Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » Az ilyen "hogyan gazdagodj...

Az ilyen "hogyan gazdagodj meg" tréningeknek mi értelme?

Figyelt kérdés

Mostanában sokszor szembejött velem hirdetés formájában Szendrei Ádám és hasonló pénzügyi csodabogár. Nyilván a céljuk, hogy rásózzanak az emberre valamilyen könyvet/videót/tanfolyamot/stb., amiben elmondásuk szerint megismered a gazdaggá válás titkát.


Csak számomra hangzik ez hatalmas baromságnak?!


Ha tudom a titkot, akkor nem osztom meg másokkal, hiszen csak konkurenciát teremtenék magamnak. Ha a Coca-Cola receptjét még húsz vállalat ismerné, és értékesíteni az üdítőt, akkor a Coca Cola egy hatalmas öngólt rúgna magának.

Ha azonban nem mondok ilyen jellegű konkrétumot, akkor meg semmit nem ér az egész "termékem", csak lehúzom az embereket.


Meg eleve: ha valaki annyira nagyon szabad pénzügyileg, akkor miért értékesít ilyen termékeket? Már ez eléggé ellentmondásos. Ha tényleg annyi pénze van, akkor nem szorul rá már ezekre a bevételekre. Ha az önzetlenség vezeti, akkor adja fillérekért. Ha meg kell a pénz, akkor már eleve hazugság az egész, hiszen ezek szerint saját magának sem tudta létrehozni azt a hatalmas pénzügyi szabadságot.


Szóval hogy van ez? :D



2020. ápr. 15. 07:39
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
63%
Buta, hiszekeny es fokent kapzsi emberek mindig lesznek, na, hat nekik irodnak ezek a konyvek. Aki meggazdagodik, az a szerzo.
2020. ápr. 15. 08:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
72%

Ha Hosszú Katinka megtanít téged úszni, még nem fogod veszélyeztetni a karrierjét, viszont több uszoda fog épülni mert megnő a kereslet.

És ez már lehet jó Katinkának is... ;)

2020. ápr. 15. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
35%

"Ha tudom a titkot, akkor nem osztom meg másokkal, hiszen csak konkurenciát teremtenék magamnak."


Tehát ha te angol tanár vagy nem tanítasz meg másokat angolra,mert akkor konkurencia lesz belőle?



"Ha a Coca-Cola receptjét még húsz vállalat ismerné, és értékesíteni az üdítőt, akkor a Coca Cola egy hatalmas öngólt rúgna magának."


Tehát szerinted a coca-cola siker titka a coca-cola receptje: Tényleg azt gondolod, hogy ez az ital az íze miatt sikeres?



"Meg eleve: ha valaki annyira nagyon szabad pénzügyileg, akkor miért értékesít ilyen termékeket?"


Nyilvánvalóan pénzért (is). Teljesen normális dolog pénzt kérni valamiért amivel értéket adsz másoknak.



"a az önzetlenség vezeti, akkor adja fillérekért."


Az a baj, hogy ingyen/olcsón adott dolgokat a vásárló kevésbé becsüli meg, kisebb értéket tulajdonít neki.



Ne érts félre, nyilván rengeteg kókler van az ágazatban, sokan közülük többet állítanak mint amit kínálnak, de attól még teljesen életképes modell tudást árulni pénzért, amiből (mármint a tudásból) szintén pénzt tudsz csinálni.

(Kb az összes egyetem ezt kínálja egy bizonyos szinten.)

2020. ápr. 15. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 A kérdező kommentje:

Hú 3-as, annyi baj van a hozzászólásoddal, hogy kisebb könyvet kéne írnom, amíg mindent megcáfolok...


A lényeg:

TUDÁST adni pénzért rendben van. Én nem is erről beszélek. Hiszen rengeteg tudás felhasználható a pénzcsinálásra. A diploma is egy befektetés az egyetemen.


DE!


Olyan NINCSEN, hogy valaki pont azt mondja el, hogyan legyél pénzes! Ez egy baromság!


Mondok példát.

Ingatlanbefektető vagy. Profin értesz az ingatlanpiachoz.


Az rendben van, ha oktatsz az ingatlanpiacról. Elmondod a működését, hogy egy lakásnak mi határozza meg az értékét. Mondhatni egy általános tudást adsz erről.

És ebben nincs is semmi kivetnivaló.


De ez a tudás nem jelenti automatikusan azt, hogy mindenki profi ingatlanbefektető lesz, és ebből százmilliókat fog csinálni! Mert Szendrei Ádám nagyjából ezt hirdeti. És ez BULLSHIT!


Ilyen jellegű "tudást" az jelentene, ha én tudnám előre titkos forrásokból, hogy egy adott környéken meg fog duplázódni egy év alatt a lakások ára. Ekkor természetesen szépen el is kezdeném felvásárolni őket.

DE NEM CSINÁLNÉK ONLINE OKTATÁST, AHOL ELMONDANÁM, HOGY AZ XY UTCÁBAN JÖVŐRE BRUTÁLIS ÁREMELKEDÉS LESZ ÉS MOST KELL BESZÁLLNI!


Érzed a különbséget?

2020. ápr. 15. 10:40
 5/19 anonim ***** válasza:
34%

Persze, értem.


És nyilván nem is lesz mindenki (példádban) 100 milliót kereső ingatlanbefektető.


De lehet valaki 100 milliót kereső ingatlanbefektető, ha a tudás tényleg jó és hasznosan használja.


Nem akarom védeni Szendrei Ádámot, mert nem tudom milyen anyagot kínál és az mennyire jó.. ellenben mutatnál olyan, ahol azt állítja, hogy biztosan az leszel?


Illetve problémád lenne, ha egy egyetem, ahol programozókat képeznek úgy hirdetné magát, hogy "legyél profi programozó, jelentkezz nálunk az xy szakra!"?

Úgy gondolod becsapás lenne azért, mert egyesek akik ott végeznek profi programozók, mások meg kukások lesznek?

2020. ápr. 15. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:
66%

Na, újra én: szóval problémát jelentene neked, ha egy egyetem úgy hirdetné magát, hogy legyél programozó ÉS KERESS VELE EGY CSOMÓ PÉNZT?


(amúgy nyugodtan pontozz le hamár az érvek nem mennek)

2020. ápr. 15. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:
66%

Nem értem, hogy számodra miért ellentmondó az, hogy ha valaki tud pénzt csinálni, akkor amivel tudja a pénzt csinálni azt nem taníthatja másnak mert azzal konkurenciát csinálna magának.


Egyáltalán nem így van.


Pl ha én remekül tudok árkot ásni és ezzel meg tudok keresni Magyarisztánban 1 millió Ft-ot havonta, akkor az itthon egy jó pénz.


Innentől kezdve én dolgozhatok havi 1 millióért árokásással, vagy eladhatok egy tanfolyamot havonta 20 embernek darabját 100ezer forintért "hogyan áss árkot havi 1 millióért" címmel.


A második esetben kétszer annyit keresek és még árkot sem kell ásnom. Közben meg megtanítok 20 embert havonta 1 milliót keresni.

2020. ápr. 15. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 Estádio de Felchút ***** válasza:
40%

az az értelme, hogy aki szervezi, az jól meggazdagszik a hülyékből

szívesen

2020. ápr. 15. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 A kérdező kommentje:

Megint elbeszélünk egymás mellett. Bár hozzáteszem, neked legalább van vitakultúrád, ami már kiemelkedő dolognak számít ezen az oldalon.


A programozóképzéssel nincs bajom, az egy piacképes szakma jelenleg.


Azzal van bajom, amikor valaki úgy kezdi az értékesítést, hogy

"Magyarországon szakmai képzettség és előzetes tudás, valamint tőke nélkül meg lehet keresni havi 1 millió forintot".


Na EZ az, ami számomra elfogadhatatlan. Ilyen nem létezik.


Ha weboldal-készítést tanítana (magyarul egy eszköz elsajátítását ígérné), vagy online marketinget vagy ilyesmi, arra még azt mondanám, hogy oké. Így viszont ez nekem a TV-jósdával egyenértékű.



Vagy másik példa, talán így már megérted, mire gondolok.

Online zeneoktatást adok. Mondjuk megtanítalak hangszeren játszani, stúdiótechnikára, masteringre stb. EZ OK.


De ha én azt mondanám, hogy

"Bárki írhat előzetes tanulmányok és zenei ismeretek nélkül slágert, akár te is! Megmutatom, hogyan legyen egy akkora slágered, mint a We will rock you!"


Na ez már bullshit.

2020. ápr. 15. 19:13
 10/19 anonim ***** válasza:
77%

Igen, értem amit mondasz és nehéz meghúzni a határt.


A "gazdagságot" árulók elsősorban a vágyainkra akarnak hatni.


Jó eséllyel a legtöbb ember aki tőlük tanul nem lesz sikeres/gazdag. Nem feltétlenül azért, mert amit tanulnak az rossz, inkább azért mert több készséget is igényelne a tanultak alkalmazása, és az a legtöbb jelentkezőnél nincs meg. (Persze az is lehet, hogy amit tanítanak az bullshit.)


Ellenben könnyen lehet, hogy egy része az ott tanulóknak tényleg hasznosnak találja az ott tanultakat és alkalmazni is tudja. Ők akár meg is gazdagodhatnak.


Na ilyenkor mi a helyzet? Ilyenkor ki felelős a sikeresek sikeréért vagy a nem sikeresek sikertelenségéért?


Amúgy kicsit utána néztem a Szendrei Ádámnak és nekem értékesnek tűnik az a tananyag, amit lehet nála tanulni - a színvonalat ahogy tanít persze nem tudom, de elsőre nem sorolnám a "kamu" kategóriába ismeretlenül. Ellenben a mindenféle kriptotőzsdés mlmguruktól kiráz a hideg.

2020. ápr. 15. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!