. 28. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/42 anonim ***** válasza:
71%

"ha ezt egy 22 éves nem tudja elvégezni, mert "hűde bonyolult","

NEM NEM TUDJA, NEM AKARJA - de úgy látszik, ezt Te már végképp nem tudod elképzelni...


"az egy saját szegénységi bizonyítvány..."

Kire is nézve? Az anyjára, aki jóval idősebb létére meg befizeti??? :D Nyilván nem tanítottam meg neki, ugye? :D :D


Frankón nem értem, miért akarod ráerőltetni valakire a saját elképzelésedet, de mindegy is, már nem érdekel - Veled nem lehet kommunikálni, beszélgetni, csak hajtogatod a saját elvedet, elképzelésedet és kizársz minden más szemléletet.


"Áramszünet, hamisítók, technikai problémák


A készpénz teljes elhagyása azonban még itt is problémákat okozhat. A svéd jegybank tanulmánya szerint leginkább a vidéken élőknek vagy az idősebbeknek jelenthet kihívást a készpénz nélküli létezés, ráadásul az elektronikus fizetés során technikai problémák is felléphetnek.


Míg a 25-44 évesek közül csak 30 százalék azok aránya, akik negatívan ítélik meg a készpénz visszaszorulását, addig ez az arány a 65-84 évesek között már 54 százalék. Az idősebbek ráadásul gyakrabban fizetnek készpénzzel. Hasonlóképpen, a vidéken élők közül kerülnek ki a legtöbben azok, akik nem tudnának jelenleg készpénz nélkül meglenni.


A készpénz nemcsak vidéken, de technikai problémák - például egy ÁRAMSZÜNET - esetén is jól jön. ERRE AZ ATM-EK SEM KÍNÁLNAK MEGOLDÁST, mert szintén árammal működnek és internetelérésre is szükségük van. A svédek több mint fele ütközött már technikai problémába, amikor kártyával akart fizetni.


A készpénz egyre ritkábban való használata a hamisítóknak is kedvezhet: a jegybank szerint egyre több hamis pénz jelenhet meg a forgalomban, ugyanis, ha az emberek elszoknak a bankjegyektől, akkor nehezebben tűnik fel nekik egy-egy hamisítvány.


Digitális kirekesztettség és krízishelyzetek


Természetesen fontos a digitális kirekesztettséggel küzdő társadalmi csoportok segítésére is. Egy törvénymódosításnak köszönhetően 2021. január 1-jétől a lakosság legfeljebb 0,3 százaléka kerülhet olyan helyzetbe, hogy 25 kilométernél többet legyen kénytelen utazni a készpénzfelvételhez és legfeljebb 1,22 százaléka utazhat 25 kilométernél többet pénz befizetéséhez. Azonban az a pénzintézeteken múlik, hogy ezeket a szolgáltatásokat milyen formában biztosítják.


Az elektronikus fizetés nemcsak áramszünet vagy egyéb technikai probléma esetén ütközhet nehézségekbe, hanem válságok idején is. Az alapvető szolgáltatások fenntartása és az alternatív megoldások kidolgozása válsághelyzetben a svéd jegybank feladata."


[link]

2020. nov. 28. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/42 anonim ***** válasza:
54%
Egy profi ki tudja nyerni a gépéről,erről ennyit,de te tudod.
2020. nov. 28. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/42 anonim ***** válasza:
78%
Csatlakozva 16-oshoz: nekem pl. baromira nem tetszik ez a "minden fizetést a telefonra terelünk" dolog, mert van egy olyan érzésem, hogy ezentúl igencsak meg fog nőni a telefonlopások száma (elmentett bankkártya adatok, stb)
2020. nov. 28. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/42 anonim ***** válasza:
45%

Sok sikert a telefonlopásos adatlopáshoz, mikor ujjlenyomat kell mindenhez. A telefont távolról letiltani meg kettő gombnyomás. Meg "ki tudják nyerni a gépéről", istenem...


Az meg igenis szegénységi bizonyítvány, hogy egy huszonéves a 60 éves anyjával fizetteti be a csekkeit.


De látom nagyon sok IT professzor van köztünk, illetve csökönyös emberek, akik csakazértis csekket akarnak befizetni, aki meg nem, azt lepontozzák.

2020. nov. 28. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/42 anonim ***** válasza:
72%

"A "10 napig elromlott számítógép" meg rossz kifogás, elképzelni nem tudom hogy valaki ennyi ideig nem jut hozzá más számítógéphez, akár munkahelyen, vagy rokonnál, ismerősnél. És nincs okostelefonja?"


Nem csak számítógéphez, de még internethez sem jut mindenki hozzá.


A régi szolgálató nem fogadott új ügyfelet, mert túlterhelt volt a rendszere. Az új szolgáltató csak a páros oldalon építette ki azt, a páratlan oldalon nem, mert ott kevés lett volna az "ügyfél", ezért nem érte meg neki. Térerő híjján a mobilinternet felejtős nálunk. Hozzáteszem, nem tanyán lakunk. Azóta megoldódott, mert beépült az utca, így a páratlan oldal is kapott szolgáltatót. 6 évet vártunk rá. :)

A médiában az ilyen eseteket nem reklámozzák. Aki másban él, az ezeket el sem tudja képzelni. Nagyon jó szitu volt most a tavaszi online oktatás bevezetése. Iszonyú sok gyerek tűnt el ez által a rendszerből. Ez konkrétan azt jelenti, hogy ezen családok egy jelentős része nem rendelkezik hozzá a tecnikával (nincs számítógép, vagy internet, vagy okostelefon) és az ismeretekkel sem.


Okostelefonom sincs, de nem is érdekel igazán. Online bankot azóta használok, amióta helyben bezárt a posta. Volt viszont, amikor mégis csekken fizettünk, mert nem a lakóhelyemen kerültem karanténba, hanem a szüleimnél, akik az internetet csak hallásból ismerik, így a férjem megkereste a csekkeket és feladta a munkahelyéhez köteli postán azokat.


Ami az egész lényege: Nem egyforma az élethelyzetünk, a lehetőségeink sem. Értve ez alatt mind a technikát, mind az elfogadást az új lehetőségek iránt, mind az anyagiakat. Ettől még senki sem kevesebb a másiknál, és ez így van jól... :)

2020. nov. 29. 06:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/42 anonim ***** válasza:
81%
Múltkor beszéltem a munkahelyemen lévő pénzügyes csajszival, és azt mondta, hogy sokan rosszul utalnak. Nálunk nincs megadva a szerződéshez a bankszámlaszám, utalásnál pedig nem ír se nevet, se szerzodesszamot, csak elutalja a pénzt, ami egy technikai számlára megy, mert egyszerűen nem tudunk utána menni, hogy kitől jött a pénz. Illetve néha rossz a rendszer, néha a bank nem küldi meg rendesen az adatokat, hát köszi, én nem kérek ebből. A csekkeket szépen mappába rakom, és bármikor könnyedén utána tudok menni, hogy mikor melyik szolgáltatás lett kifizetve. Plusz nekem egyszerűbb, hogy a 6-7 szolgáltató csekkjeit rendszerezem befizetési határidő szerint, kétszer elmegyek a postára havonta, és nem kell külön minden portálra bejelentkeznem, előszednem a szerzodesszamokat.. De tudom, hogy ez a jövő, úgyhogy igyekszem felkészíteni magam rá.
2020. nov. 29. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!