Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Közeleg az autón az éves...

Közeleg az autón az éves kötelező szerviz. Ajánlatokat kérve feltünt, hogy csak olajcsere lesz, de szürők nem. Nem együtt szokták cserélni őket? Nem lesz gáz, hogy levegőszürőt nem cserélnek?

Figyelt kérdés

2023. máj. 28. 16:01
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:

#9 Erre válaszolni akartam átfogóan, de aki szerint a fékfolyadékot OPTIKAI műszerrel vizsgálják, arra kár pocsékolni a szót.


#10 Akkor cseréld 100 ezernél. Nézd, hogy mennyire érdekel, hogy te mit csinálsz. Még jó, hogy nem a te felhasználási módod a normális.

2023. máj. 29. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 krwkco ***** válasza:

"a fékfolyadékot OPTIKAI műszerrel vizsgálják"

Elismerem, hogy ebben tévedtem. Amikor még drága volt a fejlett elektronika, refraktométerrel vizsgálták a fékfolyadék víztartalmát. (Nem ugyanazzal a kalibrációval, mint a fagyállót.)

De ez valóban a múlt. A mai olcsóbb műszerek ellenállást mérnek. A pontosabbak, pedig jól szabályozott hőmérsékleten valóban felforralnak egy kis cseppet.

De ez nem változtat azon, amit leírtam: a lelkiismeretes szerelő tart ilyen műszert és beméri a fékfolyadékot. És a cseréknél a gyári utasítást követi, nem azt ami szerinte "illik".

2023. máj. 29. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:

#12 Senki nem követi a gyári előírást fékfolyadéknál, kivéve a márkaszerviz kötelességből. A fékfolyadék nem megy tönkre. Az egyetlen problémája a víztartalom lehet, de ezt ugyebár tudjuk, hogy forráspontmérővel, vagy ellenállásmérővel pontosan és biztosan megmérhető, te magad mondtad. Innentől semmi ok nincsen a cserére. A biztonság sem indokolja, mert ha egyszerűen nem vizes, akkor nem jelent biztonsági kockázatot. Kizárólag azért van rá 2 éves periódus adva, hogy a gyártó védve legyen a hanyag tulajoktól, mert ha soha nem ellenőrzi/cseréli a tulaj, aztán egyszercsak elszáll, akkor neki áll majd feljebb és bepereli a gyártót, amiért nem jelezte a gépkönyvben, hogy azt cserélni kell. És a gyártó bukni fogja a pert, mert tényleg nincs benne a gépkönyvben. Megoldás: beleírnak a gépkönyvbe egy időintervallumot, ami számukra biztosítást ad. Nem azért 2 év, mert 2 év alatt tönkremegy és cserélni kell (mint pl. motorolaj), hanem mert így levédik magukat jogilag.


De csak ismételni tudom magam: ha a fékfolyadékot fix időközönként kell cserélni, akkor szerinted mi az oka annak, hogy ugyanarra a DOT4 fékfolyadékra különböző intervallumok vannak megadva? Valamelyik 2-t mond, valamelyik 4-et... nem gondolod, hogy ez azért van, mert hasraütésszerűen csak kitaláltak egy számot, aminek semmi alapja nincsen? Semmi alapja nincsen, mert a fékfolyadék állagromlása NEM köthető időhöz.


A lelkiismeretes szerelő nem fogja betartani a 2 éves cserét, mert a lelkiismeretes szerelő megméri a forráspontot/víztartalmat és az alapján mérlegel, hogy szükséges-e a csere. Ha jó a fékfolyadék, akkor nem fogja kiajánlani a cserét, mert lelkiismeretes és feleslegesen nem húz le pénzt az ügyfélről.

2023. máj. 29. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!