Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A 80-as évek végén milyen...

A 80-as évek végén milyen legalább 100 lóerős személyautók futottak itthon?

Figyelt kérdés
Mély gyártók típusai voltak a 80-as évek végére 100 lóerőnél erősebbek?

2023. júl. 6. 12:58
 1/9 anonim ***** válasza:
83%
88-ig kb. csak keleti autók voltak rendelhetőek a Merkurtól, azok max. 1,5 literes motorokkal jöttek, 100 LE alatt (ha nem számoljuk pld a Volgákat). Tehát ami ennél erősebb volt, azt mind magánimport keretében nyugatról hozták be azok akiknek volt rá "kemény" valutájuk.
2023. júl. 6. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
MINDEN, nem KGST gyártónak volt 100 lónál erősebb autója akkoriban.
2023. júl. 6. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Honda prelude.
2023. júl. 6. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

A nálunk kapható szocialista gyártmányok közül a egyedül a Volga GAZ-3102 volt 100 lóerőnél erősebb, talán 105 lóerő. A korábbi M24-es Volga "csak" 95 lóerős volt.

[link]

2023. júl. 6. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
92%

A Merkur nem csak KGST autókat árult.


Aki élt már akkor az tudja


Tény hogy minimális mennyiségben, és csak idönként, de jöttek be nyugati inport autok is


Pl A vw bogár, fiatok, opelek jöttek és kaphatók voltak a Merkurnál, tény hogy minimális mennyiségben.


Amugy a 80 as években még az autok nagy része porlasztós vagy diesel esetén szívó diesel volt.

100 lóerős autó kevés volt, Csak a nagy és/vagy luxus márkák esetén voltak ilyen erös motorok. Akkoriban azért kelett a 100 lóerőhöz vagy nagy köbcenti, vagy valami innovativ motorvezérlési rendszer.



Nekm az első autóm egy Honda Accord coupe 1.6 EX volt 1983 ból

Na az is csak 80 lóerős volt

Ma el tudnálé képzelni egy Honda accordot 80 lóerővel?

Akkoriban a sima népautok kis és alsóközép kategoriás autók a 40-70 lóerő között voltak kb

Persez az Opel senator, meg Ford sierra meg hasonló böszme nagy autók ,na meg a V6, V8 as német prémiumok erösebbek voltak, de azokat ,magyarországon a 80 as években kb csak az autós kártyákon láthatta az átleg magyar.

2023. júl. 6. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
golf gti
2023. júl. 6. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
116, 123, 126, 201 Mercedes pl.
2023. júl. 6. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Ferjáncz Renault 5 Turbója bőven 300 lóerő fölött volt, Cserkuti BMW-i meg talán még erősebbek voltak. S akkortájt ezek a sportolói körök már közúti autónak is valami nyugati sportváltozatot használtak, a körülöttük nyüzsgő csapattagok és rajongók is elkezdték átvenni a divatot, természetesen mindenki valamilyen sportos autót akart, a fél ország Ayrton Senna szurkoló volt.

A '80-as évek végére bőven volt már az utakon BMW E21, Opel Manta meg mindenféle Alfa Romeok. A bővent itt persze nem úgy kell érteni, hogy minden utcasarkon volt egy 100+ lóerős autó, hanem úgy, hogy már nagyon sok futott magyar rendszámmal és ha a megfelelő helyre mentél akkor ott voltak, nem kellett már az autókatalógusokat turkálni.

A határt igazából butaság is a keleti-nyugati autó vonalon meghúzni, a valódi forradalmat a befecskendezős motorok jelentették. Nem véletlen került oda minden felszereltségi szint végére az i betűcske: SRi, GTi, TRi, GLi, stb. Azok a nyugati autók amikhez könnyen hozzá lehetett jutni ekkor még többnyire ugyanúgy valami egyszerű karburátoros motorral futottak, az 1 literes Volkswagen motor amit a négyütemű Trabant is megkapott a VW Polóban sem volt egy táltos paripa - kb. a Ladához hasonló 70-80 lóerő volt a max nyugaton is amit a '80-as évek népautóiba szereltek. A 100+ lőerő még "prémium" dolog volt, az majd csak a '90-es évektől lesz hétköznapi.

2023. júl. 9. 04:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

A nyugati autókban tucatjával voltak bőven 100 lóerőnél erősebb variánsok, de nem tudom, hogy azok mennyire voltak elérhetőek itthon, főleg hétköznapi emberek számára! (Jó, persze Trabant meg Wartburg németek, de keleti oldal - szocialista NDK, és persze harmatgyengék)

Szocialista (KGST) autókból csak kettőről tudok, amikben volt ennyi paci:


FSO Polonez (lengyel) - a legerősebb változatokban volt 103 és 112 lóerő is, bár ezekkel a motorokkal lehet hogy csak a rendszerváltás után, nem tudom!


GAZ 24 / 24-10 Volga (szovjet) - nem ritka esetben pont 100 lóerővel is elérhető volt hétköznapibb embereknek, a KGB számára 105 lóerős is készült belőle, a csúcs pedig 195 lóerős volt!

2023. júl. 22. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!