Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy vezessek takarékosan...

Hogy vezessek takarékosan dízelt autópályán?

Figyelt kérdés

A cég csak munkanapon fizeti az üzemanyagot, én viszont szabadnapomon mennék az autóval.


820 km az út, főleg autópálya.

Autó: 2literes 150 LE dízel skoda oct. Kombi 2018ból.


50 literes a tankja.


Az a terv, hogy indulás előtti napon csurig teletankolnék, és így kifutná ezt a nagy utat anélkül hogy saját pénzem bánná.


Megoldható?

Hogyan vezessek takarékosan?



Az autónak katalógus szerint 4,1 L a vegyes fogyasztása, de nekem még eddig ezt nem sikerült elérni.


Sajnos csak a legolcsóbb üzemanyagot szabad bele tankolni.


Köszi előre is!



márc. 22. 22:53
1 2 3 4 5 6
 31/57 anonim ***** válasza:
65%
95-nél lehet, hogy túl sok neki a hatodik.
márc. 27. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/57 A kérdező kommentje:
Sejtettem, hogy az automata váltóhoz lehet köze.
márc. 28. 00:33
 33/57 anonim ***** válasza:
márc. 28. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/57 anonim ***** válasza:
100%
Rakd rá pillanatfogyasztásra, és tesztelgesd hogy x tempónál, y sebességben mennyit eszik, és szépen lassan ráfogsz érezni.
márc. 28. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/57 A kérdező kommentje:
#34 igy csinaltam :)
márc. 28. 16:35
 36/57 anonim ***** válasza:
0%
#31 Azért van a hatodik, hogy használd! Svájci autópályán a 120 foltyon meg van szaggatva 100-as meg 80-as táblával, kb. 70 alatt, inkább csak 60-nál váltok le ötödikbe. Amikor ötsebességes autónk volt, városban 50-nel is felváltottam ötödikbe. Nem azért van a váltón plusz egy-két fokozat, hogy ne használjam. Oké, a legmagasabb fokozatokban ilyenkor sz*r a motorfék meg a gázreakció, de majd ha gyorsítani kell vagy motorfékezni kell, visszaváltok, viszont amíg egyenletes sebességgel egyenesen megyek, addig felváltok. Amint forgalmi helyzet van, váltok visszafele, de menet közben a magasabb fokozatot használom.
márc. 29. 01:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/57 anonim ***** válasza:
41%
#36 Az egy dolog, de utána meg majd megy a nem értés hogy márpedig mitől lett csapágyas a motor.
márc. 29. 05:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/57 anonim ***** válasza:
49%
Jajah meg mitől lett agyon kokszolódva....
márc. 29. 05:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/57 anonim ***** válasza:
54%
#37 Még jó, hogy a japán mérnök is úgy építette meg az autót, hogy amikor hatodikban lassítasz, kb. 65 km/h-nál villan a műszerfal a javaslattal, hogy váltsál vissza. Pont a te fajtád miatt van az autóban ilyen funkció. Hogy aki hülye hozzá, az is tudja, mit kellene csinálnia. :) És gyorsításkor képzeld nem ugyanannál a sebességnél ajánlja a felváltást, mert nem a szimpla számértékek vannak hardcode-olva, hanem a te kedvedért erre külön szenzorok és algoritmusok vannak. Én mondjuk magamtól is tudom, mikor melyik fokozatot érdemes és takarékos használnom, de a te kedvedért az én autóm is tudja.
márc. 29. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/57 anonim ***** válasza:
72%
#39 Pont arról beszélek hogy ne 1200on dadogtassuk a motort🤷🏻‍♂️ Berakod 60nál 6osba azzal nyírod ki a csapágyat meg a kettőstömegűt. Nem tudom miből sikerült leszűrni hogy hülye vagyok hozzá😆 200as tdi dsg-ket is mind váltószoftverezni kell mert, mert veszélyesen alacsonyan tartja a gyári szoftver, nem csoda hogy egy csomó amit nem írtak át, vagy nem S-ben használták 150-200k közt rendre csapágyasok lettek.
márc. 29. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!