Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek mi oka lehet,...

Öreghal kérdése:

Szerintetek mi oka lehet, hogy egy kíméletesen hajtott saját Sprinter 315 cdi 230 e km-nél főtengely csapágyas lett?

Figyelt kérdés

Mb 315 cdi 646 986 kódú motor főtengelyének nyugvócsapágyai ( középső 3) beolvadtak, így mind a csésze, mind a főtengely bemaródott, azaz maradandó, megnyugtatóan nem javítható károsodást szenvedett. A főtengely 80 %-os valószínűséggel megrepedt, mely csak röntgenes bevizsgálással ellenőrizhető.

Szakértő véleménye szerint, nagy valószínűséggel,de nem biztosan, az alkalmazott olajszivattyú reduktor szelepének nem megfelelő működése, valamint esetlegesen az olajnyomás ellenőrizhetőségének, és kijelzésének hiánya okozhatta.

Kéretem a szervízt, nyilatkozzanak, hogy ez az olajnyomás visszajelzés, az 1800-2400-as fordulatszám tartományban, vagy akörül, az autóiparban általánosan elfogadott módon, vagy esetlegesen bármely más formában, a szóban forgó gépjármű típuson alkalmazva van –e, ha igen a szóban forgó járművön miért nem jelezte a vezetőnek az olajnyomás hiányát.

Ha nem, és semmi egyéb módon a gépjárművezető az olajnyomásról információt menet közben nem kap, akkor miért nem?



#motorolaj üzemi nyomása #olajnyomás kijelzés
2012. szept. 12. 16:41
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
Igazad van,amúgy sajnálom hogy így jártál,de hátha lesz megoldás.
2012. szept. 16. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
En ertem hogy nincs visszajelzes, DE mi az oka hogy elment az olajnyomas? Mert ha tenyleg a nyomas hatarolo szelep, akkor mentheto lett volna ha van visszajelzes. Vagyis amint kigyullad a visszajelzo, megallitod a motort, elharitjak a hibat ami max 100E Ft ki be szerelessel egyutt, es mindenki boldog.
2012. szept. 17. 00:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 A kérdező kommentje:

Hát ez az, amit én is nagyon szeretnék tudni, hogy mitől ment el az olajnyomás? Mert amint éreztem, hogy nem a megszokott módon dolgozik az autó, megálltam, a motorháztetőt felnyitva szétnéztem a motortérbe, majd álló motornál megnéztem a futóművet, és a váltót is. Az újraindításnál a számítógép a szokásos módon ellenőrizte a rendszert, tehát az olajnyomás ellenőrző lámpa rendesen elaludt, ahogyan annak kell.Továbbindulva a rendellenes hang, amit legelőször futóműhangnak véltünk,egyre erősödött, ezért megálltunk és ismét körülnéztem a kocsit.

Az újraindításkor már annyira zajos volt a motor, hogy a visszafordulás mellett döntöttem. Az ekkori ujraindításkor sem jelzett az olajnyomás lámpa. A Pappas telephelyén a munkafelvevő, a szerelővel kijött a kocsihoz, a szerelő beült, beindította az autót, a munkafelvevő a motortérbe fülelt, előrehívta a szerelőt, aki mondta, semmi rendellenességet nem mutatott indításkor a jármű.Az egymás közötti eszmecsere után a munkafelvevő közölte, menjünk haza,pakoljuk ki az autót, hozzuk vissza, (mintegy 20 km) és szétbontják. A gépkocsi hangja ekkor már a további autókázást számomra erősen kétségessé tette.Tehát az olajnyomás lámpa ekkor sem gyulladt ki, mert akkor nyilván azt mondta volna a munkafelvevő, amit 15 perc múlva a másik,...a nagyobb bajt elkerülendő a kocsit vagy hagyjuk ott, vagy vontassuk..... ne indítsuk újra a motort.

Nos ezek a történések után kértem a szakszerviztől az állásfoglalást, hogy milyen gyártóművi változtatások garantálják az új motor visszajelzés nélküli garantáltan jó működését.


Köszönet az észrevételekért;

Üdv;

Öreghal

2012. szept. 17. 06:22
 14/15 anonim ***** válasza:
En azt javasolnam eloszor nezesd at az olajkort elejetol a vegeig mielott barmit csinalsz. Ha megvan 100% biztosan az oka miert tortent utanna lehet gondolkodni mi legyen. Ha mar a beszerelesnel tartasz akkor kerd meg a szakit tegyen be egy 0.8 vagy 0.5 Bar os nyomaskapcsolot az olajkorbe lehetoleg valahol magasabb ponton a hengerfej kozelebe es egy szimpla mozdulattal kosse be egy kulon visszajelzore. Igy 100% lehetsz Hogy TE mindent megtettel.
2012. szept. 17. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 A kérdező kommentje:
Hát igen. Tegnap szóltak, mehetek a Bankba, kész a kocsi, a blokkon lévő gyárilag kialakított, de símán ledugózott M12 x 1,5 -ös csatlakozóponton, egy 0,1 báronként skálázott motorolajnyomás mérő műszer beépítésére kerül sor, mert ezek után természetesen nem bízok meg a Mercedes járműveibe. Óriási csalódás, nemcsak a termék iránti bizalom lett oda, pedig 1998 óta sok és különféle Mercédeszem volt, de most már ugyanolyan lesújtó a véleményem mint másoknak.
2012. szept. 18. 07:00
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!