Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Akksi vagy generátor?

Akksi vagy generátor?

Figyelt kérdés

Sziasztok! 5 hónapja használok egy 99-es Swift 1.0 autót, amin idő közben volt néhány felújítás (fékek, lengőkarok, vezérlés, zárak, kipufogó). Az általam belepakolt 3300km alatt nem volt gond az autóval idáig. Nemrég elhoztam a szervizből (lengőkar és vezérlés csere) és mentem is vele 60km-t (3 indítással) és minden rendben látszott, egyedül a fényszórók erejét éreztem a szokásosnál gyengébbnek. A negyedik indítási kísérletnél nem tudtam beindítani az autót, rögtön lehalt az indítómotor (és eközben a műszerfal fényei is kihunytak). Előtte még pöcre indult, ahogy szokott így ez elég váratlanul ért (éppen egy tecsó parkolóban). Gyorsan vettem új akksit, amivel minden rögtön faintos lett. Azóta ezzel is mentem 60km-t és vagy 6x indítottam be az autót, de egyelőre nem érzékelem a fények tompulását, de nem merek megnyugodni. Arra gondolok, hogy ha menet közben is érzékeltem a tompább fényszóró teljesítményt, akkor az már nem a generátorról, hanem az akksiról mehetett....jól gondolom, hogy ez inkább generátor hibát feltételez? A műszerfalon nem kaptam semmilyen hibajelzést, nem gyulladt ki az akksi ikon sem. Tudom el kell vinni szerelőhöz, de leghamarabb csak jövő hét szerdán tudnám és addig használnom kéne a járgányt (legfeljebb veszek egy töltőt is).

Nekem fura, hogy a szerelőtől elhozva észrevehetően gyengébben világított a lámpa és utána ilyen hirtelen lehalt az akku.



2015. nov. 22. 00:25
 1/8 anonim ***** válasza:

Lehet csupán öreg aksi a szervizben döglött meg( bevallom szeretem bekapcsolni szerelés közben a rádiókat).

Aksiknak nem tesz jót ha nagyon lemerülnek és sokáig úgy marad vagy hirtelen nagy tölőárammal töltik fel.


Lehet a töltőrendszerben is bármi hiba és egy kellően jól feltöltött új aksinak töltés nélkül nem gond 60km és 6indítás.


Kikell mérni a töltést, elsőkörben egy gagyi multiméterrel a fesztültséget, hogy felugrik e 12környékéről fentebb de maximum kb. 14ig, ha igen akkor a töltőáramot kell mérni ide már komoly műszer kell.

célszerű egy DC lakatfogóval a teljes áramkarakterisztikát megvizsgálni ami ugye bizonyos időtartományban negatív előjeles, mert indításkor felveszáramot de utána vissza tölt az aksiról a kocsid.

2015. nov. 22. 00:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Esetleg még a töltéskörben lévő csatlakozókat átnézni nincs e kontakhiba, mert ha megszünik a gerjesztés nincs töltés se.
2015. nov. 22. 00:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszod! Amúgy el is számoltam, mert csak 20km-t mentem az új akksival, de a 6 indítás az korrekt...és most megtudtam, hogy ezt bírja egy jól feltöltött akku vagyis nem biztos még, hogy van töltés.

De az mindenképpen gyanús, hogy menet közben is tapasztaltam a gyengébb fényszóró teljesítményt, pedig akkor generátorról kellett volna menniük az izzóknak, ugye? Tehát jó eséllyel tényleg rossz a generátor (pedig előtte 5 hónapig és több, mint 3000 km alatt nem volt gondom vagyis lehet, hogy egyszer csak tönkrement, pont azalatt, amíg szervizelték?). Úgy vettem észre az elmúlt napokban, hogy gyakrabban hallok "denevér csipogást" is elölről azaz az is lehet, hogy csúszik a generátor szíja? Tesóm mondta, hogy van lakatfogója meg multimétere, így ma lehet átjön és ránézünk a dologra! :) Ha para van, akkor megint vissza a szervízbe... :(

Köszönöm a szakmailag kompetens és informatív válaszod!

2015. nov. 22. 10:55
 4/8 anonim ***** válasza:

Ha nem ért tesód hozzá elég egy gagyi multiméter ami a piacon eceröcccáz de ha neked is véredben az alkudozás eccceré oda adják :)

Álló motornál és járónál(oda pörgetve 2000fordulat felé) megkell ugrani a fesznek az aksin.

Ha nem ugrik fentebb akkor szervíz...

Lehet csak forrasztási hiba, lehet dióda, szabályzó, kefe, stb.

2015. nov. 22. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Tesóm ugyan nem autószerelő hanem elektrotechnikus és klímaberendezésekre szakosodott. A mérést sztem meg tudja csinálni. Remélem kiderül valami. Köszi mégegyszer! :)
2015. nov. 22. 11:48
 6/8 khhmkhhm ***** válasza:
Hello! Mi volt a problema?
2015. nov. 24. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:

Hello! Akartam már jelezni :)

Tesóm rámért lakatfogóval és úgy tűnt, hogy van töltés. Szerinte az akksi lett zárlatos, pedig elvileg idén vették bele (Jász akku 45Ah 360A). Most egy Varta került a helyére (45Ah 400A) és idáig minden oké (180km és legalább 20 indítás, több óra világítás). Pedig nagyon generátorra gyanakodtam a legelején...

2015. nov. 28. 21:45
 8/8 khhmkhhm ***** válasza:

Tehát akkor csak az aksi volt a baj:)

köszi,hogy leirtad

2015. dec. 1. 00:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!