Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy lehet hogy a viszonylag...

Hogy lehet hogy a viszonylag kisebb motorkerékpárok ugyan annyit képesek megzabálni mint mondjuk egy városi kis benzinmotoros autó?

Figyelt kérdés
Főleg a régebbi szoci motorokra gondolok. A 250-es ETZ bőven megeszi az 5 litert, de nincs 50 lóerő. Akár Simsonnál is ha megnézzük alapvetően takarékos 2,4 körüli átlaggal elmegy, de még mindig csak 50 ccm, egy henger és csak 4 lóerő. Ez mind az injektoron és a computeres vezérlésen múlik főleg? Mi lehet még befolyásoló tényező?

2014. júl. 22. 23:43
1 2 3 4
 31/33 anonim ***** válasza:
Én elsősorban az új dolgokra gondoltam, a használt, legtöbbször az állam tudta nélkül gazdát cserélő veterán vagy aközeli korú gépekre nehéz is lenne különadót kiróni. Viszont be lehetne vezetni egy olyan szabályt, hogy közúton csak útvonalengedéllyel közlekedhetnek ezek a gépek, így drasztikusan csökkenne a kétüteműek használati értéke. Aki viszont mondjuk veterántalálkozóra, vagy kiállításra vagy ilyesmire menne a renovált gépével, az úgyis hetekkel, hónapokkal a rendezvény előtt már elkezdi felkészíteni a gépét, intézni az utazást, szállást, satöbbit, ezek mellett egy útvonalengedély kikérése már igazán nem nagy kunszt. Esetleg szállíthatja pótkocsin, tréleren, és akkor még ezzel sem kellene germóznia. Ellenben munkába járásra vagy hétvégi motorozásra használni már körülményes lenne, mert minden nap útvonalengedélyért folyamodni szerintem senki nem vállalja be, a hangja alapján meg könnyen ki lehet szúrni ezeket a gépeket.
2014. aug. 8. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/33 anonim ***** válasza:
ez így hülyeség hogy a kétütemű motorokat ki kellene tiltani. Igen, vannak 4ütemű, kevésbé káros motorok is, de az nem ugyan az mint egy kétütemű, és nem is adja azt az élvezetet. Fentebb írtad te Sceptic, hogy az ésszerűség határán belül kellene gyártani a 2T-s gépeket, ebben igazat adok, mert pl. az én motorom teljesítményének is kb. a fele az amivel elbírok, persze ahogy jönnek sorba a fokozatok, úgy az elektronika egyre jobban engedi a teljesítményt, de még így is nagyon sokat kell neki tiltania abból amire képes lenne. Amúgy ne hidd azt hogy nem fizetek rá olyan költségeket amik egy sima széria motornál nincsenek. Fizetek, és nem is keveset, de nekem még így is megéri, mert a 2T az egy szerelem. Az adalékokból a legkörnyezetkimélőbbeket használom, egyedül az az 1 liter ólomadalék az, amit nem tudok mással helyettesíteni. De azt muszáj megemlíteni, hogy az országban nem sok ilyen motor van, én 3 db-ról tudok, viszont pl. Olaszországban jóval több fút a 4 hengeres 500-as 2T-s gépekből, de világviszonylatban nincs olyan sok belőlük. Ezzel arra akarok kilyukadni, hogy az a "pár" darab ilyen hobbi motor nem jelent nagyobb környezeti terhelést, mint pl. 100 000 db lengőkasza, fűnyíró vagy láncfűrész.
2014. aug. 8. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/33 anonim ***** válasza:

Pontosan ezért kellene már átállni a lengőkaszáknál, láncfűrészeknél, fűnyíróknál, háti permetezőknél és minden más hasonló eszköznél a négyütemű meghajtásra. Vagy elektromos meghajtásra, ha majd képesek leszünk megfelelő "áramsűrűséget" produkálni az akkukban. Minnél hamarabb szabadulni ettől a konstrukciótól, mert az összes közül ez a legkörnyezetszennyezőbb és legpocséklóbb is. Na meg a legbüdösebb és leghangosabb is. Igaz hogy írtam, hogy be kéne ezeket tiltani, de az valóban nem megoldás. Utána javítottam, hogy amint megfelelően használható négyütemű vagy elektromos alternatívát sikerül kifejleszteni, azonnal megtámogatni államilag az új típust, csereakciók keretében, az ugyanazon munkafolyamatokra használható, de kétütemű motorral szerelt új gépekre pedig megfelelő mértékű különadót kivetni. Ezzel ösztönözni az embereket arra, hogy ne akarjanak kétütemű motoros láncfűrészeket és lengőkaszákat venni, a sokkal gazdaságosabb és környezetkímélőbb új meghajtással szemben.


Továbbá én elhiszem, hogy imádod a kétütemű erejét, hangját, húzását, pörgését, de attól hogy szerelmes vagy ebbe a technológiába, az még iszonyúan környezetkárosító hatású marad. Elfogult vagy, és ez bizonyos szempontból és mértékig érthető is. Nincs ezzel semmi baj, nem mondtam, hogy ne használd. De azt tessék megérteni és elfogadni, hogy mai, környezettudatos szemmel nézve a kétütem már egy igen elavult technológia, eljárt felette az idő. Ha mégis használni akarod, akkor hajrá, de tessék megfizetni a használatával járó környezetkárosítás tényleges értékét. És ez nem csak annyi, amennyibe jelenleg kerül neked a motorozás, hanem annál sokkal több. Még ha nem is azonnal jelentkeznek ezek a hatások, hanem 10-20, vagy akár 100-500 év múltán, apránként. Valaki meg fogja fizetni, az biztos. Akkor meg már miért olyan legyen, akinek semmi köze a károsításhoz?

2014. aug. 8. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!