Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » E könyv ből pénz keresés?

E könyv ből pénz keresés?

Figyelt kérdés
ingyen kiadni

2021. júl. 27. 18:45
 1/3 anonim ***** válasza:
100%
Ha ingyen adod, akkor miből lesz pénz?
2021. júl. 27. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%
Gondolom arra gondolsz, hogy a neten publikálni lehet anélkül, hogy nyomdának, szerkesztőknek stb-nek fizetni kelljen. De ahhoz, hogy fizessenek a letöltésért, meg egyáltalán érdekelje az embereket, ahhoz valami reklámra szükség lesz. Csak úgy nem fogja érdekelni az embereket, még ingyen sem, hogy elolvassák. De ha jó a téma és a reklám, akkor több esély van rá. De ebből meggazdagodni nem fogsz, ha csak nem te vagy világhírű író.
2021. júl. 27. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Egy régi mondás szerint az írás az olvasással kezdődik.


A könyvkiadás is azzal kezdődik, hogy előbb elolvasod, mások, akik már megtapasztalták, mit írtak erről a témáról. Már magyarul is vannak könyvek, ebookok, sőt tanfolyamok is a saját kiadású könyvekről, de én leginkább Guy Kawasaki: APE - Author Publisher Enterpreneur című könyvét ajánlom.

Neki elég komoly tapasztalatai vannak Amerika legnagyobb könyvkiadóival és azt hasonlítja össze, hogy (nem) működik jól velük a könyvkiadás és mitől, hogyan tud ennél jobban működni, ha te magad intézed, amihez nagyon sok technikai tanácsot is ad. Kezdve onnan, hogy milyen programokkal tudod a tördelést, egyebeket megoldani és hogy milyen előnyei, hátrányai vannak, ha nem te magad csinálod, hanem inkább keresel az adott területen jártas profit, aki kellő szakértelemmel megcsinálja helyetted. Így neked csak a nyers szöveget kell megírni, más meg olvasószerkeszti, korrektúrázza, tördeli, címlapot tervez hozzá, stb.

Ma már Magyarországon is sok nagy könyvkiadó is kínál saját kiadás szolgáltatást is. Ez azt jelenti, hogy a kiadó nem fizet neked a könyv kiadásának jogáért. Ellenkezőleg, te fizetsz a kiadónak (úgy emlékszem, 50e körüli árat láttam) azért, hogy a könyved megjelenjen. Ezért cserébe ők biztosítanak olvasószerkesztőt, korrektort, tördelőt, címlapot terveznek, konzultálnak veled, hogy a piaci tapasztalataik szerint milyen címmel lenne jobban eladható, biztosítják, hogy a könyved bekerül a velük szerződött boltok online rendszerébe rendelhetőként és a véglegesre elkészült digitális változat mellett adnak neked 3 példányt belőle, amikkel tudsz fotózkodni, stb. Ennyit kapsz a pénzedért, viszont ennél többe neked nem is kerül így a könyv kiadása.

Aztán ha ezek után jönnek rendelések is a könyvre, akkor a rendelések mennyisége alapján gyártanak többet is a könyvből. Ha csak néhány darabot rendelnek, akkor ugyanúgy kisszériás nyomtatásban megcsinálják, mint a három mintapéldányt is. Ha netán százával, ezrével érkeznének rendelések, akkor meg ugyanabból a digitális fájlból át tudják vinni egy nagy szériás nyomdagépre és ugyanúgy kinyomják nagy mennyiségben, mint a hagyományos könyveket (ami jóval olcsóbb, de ez már az ő nyereségük lesz). Ha sokan veszik a könyvet, akkor meg a további bevételen a szerződésetekben rögzített arányban osztozkodtok (valószínűleg a kiadóé a nagyobb része, te csak valami kisebb jutalékot kapsz belőle). Ha nem jön rendelés, akkor viszont neked sem, meg nekik sem kerül a dolog ennél több pénzükbe.

Mielőtt ez a megoldás és a kis szériás nyomdagépek megjelentek, minden könyvet az előkészítés után legalább 500-1000 példányban ki kellett nyomtatni, mert annyi alatt nem érte meg a nagy nyomdagépeket elindítani. Így saját kiadásnál ennek az induló költségeit mind neked kellett fizetni és aztán vagy sikerült eladni a könyveket, vagy tárolhattad őket eladatlanul.


Ingyenes ebookkal is lehet pénzt keresni, de ilyenkor nem maga a könyved termeli a bevételt, hanem az csak reklámoz valami mást, amivel bevételt csinálsz. Pl. Egy csomó előadó, tréner kínál ingyen letölthető ekönyvet valami olyan téma alapjairól, amiről aztán el akarja neked adni a fizetős tanfolyamát, oktató videóját, termékét vagy egyebét. Az ingyen ebook csak beetetés, hogy megismerd őt, elfogadd a téma szakértőjeként, ő meg általában az ebook letöltéséért cserébe bekéri az email címed, ahova aztán küldeni tudja neked a mindenféle reklámokat az új tanfolyamról, erről arról. De persze akár már a könyvben is reklámozhatja, hogy ha többet akarsz erről megtudni, akkor vannak ilyen, olyan, amolyan tanfolyamai.


Ahogy már írták, minden esetben nagyon sokat számít a marketing. Guy Kawasaki is pont ezt emeli ki, hogy a nagy kiadók általában sablonosan, a saját nagy rendszerük szintjén gondolkodnak a könyvekről. Mindegyiknek ugyanúgy legyártják ugyan aszerint a rendszer szerint az általános marketing anyagát, kiteszik a weboldalukra, közösségi és egyéb felületeikre, bekerülnek a könyvek a könyvesboltokba, esetleg tartanak egy-két dedikálást, író-olvasó találkozót is, de ezen kívül nem foglalkoznak extra energiával a könyv reklámozásával. A bejáratott módszereik szerint letolják a kötelező köröket és kész. Ha és amennyire működik, annyira bejön, a bevételnek meg egy jó részét zsebre teszik, mert ez a megállapodás. Ezek a rutinok persze sokkal többet jelentenek annál, mintha semmit nem csinálnának ők se, meg te sem. (Magyarországon legalább 50%-ot tesznek zsebre a könyvesboltok és ha még olyasmit is akarsz, hogy kiemelt helyre, kirakatba, bejárattal szembe, stb. tegyék a könyved, feltűnőbben reklámozzák, bekerüljön kiadványaikba, akkor azért külön fizethetsz nekik KP-ben vagy nagyobb % részesedésben az eladási árból.)

Kawasaki azt tapasztalta, hogy ha nem az ilyen nagy kiadókkal adja ki a könyvét, hanem saját maga csinálja, akkor ugye nem kell feladnia a bevétel nagy hányadát és utána már csak az ő marketing aktivitásán múlik, hogy mennyire tudja a könyvet bereklámozni, hogy minél több helyen megjelenjen és sokan vegyék és vigyék. Viszont mivel az alap körökön kívül a nagy kiadók se tesznek sokkal többet, így a nagy kiadókkal dolgozva ugyanúgy neki kellett egy ponton túl szerveznie a további marketinget, csak a bevételből maradt neki kevesebb. Szóval az első pár könyvén kitapasztalta, miket csinál meg a kiadó helyette és azóta azokat is magának csinálja, meg amit még tud hozzátesz.

(Ez persze csak az eredeti nyelvű amerikai értékesítésre vonatkozik. Valószínűleg a különböző fordítások, pl. magyar esetén sem ő maga intézi már a továbbiakat. Ha angolul saját kiadásban siker könyv lett valami - neki van egy pár - akkor utána sorban jönnek a külföldi kiadók, hogy ők is szeretnék lefordítani, kiadni. Onnantól már valószínűleg ő is hagyományos kiadói szerződéseket köt, mert a magyar kiadást minek menedzselné kézzel, mikor se a nyelvet se az országot nem ismeri.

2021. dec. 31. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!