Tényleg igaz-e, hogy a kissebb köbcentis autók (mondjuk 1200köbcenti alatt) nem bírják a intenzívebben, gyakrabban hosszabb távú utakat? Tehát előbb megadják magukat a motorok?
Ahhoz, hogy a jármű egy adott sebességgel haladjon, bizonyos teljesítményt kell leadnia. Egy kisebb, mondjuk 1200 köbcentiméteres hengerűrtartalmú motor teljesítménye általában kisebb, mint egy nagyobb 1500-1600-asé, tehát a haladáshoz szükséges teljesítmény a teljes teljesítmény nagyobb hányadát teszi ki, tehát például a 80 km/h-s tempó tartásához nem a teljes teljesítmény 25%-át, hanem 50-60%-át kell kifejtenie. Ez hosszú távon nem használ a motornak - neked sem mindegy, hogy kényelmesen tekered-e a biciklit, vagy úgy hajtod, mint az állat. Persze lehet, hogy egy kisebb motor teljesítménye megegyezik a nagyobbéval, de ekkor a fajlagos teljesítménye (kW/l) nagyobb, ami általában a motor élettartamának csökkenését vonja maga után - lásd az utcai 2.4-es motorok 100000 km feletti élettartama, szemben a Forma-1-ben használt motorok két futamával.
Összességében: a kisebb motorokat nem a hosszú távú utak "nyírják ki". A városi forgalom sokkal több kárt tud benne tenni (gyakor terhelésváltások, lassú bemelegedés, kormolódás). A kisebb motorokat a túlhajtás teszi tönkre - csak mivel kisebb a teljesítmény, ezért ugyanakkora terhelés mellett jobban erőlködik a motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!