Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Ha PayPal-ról költök, azt...

Ha PayPal-ról költök, azt látja a NAV?

Figyelt kérdés
Ha butaságot kérdeznék, előre is bocsánat. Az volna a koncepió, hogy elkezdtem (egyenlőre csak hobbiszinten) bányászni kriptovalutát. Ha átváltanám valós pénzre (dollár, euró, vagy akár forintra), és ott lenne Paypal-on az összeg, majd amikor online vásárolok (akár magyar cégtől, akár külföldről), azt onnan költeném el, akkor amiatt megcseszhet a NAV, hogy mégis honnan van? Vagy érdemesebb volna bitcoinra váltani, és abban tartani, esetleg ha lehetőségem adódan, onnan költeni? Mondom, nagyon kezdő vagyok, légyszi nagyon ne szidjatok le, ha hü.lye vagyok :D

febr. 23. 12:05
 1/5 anonim ***** válasza:
Ha a nav kikéri a paypaltól a forgalmadat, akkor megkapják és látják. Egyéb esetben nem.
febr. 23. 12:10
 2/5 A kérdező kommentje:
És ha átvezetem paypaltól bankszámlára? az szemet szúrhat, vagy csak ha sokszor van ilyen?
febr. 23. 12:17
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

"akkor amiatt megcseszhet a NAV, hogy mégis honnan van? "

A NAV-ot nem az érdekli, hogy honnan van a pénzed, hanem az, hogy nem adóztál utána.

Ha legálisan leadózod a nyereséget, akkor a kutyát nem érdekli, honnan van.

febr. 23. 12:21
 4/5 A kérdező kommentje:
#3 igen, úgy értettem, csak a mi családunkban ezt így szoktuk mondani.
febr. 23. 12:26
 5/5 anonim ***** válasza:

Ha a NAV elől akarod rejtegetni a pénzed, válassz valami e-wallet-et, amihez kártya is járés költsd onnan.

Itt viszont fennáll az a veszély (főleg, ha gyanúsan magas lesz az egyenleged), hogy váratlanul zárolják a számlád, és esetleg olyan iratokat kérhetnek igazolásul a pénz eredetéhez, amik Magyarországon talán nem is léteznek.