Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autók mennyire felelősek a...

Az autók mennyire felelősek a klímaváltozásért?

Figyelt kérdés
ápr. 15. 19:53
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%

Jelenleg szerintem talán ha 1%-ot. Leginkább a gyárat,teherhajók, és röhögni fogsz,de a szarvasmarha tartás is rengeteg metán levegőbe juttatásáért felelős.

Sőt van ahol a kutyatartás korlátozása is szóba jött,mert a kis kedvenc rengeteg CO2-ért felelős közvetve,és közvetlenül

ápr. 15. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:

Egyáltalán nem. Globálisan, a világ összes autója az üvegházhatású gázkibocsátás kb. 5 százalékáért felelős. Ez egy hivatalos EU-s tanulmány konklúziója.


Minden más hülyeség, és rémhír.


Egy szavát se hidd el a sötétzöld idiótáknak.

ápr. 15. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
53%
Nyilván ez is közrejátszik de nem ez a döntő.
ápr. 15. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:

Legfeljebb 10-20%-ban.

Több szereplős a történet. Az ipar mellett jó nagy része van a fűtésnek. Már gyerekkorban azt nyomják az emberek fejébe, hogy ha légszennyezettségre gondolnak, akkor tipikusan füstölgő autókat meg gyárkéményeket ábrázolnak, mint rossz, csúnya, gonosz emberi tevékenység. Az valahogy mindig kimarad, hogy télen is szeretjük a 20-22 fokot a lakásainkban és az sincs ingyen. Sőt egy időban, nem is olyan régen még azt nyomták, hogy a gázfűtés milyen környezetbarát. Aham! Csak épp egyetlen háztartás, egyetlen nap alatt is köbméterszám okádja a CO2-t a légkörbe, ami látszólag senkit nem zavar, teljesen rendben lévőnek, magától értetődőnek tűnik. Nincsenek rá korlátozások, ellenőrzések, szankciók, bírságok. Ellenben az autóknál km-enkénti grammokon meg a b*szogatás, meg a gyártók felé a büntetéssel való fenyegetőzés.

Szóval nem kicsit van túllihegve és a köztudatban az autókra fogva a klímaváltozás. Az csak egészen kis szelete a tortának. A jelenlegi az ipari forradalom óta kialakult egész technológiai civilizációnk vastagon felelős érte.

ápr. 16. 06:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
70%

71-74,5% körüli az összes gépjármű.

Itt van HIVATALOS, FÜGGETLEN forrás:

[link]


[link]


Eszerint a 2022-es felmérés szerint, csak a személygépjárművek, és a furgonok 48% körül van:

[link]


(De fölöslegesen kerestem ki ennyi forrást, mert úgyis mindenki azt hisz el, amit akar, és tudom, lesz bizony, aki "jobban fogja tudni".)


Viszont nem is ez a baj, nem az autók teljes betiltása lenne megoldás valószínűleg. Valóban az autók okozzák a legtöbbet, de a többi tényező is rájátszik, és azokon lehetne változtatni, mert abban van a legtöbb fölösleg. Az autók hasznosak, és amíg nincs valós alternatíva, addig nélkülözhetetlenek, mert még így is a legtöbb autós, szükségképpen vezet.

Én azt mondom, hogy a rendszerben kellene változtatni, és az világ tempóján. Manapság mindenkinek rohannia kell, ami miatt a tömegközlekedés nem megoldható. Több pénzt és erőforrást kellene befektetni a tömegközlekedésbe, így felvinni arra színvonalra, hogy azt megérje használni. Budapesten egész jó, de még így is sok sebből vérzik. Gondolok itt a biztonságra, tisztaságra, megbízthatóságra és elérhetőségre. Azonban vidéken - főleg a kisebb településeken - a buszhálózat siralmas. Elég ha belegondolunk egy faluba, ahol naponta 4-6 alkalommal járnak a távolsági buszok, és azok is már muzeális darabok.

Az elektromos autók még beválhatnának, ugyanis csökkentenék a károsanyag kibocsátást, és az akkumulátorok sem okoznának gondot, mert már van megoldás a környezettudatos kezelésükre, újrahasznosításukra, és ezt a mai napig fejlesztik.

Forrás: [link]

A nagyobb probléma, hogy az elektromos autók, jelenleg a luxuskategóriát töltik be, ami miatt elérhetetlen az átlagos emberek számára, így amíg nem csökkentik az árukat, vagy nem adnak támogatást rá, csak a felsőbb réteg fogja tudni megengedni magának. Esetleges megoldás lehet, hogy valamelyik gyártó megtervezne, egy megbízható, elektromos népautót, amit bárki meg tudna engedni magának, de ez már a jövő zenéje. Illetve a másik a hatótávjuk, és a töltésidejük, de ezt is a technológia fejlődése fogja helyre hozni, úgyhogy még amúgy is korai rohanni villanykocsikért.


Mielőtt megköveznek kijelentem, NEM LOBBIZOK AZ AUTÓK BETILTÁSÁÉRT, én is sofőrködöm, és az időm jó részét autóban töltöm, ÉS NEM VAGYOK KÖVETŐJE EGYIK ZÖLD PÁRTNAK, ÉS CSOPORTNAK SEM, TOVÁBBÁ NEM AKAROK LEBESZÉLNI SENKIT SEM A VEZETÉSRŐL, mert mindenki maga dönti el, hogy mivel hatékonyabb neki közlekedni. Azonban meg kell jegyezni, hogy ez a vonal, amin most haladunk, nem fog fényes jövőt hozni, de szerintem itt legfőképp a felsőbb irányításnak a dolga intézkedni az ügyben, és nem az erőszakos megvonás a megoldás.

ápr. 16. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%
Előző vagyok, és hozzáteszem, hogy intelligens színvonalú vitára hajlamos vagyok a témában, és örömmel meghallgatom mások véleményét is.
ápr. 16. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

Szerintem amit #5-6 ír, teljesen józan megoldás. Az egyetlen részlet amivel nem értek egyet, az elektromos autókról szóló rész.


"Az elektromos autók még beválhatnának, ugyanis csökkentenék a károsanyag kibocsátást, és az akkumulátorok sem okoznának gondot, mert már van megoldás a környezettudatos kezelésükre, újrahasznosításukra, és ezt a mai napig fejlesztik (...) A nagyobb probléma, hogy az elektromos autók, jelenleg a luxuskategóriát töltik be, ami miatt elérhetetlen az átlagos emberek számára, így amíg nem csökkentik az árukat, vagy nem adnak támogatást rá, csak a felsőbb réteg fogja tudni megengedni magának"


Ha az elektromos autó egy jobban elérhető, sőt, kierőszakolt megoldássá válik (például szélesebb "zöld zónák" létrehozásával városokban, és valóban olcsó elektromos autók gyártásával), az mit eredményez? Még több gyártást, ami még több szennyezéssel gyár, még több lítium-ionos akkumulátor létrehozásával, és még több olyan akkumulátorral, aminek bár dolgoznak az újrahasznosításán vagy legalábbis alacsony szennyezéssel járó elpusztításán tönkremenetelüket követően, de a megoldás még igen messze van, főleg ha egy olyan szinten kell ezt megvalósítani, amire szükség lenne, amennyiben tényleg nagy százalékban új elektromos autóra váltana mindenki.


A következő probléma, hogy mi lesz a régi autókkal? Arra én még nem találtam (bár az utóbbi egy évben nem is kerestem) semmilyen reális tanulmányt, hogy mikor térül meg a szennyezése egy elektromos autó gyártásának, majd nagyrészt nem megújuló energiából töltésének ahhoz képest, ha az ember inkább megtartaná a teszem azt 10 éves átlagos benzines autóját, és használná tovább - esetleg addig, ameddig van valós, élő megoldás a nagyrészt megújuló energiából töltésnek, az akkumulátorok újrahasznosításának, és a kisebb szennyezéssel járó előállításnak. Ennek ellent mondanak a nagyon olcsó elektromos autók - a nagyon olcsó gyártás általában szennyező gyártást jelent, hiszen azt is minél olcsóbban kell megoldani a profit érdekében.


A szennyezésnek nagy része bár az autóiparra terhelhető, de maximálisan egyetértek azzal, hogy a kapitalista világrend és az alapvető fogyasztói kultúra az, amivel a legnagyobb probléma van. A CO2 kibocsátás egy szelete az egésznek, a rengeteg elpazarolt élelmiszer és energia, a rengeteg nem feldolgozott vagy szimplán elégetett szemét mind ennek a gyümölcse, és mivel ez mindenkinek az alaptermészetében benne van, én ugyan nem hiszek a sorsban és abban hogy minden előre meg van írva, de az biztos hogy az ember jelenlegi alapműködése egyenes út a pusztulás felé.

ápr. 16. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

Nem akarok vitázni. Az előtted író vagyok. Sok éven keresztül levegőkémiai szakértőként több nemzetközi projektben ezt mértem. Jelenleg is környezetanalitikával foglalkozom.

Természettudományokkal foglalkozó ember lévén jobban hiszek a saját szememnek, kognitív méréseimnek, tapasztalataimnak, mint a netes adatoknak. De ezt nem akarom senkire sem ráerőltetni, nem célom senkit meggyőzni.

ápr. 16. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
100%

Én, vagyok az #5-6. Nagyon jókat írtál, így én is többet látok a témába.

Valóban, ezekbe nem gondoltam bele. Gyártás terén valóban sok a gyártás folyamata miatti károkozás. Itt valószínűleg mérlegelni kéne, hogy melyik lépés lenne a kisebbik rossz. Ehhez nincs elég tudásom.

A visszavonult benzines, és dízeles járműveket valamilyen módon újra lehetne hasznosítani, mert sok olyan alkatrésze van, amit más ipar felhasználhatna. Gondolok itt egyes fémelemekre, amiket építőanyagnak használhatnának, vagy idővel az új elektromos autók elemei készülhetnének belőle.

Azt biztos, hogy sok tervezés, és átalakulás kellene egy ilyen lépéshez, ami sok pénzbe és időbe telne. Ezt úgy lehetne kivitelezni, ha az emberiség (mind vezetők, és polgárok), legalább 90%-a összefogna. Ezt nehéz lenne így megrendezni, és nem azért, mert túl sok az önző ember, hanem azért mert túl sokan vannak, akiknek a kisebb bajuk is nagyobb annál, így nem tudnának ebbe erőt fektetni.

Ha egyik megoldás sem jó, akkor erőszakkal lehetne elérni. Mindenkit kerékpárra kényszeríteni, vagy tömegközlekedésre, de ez szerintem a legrosszabb lépés lenne, mert ugyan a környezetnek jót tenne, de az embereknek az életét rontaná meg túlzottam. Ahogy mondtam a legtöbb embernek az autó nélkülözhetetlen, azoknak ez kivéreztetés lenne.


Sajnos én is úgy érzem, hogy egyenes úton vagyunk a kipusztulás felé, és jelenleg nem létezik olyan megoldás, ami nem járna olyan kompromisszummal, amely valakinek nem ártana. Talán egyszer eljut oda a technológia, hogy ezek a kérdések már csak a múlté legyenek.


Köszönöm, amit írtál, nagyon érdekes volt. Jó meghallgatni egy olyan ember véleményét, aki benne van a szakmában. Én csak laikus vagyok ezen a téren. :)

ápr. 16. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

@9, A városokban például a lokális szennyezésre tud megoldást jelenteni a tömegközlekedés és egyéb alternatív közlekedési infrastruktúrák fejlesztése. A gond, hogy az utóbbi évtizedekben a trend az autózás terjesztése volt, errefelé ugye volt egy rendszerváltásunk is, ami után például az autóipar jobb termékei is megnyíltak előttünk, lehetett már nyugati "rendes" autót venni a Trabant meg a Lada helyett, és mindenki akart is, státusszimbólum volt előtte és utána is, ha valakinek az átlagnál jobb autója volt, így az is vett magának, akinek nincs szüksége rá. Hány embert látni például Budapesten egyedül ülni nap mint nap a 2,5 tonnás luxus SUV-ban, hány ember jár 5 kilométerre szép időben is kocsival dolgozni, csak azért, mert kényelmes és megszokta. Nagyon nehéz valakit úgy leszoktatni a felesleges autózásról, pontosabban átszoktatni más megoldásra, aki úgy nőtt fel, hogy az autó fontos, ha autód van akkor valaki vagy, aki a buszon ül az csóró, meg aki biciklizik az is csak azért teszi mert nincs pénze autóra. Bizonyos kultúrákban más volt a fejlődés menete, ott máshogy is működik a városi közlekedés.


Az első lépés az lenne, amire törekvés egyébként már évek óta van, csak a megvalósítás nem megfelelő - nem akarok erre kitérni, az már kemény politizálásba menne át -, hogy a lehetőséget megadjuk, és az arra fogékony emberek elkezdjék használni. Ez megindít egy trendet, amibe becsatlakoznának idővel azok is, akik most húzzák a szájukat.

ápr. 16. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!