Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kamaszok » Elengednéd a 16-17 éves...

Elengednéd a 16-17 éves gyerekedet év közben is dolgozni?

Figyelt kérdés
Iskola mellett dolgozna úgy, hogy nem menne a tanulás rovására. Engednéd szülőként?

2022. jan. 9. 11:53
1 2 3 4
 31/32 anonim ***** válasza:

"Mit látok és tapasztalok? A gimnazistáknak általában legkésőbb 13:45-kor vége az utolsó órának."

Egyrészt: te nagyon keveset látsz és tapasztalsz.

Elhiszem, hogy neked sok tesód, unokatesód van, akikkel egyszer-kétszer felmerül ez a téma a karácsonyi asztalnál (azt nem hiszem, hogy részletesen ismernéd mindannyiuk időbeosztását, minden félévben - ez borzasztóan fura lenne). Elhiszem, hogy más, hasonló korú, gyermektelen emberekhez képest neked valóban nagyobb tapasztalatod van a témában. De erre a fórumra nem csak 50+-os, gyerek nélküli emberek járnak, hanem itt vannak olyanok is, akik számára az iskolai túlterheltség friss, napi tapasztalat. Az, hogy nekik próbálod megmagyarázni, hogy szerinted hogyan működik az iskolarendszer, az egy picit vicces, tekintve, hogy te távoli rokonok elmondásából tudod, mi a helyzet. Én pár éve fejeztem be a gimnáziumot, de sok barátom volt más iskolákból is, a testvéreim (akikkel együtt élek) ma is gimibe járnak.

Másrészt: a 13:45 gimnáziumban egy nagyon lájtos időpont. Nálunk a tanítás 7:40-kor kezdődött és 14:00-kor ért véget, és én még nagyon szerencsés voltam. Az egyik barátom, aki a gimi utolsó évét járja, 15:00-kor tud a leghamarabb ebédelni, addig folyamatosan órái vannak.

Ezek persze csak a szerencsés napok, mert ahogy te is említetted, ott vannak azok a napok, amikor délután még pluszban el kell menned sportolni, vagy bejárni a kötelező tesiórára. Ez pont ugyanolyan órarendi óra, mint bármelyik másik, nem értem, miért kéne kivételként kezelni. Nem azért vannak délután ezek az órák feltétlenül, mert amúgy ne lenne tanár meg terem (ez is lehet az egyik ok, de nálunk speciel a feltételek adottak voltak), hanem mert az órarendbe fizikailag nem férne be ez máshova. Nem arról van szó, hogy cserébe volt 1-2 lyukasóránk nap közben (bár nyilván az se ért volna sokat).

Ez után jön a minden napos tanulás, ami szintén beleszámít a munkaidőbe. Tehát egy lelkiismeretes gimnazistának még akkor sem ér véget a nap 13:45-kor, ha tényleg van olyan szerencsés, hogy akkor elengedik. Ha ezt is hozzáadod, simán kijöhet a napi 7-8 óra átlagban, még akkor is, ha az ember nem hajtja túl magát (ami szintén összejöhet egy erősebb gimiben).

És akkor megint nem említettem a különórákat.

Persze vannak, akik bandáznak, de a többség ezt hidd el, nem azután/amellett teszi, hogy becsületesen megtanulja a leckét és felkészül a másnapi órára. Van persze kivétel, nem azt mondom, de kevés. Első sorban pedig az ő feladatuk a tanulás, munkáról akkor lehet beszélni, ha ezt elvégezték...

Én is azt gondolom, hogy meg kell adni a gyereknek a lehetőséget, ha dolgozni szeretne, de ez ne menjen az egészsége rovására. Márpedig ha valaki tisztességesen tanul, kielégítő szociális életet él (igen, ebben az esetben a barátokkal való lógás fontosabb, mint a munka), eleget alszik, akkor amellé iskolaidőben már nehezen fog beleférni bármi. Iskolai szünetekben persze menjen nyugodtan, ha kedve tartja, erre kiváló alkalom a 2,5 hónapos nyári szünet. Ott is megtanulhatja a "pénz értékét". (Amit normális családban, ahol látja a szüleit beosztani a pénzüket, és nem kap meg mindent első szóra, munkával és munka nélkül is meg fog tanulni.)

2022. febr. 9. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/32 anonim ***** válasza:

Jómagam vagyok abban a szerencsés helyzetben, hogy a húgom gimnáziumi tanár, az egyik unokatestvéremnek a felesége technikumi tanár, ahogy a férje is. Volt szerencsém látni órarendeket, mégpedig minden évfolyamról, osztályról. A szakképző iskolák esetében pedig tanulóként odajáró rokonoktól szereztem be órarendeket. Emiatt írtam ki egy megállapítást.


A különórák, a fakultatív felkészítőórák teljesen más témakörbe tartóznak.


Továbbra is tartom, hogy a legbonyolultabb szituációba a szakképző iskolákba járó diákok vannak a szakmai elméleti és gyakorlati képzések miatt. A másik a technikum, ahol a szakmai elméleti órák bonyolítják az órarend kialakítását. A hat- és nyolc évfolyamos gimnáziumokban az osztályok nagy száma miatt a testnevelés órák szétosztása a legnehezebb, de ilyen esetben a közismereti és reáltárgyak szétosztása sem egyszerűbb.


Ezek alapján írtam le a #30 (6:55) hozzászólásomat.

2022. febr. 9. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!