Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért mondják azt hogy ha...

Miért mondják azt hogy ha keveset megy az ember az autóval akkor jobb a benzines mint a dízel?

Figyelt kérdés

Tegyük fel hogy kb 15.000km-t megy vki az autójával évente ami nem számít soknak.

Erre mindenki azt mondja hogy felesleges dízelt venni, pedig kevesebbet fogyaszt mint egy benzines, gázolajat lehet kézalól venni olcsóbban.

Igaz hogy a dízel drágább de ha drágábban veszed akkor drágábban is adod mint a benzines változatot.

Ki ne szeretne úgy autózni hogy 5 litert fogyaszt a kocsi és kb 320ért(most csak mondtam vmit) veszi a gázolajat pl egy kamionostól, ahelyett hogy 7 litert fogyasztana a kocsi benzinből ami most kb 410ft/l

Évente 200.000ft-ot simán meg lehet spórolni az üzemanyagon.


2012. nov. 11. 21:21
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
azért mert ha 1dieselt motorikusan szerelni kell akkor nagyon zsebbe nyúlós, lehet amit megspórolsz az üzemanyagon, azt ott hagyod a szerelőnél
2012. nov. 11. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:

Tökéletesen meg is válaszoltad a kérdésedet!!!


A benzin-fanatikusok fel sem tudják fogni,

hogy pl. a 170 LE-s gépem kímélő üzemmódban (tempomattal) 4 liter körül fogyaszt!!!

2012. nov. 11. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
89%

"Ki ne szeretne úgy autózni hogy 5 litert fogyaszt a kocsi és kb 320ért(most csak mondtam vmit) veszi a gázolajat pl egy kamionostól, ahelyett hogy 7 litert fogyasztana a kocsi benzinből ami most kb 410ft/l

Évente 200.000ft-ot simán meg lehet spórolni az üzemanyagon"

Egyrészt nem tud mindenki "fű alól" gázolajat venni. Másrészt az ilyen üzemanyagok egy része pancsolt rettenet, amit a modern common-rail dízelmotorok nem kifejezetten szeretnek. Benzinkúton meg már nem olyan kedvező a gázolaj ára.

Másrészt a dízelek kedvező fogyasztása nem mindig érvényesül. Az új dízelek nehezen melegednek be, ezért például télen, városi használatban hosszú kilométereket lehet megtenni rettenetes fogyasztással. Úgyhogy aki városi autóként használna egy kis dízelt azért, mert a katalógusadatok milyen jól mutatnak, elég csúnyán meglepődik azon, hogy 5 liter helyett 8-at eszik a kis csoda. Márpedig a kis éves futásteljesítmény jellemzően nem abból állnak össze, hogy évente négyszer elmennek az autóval a pályán Münchenig meg vissza.

2012. nov. 11. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
26%

Az elsőnek:

A benzineseknél, meg ingyenes a motorgenerál. Nem??

2012. nov. 11. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:

Azért , mert az összehasonlításhoz kutas árral kell számolni. Úgy összehasonlítható reálisan két autó üzemanyagköltsége. Az, hogy tudsz okosba gázolajat, az a bónusz kategória, 1000 felhasználóból 990 nem tud.


A másik amiért ezt szokták mondani, mert dízelnél az összehasonlításhoz ideális állapot az első 200-250 000km, míg benzinnél ez mindegy.

Egy új dízel felára visszajön mondjuk 100 000km alatt, és a következő mondjuk 150 000km-en kerül kevesebbe a tankolása, mint egy benzinesé.

Viszont, ha veszel egy 6-8-10 éves dízelt ( mindegy hogy CR vagy PD ), abban van mondjuk 250 000-450 000km. Na ennél a futásnál már minimum egy turbófelújítás szükséges, kuplung és kettős tömegű lendkerék csere, injektor vagy PD elem felújítás/csere szükséges.


Tegyük fel, veszel egy 7 éves Passatot/BMW-t akármit és megspórolsz évi 200 000-ret, majd a második évben beüt egy lendkerék csere 300 000-ért, akkor nem spóroltál semmit.

Ezért szokták azt mondani, hogy nagyobb futásnál jobban megéri, mert évi 30 000-nél már 400 000-ret spórolsz, évi 45 000-nél meg 600 000-ret. Na, ha 600 megtakarításból ki kell csengetni egy lendkerék cserét , az nem nagy show. Ha 3 év alatt elversz évi 300 000-ret lendkerékre, turbóra meg injektorokra, váltóra etc.. akkor is spórolsz 900 000-ret egy benzineshez képest.


Ha új autót nézünk, és 3 literrel kevesebbet tápol százon, akkor 200 000km alatt 2,5 millát spórolsz egy benzineshez képest. 200 - 250 000-ig általában semmilyen komolyabb gond nem szokott előfordulni. Ha mondjuk évi 60 000km-t megy a kocsi, akkor 4 év alatt marad 2.5 milla a zsebedben, a kocsi meg mehet eladásra.

2012. nov. 11. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
46%
Mert az új autóból indulnak ki, ami nagyon lassan hozza vissza a felárát. Használtnál viszont én sem értem, hogy évi 15 ezerre miért ne lenne jó a dízel. Azt is elfelejtik, hogy ha valamit nem használsz sokat, az ritkábban romlik el. Nekem évi 10000Km-re dízelem van, kúton tankolok, sosem volt még baja, és soha nem cserélném el takony benzinesre.
2012. nov. 11. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
Azért a takony benzines jelző elég meredek, kedves utolsó. A benzinmotornak is megvan a saját megfelelő felhasználási területe. A kis, városi autókat sokkal szerencsésebb benzinmotorral venni, mint egy rezonáló, zajos, és rövidtávon kormoló Dieselle. Diesel motor az autópályára való, hosszú utakra, benzin pedig általánosabb felhsználásra.
2012. nov. 11. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 A kérdező kommentje:

Miért pont a common-railest említitek?


Vegyünk példának egy egyszerű TD-d vagy D-t.


Egyébként szerintem sokan tudnának szerezni gázolajat kéz alól mert szinte mindenkinek van kamionos ismerőse vagy buszos, vagy ismer olyat akinek van. Szerintem inkább sokan nem bíznak az olcsó üzemanyagban.

2012. nov. 11. 23:25
 9/15 anonim ***** válasza:

Azért nem jó példa a D meg a TD mert azokat nagyjából 14 éve nem gyártják. Jó tudom, volt a focusban is 1.8td, de akkor is. A hagyományos D/TD autók ( leszámítva az SDi-t ) mind 15+ évesek. Ilyen alapon hasonlíthatnánk a 300D zöldséges mergát is egy benzineshez, csak érted...


A TDI-t még említhetnénk, de azok is 10 felett vannak már.


Nyilván az az átlag halandó célja, hogy viszonylag új autója legyen, ami fiatalabb, mint 10 éves. Valószínűleg kevesen ülnének vissza 2012-ben egy 1.6TD kettes Golfba. Az előbb említett korosztályban meg -szinte- csak Common rail és PD motorok vannak, azok minden előnyével és hátrányával.

2012. nov. 12. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:

Először is, leírom, hogy amit írok lesz olyan aki nem ad majd igazat, de senki ne sértődjön meg,akkor vegyél dízelt, ha évente 35-40 ezer km bele hajtasz, tudom tapasztalat, ha kevesebbet mész benzinest kell venni, mert amit spórolsz tankolásnál elveszted a karbantartásnál, nem is beszélve arról, ha használtan veszel dízelt amin már garancia sincs, főleg ha valaki már széthasználta előtted, most pedig még a benzin ára olcsóbb mint a dízel, és a gatyád rá fog menni, ha dízel kocsiba ilyen fönt említett dízelt akarsz tankolni minimum 18 év fölöttit vegyél, mert az újak a rossz minőségű üzemanyagot nem bírják, amikor majd állsz az autósboltban és a 100. autósboltot és bontót feljártad, mert már sehol nem találsz olyat ami kell csak aranyárban ( típus évjárat és márkafüggő), és muszáj lesz megvenni, ha járni akarsz vele vagy eladni valakinek hogy legalább beinduljon vagy guruljon, na azt nem kívánom senkinek.

Egy tanács, ha azért akarsz dízelt mert spórolni akarsz a tankolásnál és csak keveset mész vele felejtsd el, vagy ha szereted a dízelt fél misi legyen mindig tartalékban a javításra.


van sok igazság amit írtak előttem, de én sem fikáztam se a benzinest se a dízelt, de ne írjunk már olyat, hogy "takony benzines" nem írom én se a dízelről, hogy traktor, azért megnézném amikor egy benzines ott hagyja a lámpánál és morog, hogy, de akkor is az enyém fogyaszt kevesebbet, és akkor még nincs is igaza, mert sok új benzines már kevesebbet eszik mint a dízel.

2012. nov. 22. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!