Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Fogyasztóvédelem? Van értelme?...

Fogyasztóvédelem? Van értelme? Hibázott az üzlet?

Figyelt kérdés
2015.10.30-án vásároltam egy Panasonic GH4 típusú fényképezőgépet, egy műszaki cikkeket értékesítő üzletben. A helyszínen kipróbálásra ki volt helyezve egy ugyanilyen típusú fényképezőgép, aminek a megvizsgálása és használata után elhatároztam, hogy megvásárolom ezt a terméket. Miután ez megtörtént, hazaértem és kipróbáltam a megvásárolt Panasonic GH4 típusú fényképezőt. Beüzemelése és rövid használata után azt vettem észre, hogy egy (számomra elengedhetetlen) funkciót nem tartalmaz (nevezetesen: V-log képstílus), amit a kiállított darab tartalmazott. Ezt követően, az interneten való hosszas kutatás után világossá vált, hogy a Panasonic ezt a funkciót további 100$-ért árulja. Felvettem a kapcsolatot az értékesítő üzlettel, akik azt a választ adták, hogy a Panasonic csak úgy engedi árulni a termékeit, hogy ezt a (V-log) funkciót azok nem tartalmazzák. Ezzel tisztában vagyok és tudomásul vettem, de a kiállított darab alapján döntöttem a vásárláskor, ami ezt a funkciót tartalmazta. Az értékesítő üzlet a válasz email-ben úgy nyilatkozott, hogy annyit tehet az ügy érdekében, hogy 2015.11. 04-ig visszaviszem a terméket Ők pedig a teljes összeget megtérítik számomra Ez számomra nem kivitelezhető, mert szükségem van erre a fényképezőgépre és úgy gondolom, hogy ők hibáztak és más megoldást kell ajánlaniuk. Mi a jogszerű/törvényes megoldás ilyen esetben?

2015. nov. 2. 16:32
 1/8 anonim ***** válasza:
88%

Ha visszaadja a bolt az árát, akkor mi a gond?

Visszaviszed és veszel egy olyat ami tudja a funkciót, nem?

2015. nov. 2. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
18%

nem tudom, mi az a V-log képstílus és neked ez miért nélkülözhetetlen, de ha a bolt tényleg nem árulhatja úgy a gépet, hogy tudja, akkor ők ezen nem tudnak változtatni. azzal, hogy visszaveszik a gépet és a teljes árát visszakapod, téged teljesen korrektül kártalanítanak.


a kiállított gépben lehet, hogy azért volt benne ez az üzemmód is, mert az egy demo készülék, amin lehet akár demo üzemmód is, hogy demonstrálja, hogy a készülék mikre képes. ezt a feláras dolgot nem egészen értem, de a fényképezőgépeknél is elkezdték ugyanazt csinálni, mint a telefonoknál, tableteknél, számítógépeknél jó ideje, hogy bizonyos funkciókat, programokat külön kell megvenned.

hogy erről az alkalmazás/funkció vásárlásról milyen módon tájékoztatnak, az esetleg lehet fogyasztóvédelmi kérdés. például, hogy kötelező-e feltüntetni, hogy bizonyos további funkciókért külön fizetni kell. Apple App Store-ban pl kiírják, hogy egy alkalmazáson belül még In-App Purchase további költségeket jelenthet (úgy tudom, hogy ez is fogyasztóvédelmi panasz után került ki).


szerintem kérdezd meg a Panasonicot, hogy ez tényleg feláras, külön megvásárolható dolog, vagy miről van szó, aztán kérdezz rá a fogyasztóvédelemnél, hogy mit gondolnak a helyzetről, és aztán vidd vissza a gépet, hogyha neked így nem kell és keress egy másikat, ami jobban megfelel.

2015. nov. 2. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
15% akcióval vettem, nem opció az ha visszaviszem, mert máshol és ugyanott is már drágább azóta. Sehol sem volt feltüntetve, hogy ezt a funkciót nem tartalmazza a gép. A fényképező előző verziójában (firmware 2.3) még tartalmazta a funkciót. A videózáshoz ez elengedhetetlen, aki benne van ebben a témában az értheti.
2015. nov. 2. 19:29
 4/8 A kérdező kommentje:
Első válaszadónak: A Panasonic megszüntette az olyan GH4 típusú fényképezők árulását ami tartalmazza a V-log funkciót.
2015. nov. 2. 19:35
 5/8 anonim ***** válasza:
58%
Visszaviszed, ők visszatérítik az árat. A vásárolt terméknek tudni kell azt, mint a bemutatott mintadarabnak, kivéve ha a boltban feltüntették, hogy az a v micsoda nem része a gépnek, pluszban szerezhető be. Ha veled ez nem történt meg, akkor nem volt szerződésszerű a teljesítés. Ilyenkor természetben meg kell kísérelni visszaáálítani az eredeti állapotot, tehát ők visszakapják a gépet, te visszakapod a pénzed. Ennyit tudsz tenni. Még kártérítésért perelhetnél, ha bizonyítod, hogy neked ebből komoly károd származott, ami nem történt meg.
2015. nov. 2. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Azt nem szokták feltüntetni, hogy mit nem tud, ezt nem is kell nekik, hiszen egy TV-re sem írják ki hogy mikróként nem használható, anyádra sem volt ráírva, hogy nem tud értelmes gyereket szülni.


Panaszra csak akkor lenne okod, ha feltüntették volna, hogy tudja, de mégsem. Nem is értem mire fel kaptad volna vissza az árát!

2015. nov. 2. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim válasza:

Ha jól vettem ki (hihetetlen, fotós vagyok, de eddig még csak nem is hallottam róla ;) ), akkor ez a v-log olyan, mint a Canonosoknál a MagicLantern.


Namármost a kérdésre válaszolva: ha a bemutatótermék alatt nem volt ott, hogy a készülék bemutatódarab, és olyan funkciókkal is rendelkezik, melyekkel a bolt által forgalmazott termék nem, ráadásul erről a vásárlásnál sem tájékoztatják a vevőt, akkor az a fogyasztó félrevezetése nevű történet, melyről a Btk. 417.§ (2) bekezdése a következőt mondja:

"Aki az áru értékesítése érdekében nagy nyilvánosság előtt vagy jelentős mennyiségű, illetve értékű áru lényeges tulajdonsága tekintetében valótlan tényt vagy valós tényt megtévesztésre alkalmas módon állít, megtévesztésre alkalmas tájékoztatást ad, vétség miatt két évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."


A jogszabály szerint tehát beperelheted az üzletet, majd amikor 3 év múlva lezajlik a polgári peres eljárás, esetleg megítélik neked a gép akkori piaci árát, meg talán valaki felfüggesztett börtönbüntetést kap, DE!


Legyen ez akármelyik műszaki cikkek árusítására szolgáló üzlet, amennyiben ők a per bármely pontján be tudják bizonyítani, hogy tulajdonképpen sosem állították, hogy a készülék tartalmazza a funkciót, így nem állítottak valótlant, ráadásul amikor te észrevetted a készülék hiányosságát, ők a lehető legnagyobb korrektséggel, jóhiszeműen próbáltak eljárni, valószínűleg viszontperelnek jó hírnév megsértéséért, amire aztán rámegy a gatyád is.


Ez nem Amerika, itt nem lehet mindenkit minden sz@rért feljelenteni.


Szerintem fogadd el, hogy visszafizetik a pénzedet, aztán vegyél egy Canont, rakj rá ML-t, és minden meg van oldva ;)

2015. nov. 3. 03:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

nem az a kérdés, hogy azt feltünttték-e, hogy ezt a funkciót nem tudja a gép, hanem hogy állították-e, hogy tudja?


vásárlás után kipróbáltad a gépet, ellenőrizted, hogy tudja-e, ha neked ez ennyire kritikus funkció, amiről ráadásul mint mondod tudható, hogy a Panasonic visszavonta és feláras szolgáltatássá tette?


nem futja a feláras funkció kifizetésére a kedvezményből, amennyivel olcsóbban vetted meg a gépet?


még szép, hogy annyi pénzt adnak vissza, amennyit náluk hagytál. ha akciósan vetted, akkor kevesebbet, mint most kerül a gép. hogy gondolod, hogy több pénzt kapsz vissza, mint amit kifizettél, csak mert olyan funkciót vársz a géptől, amit a gyártó (és nem a bolt) megszűntetett? szerintem nagyon el vagy tévedve.


ha az előző firmware verzió még tudta ezt a funkciót, akkor szerezd meg az előző firmware-t és tedd rá a gépre és lesz tőle ilyen funkciód.


fogy az időd, tárgyalj a problémádról a Panasoniccal, a fogyasztóvédelemmel és a bolttal. holnapig még eldöntheted, hogy a pénzt vagy a gépet választod...

2015. nov. 3. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!