Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Normális, hogy -2 fokban...

Normális, hogy -2 fokban alapjáraton visszahül a motor?

Figyelt kérdés
Normálisan autózom, a víz szépen felmegy 90 fokra, aztán úgy is marad. Visznt ha meleg motorral megállok és csak alapjáraton rotyog kb 15 percig, akkor lassan 60 fokra hül. Talán még 60 alá is beesne, ha tovább hagynám alapjáraton. 1.4TSI

jan. 30. 15:59
1 2
 11/16 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! Épp ma voltam szerelőnél, és kb ugyanazt mondta mint az utolsó válaszoló. Rádugta a laptopot, 2-3 percig matatott valamit a motortérben, majd közölte, hogy minden úgy müködik ahogyan kell, ez normális jelenség, és minden bizonnyal az óra is csal.
jan. 31. 17:31
 12/16 anonim ***** válasza:
Ilyen hidegben nem feltétlenül szükséges, hogy legyen menetszél, a hűtőnek hatalmas a felülete, simán visszahűl csupán attól, hogy átmegy rajta a víz. A diaggal meg megint az a baj, hogy nagy eséllyel nem látod a hűtőben lévő vizet, csak a motorból kilépőt, ami hidegről beindítva ugyanúgy melegedni fog, csak jóval lassabban. Ergo pont azt nem fogod látni benne, hogy zárva marad-e a termosztát. Különösen gyanús ez olyankor, amikor a motor már bemelegedett, és utána kezd el kihűlni: akármilyen hatékony is a motor, és akármennyire is fűtünk, óriási mennyiségű hő tárolódik el a motorban, az olajban és a vízben is, ezt csupán a fűtéssel elvonni kb úgy lehetséges, ha szaunát csinálsz a beltérből. Szerintem ez a jelenség ilyen formában nem normális, és egy sima élőadat olvasással nem kideríthető.
jan. 31. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:

A szerelő így nem tud semmit kideríteni, pláne nem a rejtett termosztáthibákat egy öreg autón. Pontosan az van, amit az utolsó írt.

Én is jártam már így, hogy diaggal minden szuper álló helyzetben. Aztán elkezdtem menni a kocsival és lejtőn szépen hűlt vissza motorféknél. Pedig kikapcsoltam a fűtést, belső keringetésre tettem és szépen ment le a vízhőfok.

A termoszát jó hőfokon nyitott, nem is volt belassulva, de a végállásban megakadt és kb. 1mm rés maradt. Ennyi elég volt hozzá, hogy télen visszahűljön a vizem. Garázsban járatva se tűnik fel az ilyen, mert hideg marad a hűtő, olyan kis mennyiség jutki alapjáraton. De fordulaton, -10 fokos menetszélnél már brutálisat hűt így is.

jan. 31. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 Dionysos ***** válasza:

A kérdezőnél épp az a gond, hogy menet közben minden rendben, csak alapjáraton hűl vissza.


Nyilván egy teljesen átmelegedett motortömbbel, üzemmeleg olajjal nehezebben hűl vissza, de az sem lehetetlen, főleg, hogy hideg körülmények között a termosztát nincs folyamatosan nyitva, és a kis vízkörben lévő vízmennyiség pufferkapacitása már jóval kisebb.

febr. 3. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:

Persze, nem lehetetlen, de nem -2 °C-ban, hanem mondjuk -20-ban. Igen, valóban azt írta, hogy menet közben minden rendben, csak ugye menet közben van terhelés is. Nekem erre az lenne a tippem, hogy a termosztát alapvetően jókor nyit, és kb szabályoz is, de nem zár le teljesen, hanem egy nagyon picit nyitva marad. Ez a nagyon pici nyitva maradás részterhelésen már pont az az állapot, amit mondjuk alapból megkívánna a hőmérséklet szinten tartásához, de alapjáraton már sok.


Azt írja, hogy 15 perc alatt 60 °C-ra visszahűlt neki. Beleszámolva, hogy a műszerek felfelé csalnak, ez még a valóságban akár kevesebb is lehet. Ezt akárhogyan is nézem, nem normális. Rengeteg olyan ország van, ahol ennél napi szinten jóval hidegebbek vannak, és nem szoktak az autók visszahűlni alapjáraton, egy normál használatú fűtéstől.

febr. 3. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:

Menet közben jó volt nekem is, mert 6L üzemanyag égett el kb. 1 óra alatt. 90-92 fok között ugrált a vízhőfok diag szerint sík úton. Alapjáraton ez kb. 0,5L/h egy ilyen motornál. Sokkal kevesebb hő keletkezik.

Egy helyben nekem is visszahűlt és onnantól már folyamatosan OBD kiolvasóval mentem. Ekkor tűnt fel, hogy motorféknél a 92 fokról kb. 1km alatt 75-80-ra hűl a víz, mikor 0 fűtés, hőelvétel van. (Egyébként most már tudom, hogy ez a legjobb módszer az ilyen hibát megtalálni).

Aztán fél perc gáz után visszament újra 90-92-re.

A mutatót ha nézed ilyen kis hibát nem is veszel észre, mert az kb. 75-102 fok között középen áll. Az volt még gyanús, hogy menet közben bár mindig elérte az üzemit, de lassan, 8-10km alatt. Az újjal 3-5km télen. Hiába szabályoz jól a termosztát, ha egy minimális vízmennyiség folyamatosan átjut. Ezt lehetetlen kideríteni egy laptoppal, egy helyben pár perc alatt.

febr. 3. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!