Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Általános iskolákban hány...

Általános iskolákban hány százaléktól 2es 3 as 4es 5 ös a jegy? És ha nem lehet nevelési eszköz a jegy, házihiányra írhatnak egyeseket?(ötösöket nem írnak rá)

Figyelt kérdés

Nem találok táblázatot a százalékokról általános iskolásoknak.


És a lentebbi tájékoztató szerint:

"Érdemjegy és osztályzat nem lehet fegyelmezési eszköz"


[link]


A házihiányra(vagy esetleg bármire pl magatartás)miért szórják az egyeseket? Hogyan működik a rendszer?



2022. okt. 18. 19:07
1 2 3 4
 21/34 anonim ***** válasza:
87%

#18! A törpikés példáddal egyrészt végleteket mutatsz a gyerekednek, pedig az élet nem fekete-fehér, másrészt azt sugallod, hogy a jó tulajdonságok kéz a kézben járnak, miközben miért ne lehetne egy okos gyerek csintalan, vagy egy kevésbé jó képességű jó? Pont azt teszed, amit sérelmezel, amikor a tanár magatartásra matek egyes ad. Harmadrészt rákényszeríted, hogy másokhoz hasonlítsa önmagát. Tudom, hogy jószándékból teszed, de nem ezzel érsz célt. Mindig saját magához igazítsd az elvárásokat. Ha mindenáron hasonlítani akarsz, inkább azt kérdezd, milyen szeretne lenni? Ha pl.Okoska, mit kell ahhoz tennie?

Ha a magatartása "rossz", azt nézzétek meg, miért? Mit tesz azokban a helyzetekben, amikor rosszra értékelik, hogyan lehetne azt a helyzetet jól kezelni?

"És ha ez hogy ha teszek sem vagyok jó, ha kuzdök se tudok semmit, hogy minden hiábavaló, ha beépul a tudatába, azt egy életen át fogja vinni." Ebben teljesen igazad van, ezt el kell kerülni. Nem védem a tanárokat, tudom, hogy vannak rosszindulatúak is, de ebből az egy mondatból nem derül ki. Hidd el, nagyon sokan vannak, akik sokkal inkább azért mondanák, mert tudják, hogy a gyerek többre képes, tehát a rossz eredmény a tanulás hiányának köszönhető. Azt neked kell tudni, hogy ez az eredmény miből adódik. (Én az általad említett házi hiányokból következtettem arra, hogy esetleg tényleg nem tesz meg mindent a jó jegyekért, ami tőle telne.) Ha úgy látod, hogy a gyerek azért írt ilyen dolgozatot(teljesen mindegy, hogy majdnem kettes, vagy majdnem négyes, most ne azt nézd), mert ennyire képes, tudod, hogy tanult rá, akkor beszélj a tanárral. Kérdezd meg, ő hogy látja a gyerek képességeit. UTÁNA mondd el a te verziódat és egyeztettek meg egy közös elvárásban. Ha csak azt hangoztatta a gyereknek, hogy a tanár gonosz, mert majdnem kettest mond a majdnem négyesre, attól nem lesz a gyereknek nagyobb önbizalma, csak azt éred el, hogy lesz egy közös ellenségetek, akinek nem érdemes tanulni, mert úgyis "direkt" rossz jegyet ad. Te meg, ha jól értem, pont ezt akarod elkerülni.

#17

2022. okt. 19. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/34 anonim ***** válasza:
0%

17-es, hát ahhoz képest, hogy tanár vagy a szövegértés neked sem megy.

Nem mondtuk, hogy ne legyen büntetve a házi feladat hiány, de azt mondtuk, hogy ne csak büntetés legyen, hanem jutalom is.

Elég szomorú, hogy az manapság alap a tanároknak, hogy a lehúzott 8 óra után a gyerek még otthon is minimum 2-3 órát tanuljon már alsóban is. Egy felnőtt hány órát dolgozik egy nap? Egy gyerektől miért várjuk el ennek sokszorosát? Nem, ez nem alap. És ha megteszi, igenis jár neki legalább egy szóbeli dicséret, de a legtöbb tanár nem teszi meg, ellenben ha egyszer nincs kész a lecke, akkor aztán ott kő kövön nem marad.

Nem mehetett valami jól az a pszichológia szigorlat, ezek után.

A másik meg, hogy miből gondolod, hogy minden szülő minden problémát meg akar oldani a gyerek helyett? Igen, vannak ilyen szülők. De nem mindegyik ilyen. Továbbra is azt gondolom, ha a tanár rászáll egy gyerekre, akkor nagyon is jól teszi a szülő, hogyha bemegy a tanárhoz. Ők meg ezen meg vannak sértődve, mert hová fajult a világ, hogy már a szülő bele akar szólni az ő munkájukba? Már nem lehet szabadon terrorizálni a gyerekeket, mint régen?

Ha meg a munkahellyel példálózunk, ha velem úgy beszélne a főnököm a munkahelyen, ahogy némelyik tanár beszél a gyerekekkel már rég felmondtam volna. De a gyerek meg nem teheti meg, csak nyel, és 8 éven át ugyanoda kell, hogy járjon. Aztán még én hordjam drága pénzért pszichológushoz.

Mondom ezt úgy, hogy nekem is van tanári diplomám, és van mellé 2 gyerekem is, szóval látom mindkét oldalt.

Egyébként szerintem sem célszerű azt firtatni, hogy most kettes vagy hármas, vagy hol a ponthatár, mert ezt a tanárnak joga van szubjektíven eldönteni. Viszont ha a tanár megalázza a gyereket, lerontja a jegyét, hiába tanul, és szorongást okoz neki, akkor igenis bemegyek, és beszélek vele. Szerencsére ez nem általános, de az elmúlt 10 évben azért volt rá példa, hogy be kellett mennem az iskolába. Tény, hogy anyám soha meg nem tette volna, pedig felnőtt koromban bevallotta, hogy némelyik tanáromat szíve szerint jól megtépte volna.

2022. okt. 19. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/34 anonim ***** válasza:
83%

#22! A hozzászólásomat kettőtöknek írtam, sajnálom, hogy a tartalmát csak a kérdező értette.

Kezdjük ott, hogy teljesen összemosod a dolgokat.

"A másik meg, hogy miből gondolod, hogy minden szülő minden problémát meg akar oldani a gyerek helyett?" Én ilyet nem írtam, ezt legfeljebb a #20 válaszban olvashattad, aki nem én vagyok. Pont azt írtam, amennyiben nem ért egyet a tanárral, abban, ami a gyereke képességeit illeti, mert ugye a leírás alapján a gyereke szerinte magához képest megfelelő teljesítményt nyújtott, a tanár szerint pedig alulteljesített, menjen be hozzá és beszéljen vele!

Azt valóban írtam, hogy nem jutalmanám a házit, viszont kínáltam alternatívát a szorgalmi feladattal, azt lehet jutalmazni. A házinak azért kell alapnak lennie, mert a gyerekek nem egyformák! Lenne olyan gyerek, aki ötösért se írna házit és mint írtam, annak az a következménye, hogy az a gyerek egyáltalán nem tanul, nem sajátítja el azt az ALAP tudást, amire később építeni lehet.

Én elhiszem, hogy egy szép új világban nincs szükség házi feladatra, de ez itt nem az a hely.

"Elég szomorú, hogy az manapság alap a tanároknak, hogy a lehúzott 8 óra után a gyerek még otthon is minimum 2-3 órát tanuljon már alsóban is." Mondtam én, hogy ezt normálisnak tartom? Elárulom, ha rajtam múlna, alsóban mindenkinek napi 4 órája lenne, felsőben 5 és középiskolában 6. De nem rajtam múlik! Ahogy nem is a tanárokon. Attól, hogy egy alsósnak elmebeteg módon napi 6-7 órája van, aminek a fele teljesen fölösleges töltelék tárgy, attól még ugyanakkora alaptudásra van szüksége a főtantárgyakból, mintha napi 4 órája lenne. Tehát nem lehet az megoldás, hogy szegény túlterhelt gyereknek nem adok fel matek házit, nem baj, ha nem tudja a szorzótáblát, elég, ha azt azok tudják, akiknek csak napi 4 órájuk volt, és ráértek házit írni. Ugye, érted? (Mellesleg, ha jutalmat kapna a háziért, ugyanannyi idejét venné el, mint ha nem, tehát itt a túlterheltség érve nem állja meg a helyét, de attól még magának a túlterhelésnek nem vitatom a létezését és én sem értek vele egyet.)

"És ha megteszi, igenis jár neki legalább egy szóbeli dicséret, de a legtöbb tanár nem teszi meg, ellenben ha egyszer nincs kész a lecke, akkor aztán ott kő kövön nem marad." Itt már a saját fantáziáddal egészítetted ki. Ha szerinted jár az elkészült háziért dicséret, dicsérd meg érte te a gyereked. Senki nem tiltja meg. Itt általánosítasz. A kérdésből nem derül ki, hogy a jól sikerült háziért elhangzik-e szóbeli dicséret, csak annyi, hogy érdemjegyet nem kap rá. Ha már általánosítunk a "kő kövön nem marad", a legtöbb iskolában annyit tesz, hogy kis egyest/fekete pontot/akármit kap érte, amiből, HA X számú összegyűlik, nagy egyest kap érte. Többnyire ötnél, de ez változó. Vagyis "ha EGYSZER nincs kész a lecke", annak semmi olyan következménye nincs, ami bármit is befolyásolna.

A továbbiakban a saját sérlelmeidet sorolod és magadra veszel olyamit, ami nincs ott. Senki nem mondta, hogy ne menj be, ha megalázzák a gyereked/lerontják a jegyét, hiába tanul/szorongást okoznak neki/terrorizálják stb. Ez a kérdés azonban nem ilyesmiről szólt.

#17,#21

2022. okt. 19. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/34 anonim ***** válasza:
50%

Jó, én már nem vitázok veled, mert szerinted én értettelek félre, közben meg olyan szavakat adsz a számba, ami nem hangzott el. Én nem nézegetem, hogy ki mit írt, több válasz is született, azokra reflektáltam, ha magadra veszed, veled van a gond.

A lényeg, hogy manapság a legtöbb tanár legalábbis Istennek képzeli magát, és fel van háborodva, ha a szülő meg meri kérdezni, hogy miért olyan jegyet adott a gyereknek, amilyet.

Szerintem pedig igenis alap lenne, hogy a tanárnak legyen egy kidolgozott, objektív értékelési rendszere, ami alapján a szülő is meg tudja nézni, hogy hogyan teljesített a gyereke.

2022. okt. 19. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/34 A kérdező kommentje:
Én írtam nekik. Le fogják venni a fejem szerintem.
2022. okt. 19. 22:42
 26/34 anonim ***** válasza:

#24! Ok.Tehát, megszólítasz, mint #17, végig E/2.-ben írsz, és én vagyok a hülye, hogy magamra veszem😂

Ha a gyerekeid tanáraival is így kommunikálsz, akkor értem, mi lehet a gond.

Mint már írták is, minden iskolának van a szülő számára hozzáférhető értékelési rendszere, ha pedagógus vagy, akkor erről neked is illene tudnod. A kérdező ezt nem látta, azt viszont igen, hogy teljesített a gyerek, le is írta, 62 pontot szerzett azon a bizonyos dolgozaton, szóval nem tudom, miről beszélsz.

#23

2022. okt. 19. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/34 anonim ***** válasza:

Kérdező! Kik azok a "nekik"? Nem egy tanárról volt szó?

Ne döntsd el előre, hogy mi lesz. Ha kulturált formában írtál, biztos nem veszi le senki a fejed, legfeljebb olyan választ kapsz, amivel nem értesz egyet, de azt meg lehet beszélni. Te is légy egy kicsit nyitott. Lehet, hogy ő mást lát, mert az iskolában máshogy viselkedik a gyerek, mint otthon, vagy szakmai szemmel úgy látja, többre lenne képes a gyerek, mint te gondolod.

Majd írd meg, mire jutottatok, kíváncsi vagyok.

#21

2022. okt. 19. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/34 A kérdező kommentje:

Ha kedvesen érdeklődve kérdezek is, azt benézik szülői "ordításnak".írásban nem megy át a hangnem sajnos. Már ismerem őket hogy mindent támadasnak vesznek, írhatok bárhogyan. Le voltam döbbenve mikor egy szülőin az egyik tanár azt mondta gyomirgörcse lett a levelemtől miközben teljesen alázatosan írtam! De kiforgatják maguknak:(


Nem egy tanárnak írtam.

Egyik egy dolgozat miatt, hogy mik azok, hogy kipipál vmit aztán lehúzza hogy mégse jó, ezen kívul jó válaszokat aláhúz, aztán a végén az érdemjegyet is javítja átírja lerontja?

ezt persze nem igy kérdeztem hanem példákkal:

Feladat volt írd be j vagy ly

Ott áll hogy ha..o, gyermekem beírta hogy j. (Ez nem hajó lenne? Vagy miért nem jó a "j"?)


Másik tanító a magatartást jelezte, mintha nem lenne toppon a gyerek.

Így sajnos belementem ebbe a témába, hogy első óta negatív visszacsatolásokat kap, évek óta jelzem. Ha valamire jutalmat is kapnak, azt elveszik tőlük, ha később rosszaságot csinálnak, ami által a jutalmazás visszamenőleg semmisnek tekintendö. Kb azt írtam körbe egy rakat ilyen példával, ha egy gyerekbe belesulykoljuk hogy a magatartása rossz, csinálhat bármit, egy gyerek önmagárol is el fogja hinni hogy ő rossz, nem tud megfelelni, és annak a képnek is fog megfelelni.

Gyermekem tele van szomorúsaggal csalódotottsággal, hogy ez nem, az sem sikerül. (Megint elvették a korábbi jutalmat. Vagy megint büntetésbe állították, vagy végtelen a lista)

És utaltam arra, hogy lehet pont ez tükröződik meg a magatartásában.

De a tanulást iskolát tanítokat kozosseget (még)szereti, és jeleztem, hogy remélem ez igy is marad...(neki nem írtam"..."-t)

(Es nem ölik ki ezt is belőle)


Valamint visszatértem egy munkára amibe beleadott apait anyait(látszik a munkáján)de kettes, mert forgott az órákon, így utaltam arra is hogy a e-kréta tudásbázis szerint az osztalyzás érdemjegy nem lehet fegyelmezési eszköz, szeretnék erre a kettesre majd visszatérni.


Majd jön a válasz amihez szerintem jobb ha leülök.

2022. okt. 19. 23:44
 29/34 A kérdező kommentje:

A rosszasságai már első ota olyanok hogy mindig kitalál vmit amit nem kéne. Pl nem lehet suliban pocsojában ugrálni, villanykapcsolókkal szórakozni, wc ben sem úsztatjuk a wc papírt, nem ugrálunk a konyhárol kitett üres tejesflakonokra nem, az nem bomba, így hogy nagyobb még mindig "kreatív", meg viszi magával a többit a hülyeségbe, viszont bizonyítványban meg olyanokat írnak hogy nem önálló nem kreatív nem csapatjátékos. Anno amikor panaszkodni kezdtek hogy viszi a többit mert ő talál ki csíntalanságokat(a tanárok ezt amúgy csúnyán fogalmazzák meg) azonnal reagáltam is hogy az nem lehet, hogy az én gyerekem az ertelmi szerző meg a minden, mert pont önök írták a bizonyítványba hogy nem is kreatív, nem is müködik csapatban.

Erre nem is írtak semmit

2022. okt. 19. 23:49
 30/34 anonim ***** válasza:

Az össze-vissza javítás előfordul, akar fáradtságtól a 25.felmérő után. Nagyobb gyerekeknél alap, hogy amikor kiosztottuk a dolgozatot, meg lehet (sőt, kell) nézni és lehet "reklamálni". Ez kicsiknél természetesen nem elvárható, ezért sose zavart, ha a szülő jelzi, hogy nem érti, vagy nem ért egyet. (Nem szeretném a gyereked gyanúsítani, de nagyon gyakori még náluk, hogy tanári javítás után, amikor közösen javítjuk füzetbe, simán kiradírozza a dolgozatban és beírja a jót. Fontos, hogy ők ezt nem csalás szándékával teszik, csak idő kell nekik, amíg megtanulják, hogy olyankor már nem szabad beleírni.) Csak azért írtam le, mert ez is lehet egy opció arra, hogy miért van aláhúzva a jó.

Amiket felsoroltál az következmények láncolata. Ha valamit elront a javításban és már beírta a pontszámot, értelemszerűen azt is javítja, és ha ponthatáron volt, akkor az érdemjegy is változik. A lényeg, hogy a végén annyi pont legyen, amennyi jár. Ha szerinted nem annyi, jogos a kérdés, csak ad rá valami választ. (Olyan dolgozat is van, ahol nem szavanként jár a pont. Tehát, ha te például azt látod, hogy az 5 pontos feladatban 3x hibázott a gyerek, akkor nem érted, miért kapott 0 pontot, nem feltétlenül azért van, mert "direkt le akarja húzni a jegyet", hanem mondjuk számít a hiba súlyossága és egységesen 0 pontot érne, akármelyik gyerek is követi el.) Ilyenkor fontos, hogy azt érezze, azért kérdezed, mert nem érted, hisz látszólag nem logikus, és ne számonkérően, támadóan, hogy biztos pikkel a gyerekedre, és direkt rossz jegyet akar adni.

Ezt a jutalom visszavételt egyáltalán nem értem, nem értek vele egyet, őszintén szólva, nem is hallottam még ilyenről. Rendkívül károsnak tartom, azt viszont nem gondolom, hogy ettől a gyereknek azt kellene éreznie, hogy ő rossz gyerek, bármit is csinál, hiszen, ha jól értem, a jutalmat nem bármiért veszik vissza, hanem "adott rosszaság" miatt, tehát a gyerek felé azt kommunikálják, hogy ő most rosszaságot csinált, annak van következménye, nem pedig azt, hogy ő rossz gyerek. (Még 1x mondom, a következménnyel egyáltalán nem értek egyet.)

A kérdesedben ezekre a példákra nem tértel ki, így érthetőbb, mire gondolsz. Az utolsó példa valóban az a helyzet, hogy fegyelmezési eszköznek használtak a jegyet. Ezt maximum úgy tudnám elképzelni, hogy puskázás miatt rontották le, de arra inkább egyest szoktak adni, meg ha jól veszem ki, a gyereked még alsós lehet, ott nem annyira jellemző. Ilyenekért viszont legközelebb rögtön szólj, ne utólag. A témazárókat tanév végéig meg kell őrizni, konfliktus esetén az igazgató kikérheti és amennyiben a pontszámok alapján a dolgozat mondjuk négyes, akkor neki kell magyarázatot adnia a kettesre, olyan nincs, hogy csak random rosszabb jegyet ad.

#27

2022. okt. 20. 00:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!