Mit csinál pontosan egy HR-es?
A munkavállalókkal kapcsolatos ügyeket intézi.
Ki-beléptetés, új munkaerő keresés, kiválasztás, magasabb pozícióban a bérek és egyéb juttatások tervezése.
Kapcsolattartás a bérszámfejtéssel, munkaidő és szabadság nyilvántartás kezelése. Beosztások készítése, belső szabályzatok és folyamatok kialakítása (cafetéria, költségtérítés, ösztönzés).
Jelentések készítése - fluktuáció, kieső idők stb.
Papírmunkák naprakészen tartása - hiányzások legyenek igazolva, legyen meg minden engedély, orvosi igazolás, számla stb.
Kapcsolattartás a munkajogásszal, ha van.
Nyilván a cég méretétől függ, hogy ezek közül mindet csinálja-e. Nagy cégben lehet olyan HR adminisztrátor, aki ennek csak egy töredékét csinálja, pl ki-be léptet.
A 90% semmit. Dolgoztam a szakmában, de otthagytam mert szinte lehetetlen normálisan csinálni itthon. A legtöbb “kolléga” lekezelő, öntelt stílusban kommunikál, alkalmatlan az emberekkel való munkára.
Nyugaton sokkal emberibb módon beszélnek bárkivel, persze ott sem tökéletes minden, de érezhetően jobbak a munkakörülmények (normális cégeknél, nem a feketén mosogatóknál).
Egyszerűen nincs HR kultúra kishazánkban, akármilyen tanfolyamot, képzést végeznek, amíg a hozzáállás nem változik, addig semmit nem lesz jobb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!