Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Olyan autóknál, ahol hátul...

Olyan autóknál, ahol hátul féktárcsa van, a fékbetéteket miért a hátsó oldalra teszik?

Figyelt kérdés

Nem tudom, hogy mindegyik gyártó így jár-e el. Itt van pl. a Mercedes: [link]

(Vész)fékezésnél az autó hátsó része így mégjobban megemelkedi, a hátsó kerekek tapadása így csökken. Ha a menetirány szerinti oldalra tennék a fékbetéteket, akkor a fékezés során a hátsó kerekeket a fékbetétek "lenyomnák", jobban tapadna a gumi az aszfalton, a kerek jobban fékeznék az autót.


ápr. 12. 01:15
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
100%
Toyotán elől van.
ápr. 12. 01:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:

Lehet van olyan Toyota, amin elől van, de pl. az új Corollán (random keresés alapján) szintén hárulra tették a betéteket.

[link]

ápr. 12. 01:32
 3/16 anonim ***** válasza:
78%
Nem emelkedik meg jobban! Honnan vetted ezt a hülyeséget?
ápr. 12. 01:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
85%
Találtam egy cikket angolul, azt írják, hogy a súlyelosztás miatt teszik előre vagy hátra, a típustól függ, hogy mi az oka a bizonyos típusnál hova rakják. Attól is függ mi hogy fér el, hova rakták a többi alkatrészt, első féknél pl. kormányösszekötő gömbfejet stb. Szóval a mérnökök megtervezték hogy hova optimális a súlyeloszlás és elférés szerint és oda rakták.
ápr. 12. 01:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 A kérdező kommentje:

Be tudnád linkelni a cikket 4-es? Köszi.

#3: De megemelkedik, egyszerű fizika. Az én autómon is a hátsó oldalon vannak a fékbetétek. Lejtőn lefele, mikor a kéziféket behúzom (gondolom a hátsó betéteket szorítja a tárcsára), és leveszem a fékről a lábam, érezhető, hogy a hátsó része az autónak megemelkedik.

ápr. 12. 02:00
 6/16 anonim ***** válasza:
80%
#5 [link]
ápr. 12. 02:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
88%

Mert nehéz szerelni ha mögötte ottvan egy hosszlengőkar..


de ezt a hülyeséget hogy "lenyomná".. fizikaóráról gondolom még csak nem is hallottál, ugye? :D

ápr. 12. 02:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 A kérdező kommentje:

Köszi 6-os.

De képzeld hallottam, ha felrajzolod a betétekre ható erőket, akkor rögtön rájössz, mirő beszélek. Forgass meg egy biciklikereket, és fogd meg a kerék oldalát hasonlóan, mint a fékbetétek a tárcsát. Ismételd meg az átellenes oldalon is. Majd érezni fogod a kezeden, hogy milyen erők hatnak rá.

De nem a fékbetétre ható erőkről szól a kérdés.

ápr. 12. 02:40
 9/16 A kérdező kommentje:
utóbbi 7-esnek szól
ápr. 12. 02:41
 10/16 anonim ***** válasza:
77%
Nem azért emelkedik meg fékezéskor az autó hátulja, mert az a fél kilós fékszerkezet olyan nagy súlyt képvisel, hanem azért, mert az autó másfél tonnája menne tovább. Ha megnézel egy töréstesztet, ahol fékezés nélkül nekirongyolnak az akadálynak, ott is megemelkedik a kocsi hátulja, filmekben még szaltózik is egyet a kocsi. Azért lenne jobb a hátsó keréknél előbbre tenni a féket, mert akkor a kocsi súlypontja közelebb kerül az autó közepéhez, azzal stabilabbá válik. De ez még a szupersport-autóknál sem megy mindig, sőt... Elég ritka.
ápr. 12. 07:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!