Közeleg az autón az éves kötelező szerviz. Ajánlatokat kérve feltünt, hogy csak olajcsere lesz, de szürők nem. Nem együtt szokták cserélni őket? Nem lesz gáz, hogy levegőszürőt nem cserélnek?
#9 Erre válaszolni akartam átfogóan, de aki szerint a fékfolyadékot OPTIKAI műszerrel vizsgálják, arra kár pocsékolni a szót.
#10 Akkor cseréld 100 ezernél. Nézd, hogy mennyire érdekel, hogy te mit csinálsz. Még jó, hogy nem a te felhasználási módod a normális.
"a fékfolyadékot OPTIKAI műszerrel vizsgálják"
Elismerem, hogy ebben tévedtem. Amikor még drága volt a fejlett elektronika, refraktométerrel vizsgálták a fékfolyadék víztartalmát. (Nem ugyanazzal a kalibrációval, mint a fagyállót.)
De ez valóban a múlt. A mai olcsóbb műszerek ellenállást mérnek. A pontosabbak, pedig jól szabályozott hőmérsékleten valóban felforralnak egy kis cseppet.
De ez nem változtat azon, amit leírtam: a lelkiismeretes szerelő tart ilyen műszert és beméri a fékfolyadékot. És a cseréknél a gyári utasítást követi, nem azt ami szerinte "illik".
#12 Senki nem követi a gyári előírást fékfolyadéknál, kivéve a márkaszerviz kötelességből. A fékfolyadék nem megy tönkre. Az egyetlen problémája a víztartalom lehet, de ezt ugyebár tudjuk, hogy forráspontmérővel, vagy ellenállásmérővel pontosan és biztosan megmérhető, te magad mondtad. Innentől semmi ok nincsen a cserére. A biztonság sem indokolja, mert ha egyszerűen nem vizes, akkor nem jelent biztonsági kockázatot. Kizárólag azért van rá 2 éves periódus adva, hogy a gyártó védve legyen a hanyag tulajoktól, mert ha soha nem ellenőrzi/cseréli a tulaj, aztán egyszercsak elszáll, akkor neki áll majd feljebb és bepereli a gyártót, amiért nem jelezte a gépkönyvben, hogy azt cserélni kell. És a gyártó bukni fogja a pert, mert tényleg nincs benne a gépkönyvben. Megoldás: beleírnak a gépkönyvbe egy időintervallumot, ami számukra biztosítást ad. Nem azért 2 év, mert 2 év alatt tönkremegy és cserélni kell (mint pl. motorolaj), hanem mert így levédik magukat jogilag.
De csak ismételni tudom magam: ha a fékfolyadékot fix időközönként kell cserélni, akkor szerinted mi az oka annak, hogy ugyanarra a DOT4 fékfolyadékra különböző intervallumok vannak megadva? Valamelyik 2-t mond, valamelyik 4-et... nem gondolod, hogy ez azért van, mert hasraütésszerűen csak kitaláltak egy számot, aminek semmi alapja nincsen? Semmi alapja nincsen, mert a fékfolyadék állagromlása NEM köthető időhöz.
A lelkiismeretes szerelő nem fogja betartani a 2 éves cserét, mert a lelkiismeretes szerelő megméri a forráspontot/víztartalmat és az alapján mérlegel, hogy szükséges-e a csere. Ha jó a fékfolyadék, akkor nem fogja kiajánlani a cserét, mert lelkiismeretes és feleslegesen nem húz le pénzt az ügyfélről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!