Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » A cégeknek miért éri meg...

A cégeknek miért éri meg youtubeos, meg instagrammos emberek szponzorálása?

Figyelt kérdés

Hogyan térül ez meg a cégeknek? Vagy ez nekik csak aprópénz, és mindegy, hogy visszajön e vagy nem?


Pl most láttam egy videót, ahol az elején a csávó elmondja, hogy az xy üdítőmárka támogatja, felnyitotta az üdítőt, és belekortyolt, aztán mondta tovább a magáét.


Miért gondolja bárki, hogy én emiatt meg fogom ezt venni, vagy bármit amit reklámoznak, és köze nincs az előadóhoz, vagy a videó/kép tartalmához.


Elég sok videót nézek, meg sok embert követek instagrammon, fiatal vagyok, viszonylag jómódú, és keveset dolgozok, rengeteg a szabadidőm. Igazából én lennék a leginkább célpontja ennek, mégis ha megvizsgálom magam, akkor az tuti, hogy még életemben nem fizettem olyanért egy forintot sem amit ezek a cégek reklámoznak, az influenszereken keresztül, és nem is nagyon fogok úgy látom.


Hol van ebben a pénz?



2019. aug. 8. 10:08
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
75%

Pontosan azért, amiért a tv reklámok, óriásplakátok, és a reklámozás ezer más formája: mert működik. Gondolod, hogy minden cég a világon hülye, és feleslegesen költ reklámra? Hidd el, pontos számokkal tudják alátámasztani, hogy mennyivel veszik meg többen a terméküket egy ilyen kampány után.


Mondhatod, hogy te nem fogod megvenni emiatt, és még az is lehet, hogy igaz (bár nem biztos, hogy mindig tudatosul benned, hogy miért választasz A terméket B helyett), de nagy átlagban bizony működik a dolog.

2019. aug. 8. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:

Ha a csávó stílusa bejönne neked, példaképnek tekintenéd vagy legalábbis olyan valakinek, akinek adsz a véleményére, akkor azt mondanád, hogy hú, ha ő folyton IgyálMeg Lötyit iszik, akkor tuti finom/jó az izmoknak/akármi, csak ki kéne próbálni.

Plusz sokszor a reklám nem is tudatos (a tévéreklám is erre épít), hogy mondjuk bemész a boltba, mert dögmeleg van valamit inni kéne, de épp nincs a kedvenced fenébe. Ösztönösen olyan palackot fogsz meg, aminek már hallottad párszor a nevét.

2019. aug. 8. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
100%

Azért mert adsz neki egy kis pénzt ő meg reklámozza a termékedet a lehető legfogékonyabb rétegnek.


- Gyáóóóó sráccce láttad már JutúbJózsi legújabb videóját?

- Láttam dikk, az aztán a menő csávó mondhatom.

- Nagy igyunk egy pepsicocakólát, ő is azt szívja.

- Jól mondod tesa, akkor mi is kemények leszünk, mintő!

2019. aug. 8. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
64%

> fiatal vagyok, viszonylag jómódú, és keveset dolgozok

Kétlem, hogy te lennél a target audience, ugyanis a helyzeted nagyon nem jellemző. A legtöbb fiatalt nem tartja el apuci, anyuci.

2019. aug. 8. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
100%

"még életemben nem fizettem olyanért egy forintot sem amit ezek a cégek reklámoznak,"


muhahahahahaha... Ez az amikor a hozzánemértés magabiztossággal párosul!

2019. aug. 8. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
100%

"még életemben nem fizettem olyanért egy forintot sem amit ezek a cégek reklámoznak,"


Látod? Hat a reklám rád is, de neked még fel sem tűnik.

2019. aug. 8. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
Milyen üdítőket szoktál venni?
2019. aug. 8. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
74%
Hogyne érné meg. Itt a nagyon fiatalok a célpont, vagyis a gyerekek, 18 év alattiak. Rengetegen követik a youtube-reket és akiknek nagy a nézettsége, egye, egy cég megdobja valami cuccával, gamer székes is láttam már ai azt kapott, vagy volt aki monitort, billenytyűzetet, ami szintén gamer stb., stb. Érted a sok rajongó 10 éves meg látja, hogy a kedvenc gamere az XY márkájú egeret kapta, azt imádja, neki is kell, megy a szülőknek nyavalyogni, vegyék meg neki is. A szülők mivel szeretik a gyereküket meg fogják neki venni. És ez így megy ezrével, hogy a fenébe ne érné meg nekik ez? Van akit energia italokkal támogatnak, tiszta reklám, minden fél ízesítésben, stb., stb. A fiatal réteg könnyen befolyásolható, vezethető, vevők mindenre, ezért tudnak bögréket, polókat, tolltartókat, kulcstartóka, hűtőszekrény mágneseket is eladni a yutuber-ek, mert van rá vevő.
2019. aug. 8. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 A kérdező kommentje:

"Milyen üdítőket szoktál venni?"


Azt pont nem szoktam. Csak alkoholos italokat, meg kávét iszok a vízen kívül.


"Hogyne érné meg. Itt a nagyon fiatalok a célpont, vagyis a gyerekek"


Valószínűleg erről van akkor szó, hogy én már kinőttem ebből a korból. És ezek olyan termékeket reklámoznak, amire már nekem már nincs szűkségem. Amikor meg én voltam ennyi idős, akkor mi leginkább zenészeket figyeltünk, h mibe vannak, milyen hangszereket használnak, meg mit szívnak, meg ilyenek. Mondjuk minket a dizájner drogok mentettek meg a lecsúszástól, mert amikor kinyílt a csipánk akkor már ilyenek voltak, és mi nem ezeket akartuk, mert nem ezt láttuk a példaképeinktől, akik ugye még viszonylag normális dolgokkal léptek át a módosultba... mindegy ez egy másik sztori.

2019. aug. 8. 13:16
 10/16 anonim ***** válasza:
84%

Sok hozzászóló alapján az a kép alakul ki az emberben, hogy azt gondoljátok, hogy a reklámok csak a buta, befolyásolható, vagy nagyon fiatal emberekre hatnak. Nos, nem.


Egy kis önvizsgálatot tartva valószínűleg rájönnétek, hogy hatott már rátok is reklám. Sosem éreztétek még úgy, hogy rosszabb minőségű az a termék, amiről még nem hallottatok, mert az "no name", "kínai gagyi", stb? Vagy sosem volt még olyan, hogy gondolkoztatok rajta, hogy egy drágább terméket milyen márkában vegyetek, és rákerestetek, hogy mit mondanak róla az interneten? Kétlem, hogy nem volt. A reklámok mindenkit befolyásolnak, higyjétek el.

2019. aug. 8. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!