Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Az Aldiban direkt tettetik...

Az Aldiban direkt tettetik magukat, vegy tényleg ilyen tudatlanok?

Figyelt kérdés

Egy esernyőt vittem vissza szavatossági igénnyel és két dolgozó is el akart küldeni, és legalább hatszor kellett kérjem, mert azt mondták ilyen náluk nem létezik, mikor a szavatosságról törvény van Magyarországon minden termékre értékhatár nélkül fél évig, élelmiszert kivéve persze.


Az Aldiban általában kedvesek és korrektek voltak eddig. A kérdésem az, hogy direkt akarják lepattintani az embert, hátha nem ismeri a törvényt, vagy tényleg nem ismerik a dolgozók a szavatosság intézményét, sőt még csak nem is találkoztak vele munkájuk során soha? Mindkettő válasz nagyon furcsa lenne, de vajon melyik lehet a valóság?



2016. márc. 31. 14:15
 1/9 anonim ***** válasza:
74%

Én nem szoktam ilyen szituba kerülni, de CBA-ban fültanúja voltam, hogy valaki valamit kifogásolt, és a varázsszó a vásárlók könyve volt. Addig amíg nem említette a fickó, eléggé le akarták pattintani, de amikor bedobta a varázsszót, minden boltos azonnal 180 fokos fordulatot vett és rögtön pénzvisszafizetés, elnézést kérés minden lett hirtelen.


Amúgy a fickó, aki kifogásolta a dolgot eléggé lepukkant emberke volt, talán piás is. Már nem tudom mit akart visszacserélni.

2016. márc. 31. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
91%
Magyarul : Tönkre ment az ALDIban vásárolt esernyőd és ki akartad cserélni vagy levásárolni és elhajtottak ?
2016. márc. 31. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
21%
** tönkrement
2016. márc. 31. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
20%
Ha olcsó gagyi sz*r esernyőt vásárolsz ne csodálkozz ha tönkremegy. Ez olyan amikor valaki 30 ezres android telefont vesz majd sír hogy akadozik és lefagy.
2016. márc. 31. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
91%

nem értem, a kommentes kérdésre mi szükség volt, mikor tök egyértelmű. szerintem semmi félreérthető nincs benne.

szavatosság nem vonatkozik arra, hogy pl. nem tetszik a színe, vagy meggondoltam magam, mégsincs rá szükségem. hibás termékre vonatkozik.

jól is néznénk ki, ha egyesek eldönthetnék, mi a gagyi, meg mit lehet kicseréltetni és mit nem.

lehet neked gagyi, neki meg erre volt pénze, vagy ez tetszett neki.

lehet amit te veszel meg, mert a te keresetdhez képest drága, az nekem a gagyi kategória.

a forgalmazó köteles a hibás terméket kicserélni, mert akármilyen olcsó, az egy HASZNÁLATI tárgy, aminek rendeltetése van.

egy olcsó cipőt is visszaviszek, ha első használatnál is kilyukad.

az olcsó tévét is benyeled, ha 1 óra után elfüstöl?

gondolom akkor az olcsó Suzukit sem reklamálod meg, mert egy Posche-hoz képest gagyi.

2016. márc. 31. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
96%

a 30 ezres telefonhoz... az egyik legolcsóbb telefonom van, és 5 éve semmi baja nincs.

ne legyünk már ilyen gusztustalanul sznobok. nem áll ez jól senkinek.

2016. márc. 31. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
93%

# 4

Marha szar hasonlat. Egy 30 ezres Android is jó annak, aki telefonálásra akarja használni, vagy kisebb dolgokra. Az, hogy fagy, lényegében a túlterhelés eredménye, de kinek mi a túlterhelés.

A hasonlat akkor lenne korrekt, ha mondjuk az esernyőre az lenne a panasz, hogy túl kicsi, vagy hogy pl. 5 óra intenzív eső után átázik. Az, hogy pl. szétszakad, eltörik normál használat mellett, nem hasonlítható ahhoz, hogy fagy az Android. Ne röhögtess már ilyenekkel.

Ha mindenáron telefonnal akarsz példálozni, akkor itt a hasonlat az lenne, hogy a 30 ezres telefonnak pár nap kiesik a kijelzője, nem kapcsol be, stb.

A szavatosság minden, gyártási hibára visszavezethető minőségi hibára vonatkozik tartós cikkek esetén. Akár 1 forint volt az esernyő, akár 1 millió. Lehet, hogy te ezzel nem vagy tisztában, csak akkor tényleg minek bekommentelni a sznob hülyeségedet.


A fő kérdésre visszatérve: Szerintem az Aldiban nem direkt csinálják az eladók, mindössze tájékozatlanok. Gondolom egy mezei bolti eladót kérdeztél meg, hát náluk sajnos nem feltétel, hogy tisztában legyen a jogi környezettel. Ilyenkor meg kell kérni, hogy a vezetőjét legyen szíves idehívni, ő már egészen biztosan legalább meghallgat. Az Aldi egy elég komoly cég, ők nem szarakodnak pár ezer forinton, cserébe kockáztatva a jó hírnevüket, és persze a fogyasztóvédelmi bírságot, amiért törvényt szegnek.

2016. márc. 31. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

Na tegyünk néhány dolgot tisztába:


Nem a színe miatt vittem vissza, az Aldi ebből a szempontból nagyon fair, illetve az üzeletpolitikájának a része, hogy 2 nónapig visszavihetsz bármit, és kérdés nélkül visszacserélik, pont ez volt az a cég által vállalt külön gari, amivel össze akarták keverni a törvényileg előírt szavatosságot


Azért vittem vissza, mert a varrás mentén szétvált, nyilvánvaló rendeltetészerű használat mellett


Nem igazán érdekel, hogy kinek mi a véleménye az olcsóról, de Magyarországon törvény írja elő, hogy érvényes a szavatosság hat hónapig, minden termékre, és ráadásul nem a vásárlónak van bizonyítási kötelezettsége, hat hónapig garantálniuk kell, hogy rendeltetésszerű használat mellett nem megy tönkre, és ez az árképzésükben is benne kell legyen, tehát amikor olcsón vagy drágán veszek bármit, akkor azt úgy veszem, hogy hat hónapig működik rendeltetésszerű használat mellett, erre kötünk szerződést


Ha egy fogyasztóvédelmi honlapom egyébkén megnézitek a szavatossággal kapcsolatos írásokat, az első példa az, hogy leválik a cipő talpa, ami ehhez teljesen hasonló

2016. márc. 31. 19:47
 9/9 A kérdező kommentje:
Vissaztérve, nem panaszkodásból írtam a kérdésemet, hanem tényleg kíváncsi vagyok, hogy mi a helyzet
2016. márc. 31. 19:59

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!