Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy alakult ki, hogy a...

Hogy alakult ki, hogy a legtöbb országban bal oldalon legyen a kormány az autókban?

Figyelt kérdés

Tényleg nem tudok az egészről semmit.

Ok, hogy anno lovaskocsi, bár ott gondolom a hajtó középen ült.

Akik vezettek már jobb kormányos autót is, a megszokáson kívül volt bármi negatívuma?

Vagy esetleg jobbnak tartottátok azt?

Ha igen, akkor miben?


2016. nov. 17. 22:38
 1/6 anonim ***** válasza:

A kormány helye a jobb vagy bal oldali közlekedéstől függ. Erről pedig a wikipedian tájékozódhatsz tovább:

[link]

2016. nov. 17. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Pedig a lovaskocsi miatt van a kormány ott ahol van. A hajtó is így ül a lovaskocsin, nem középen,ahogy te írtad. Erdetileg baloldali közlekedés volt, majdnem mindenhol. Európában is.Magyarországon a negyvenes évek elején álltak át a jobboldali közlekedésre.


Jobbkormányos autót a kontinensen rettentő nagy szívás vezetni. Előzéskor nem látsz ki az előzendő jármű mögül. Parkolóházban nem tudsz fizetni mert a másik oldalon van az autómata. Ugyanez a gyorséttermekben...

2016. nov. 18. 06:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Amikor Mo-on haladási oldalt váltottak, akkor nálunk még leginkább lőcsös kocsik voltak, nem ilyen mai széles kocsik. Azokon pedig, keskeny lévén, a hajtó középen ült, vagy ha nem is teljesen középen, de majdnem. Hogy pontosan hol, az a rakománytól függött, vagy hogy honnan érkezett a bakhoz.

[link]

Amúgy lovas kocsin mindig is inkább jobb oldalon szokott ülni a hajtó, aminek egyszerű az oka: a hajtók többsége jobbkezes, és ostorhasználatkor nem akarja a mellette ülőnek a szemét kicsapni.

[link]

[link]

[link]


A Wikipédia írásából nagyon reálisnak tűnik, hogy mivel jobb kezes ember bal oldalon hordja a kardhüvelyt, így jobbról nem tud lóra szállni. Ha balról száll lóra, akkor meg az út bal oldalára húzódik, hogy a ló védje őt a forgalomtól. (Nyilvánvalóan a városokban, a sűrű forgalomban alakult ki a haladási oldal, valamikor a késői újkorban, nem ott, ahol félóránként találkoztak szembe a kocsik.)


Írnak ott ugyan a lándzsatörésekről is, ahol jobbkezes ember bal oldalon halad az ellenfelével szemben, de ez azért nem reális szerintem, mert ez már nagyon régi időkben volt, amikor még nem volt hivatalos haladási oldal. Ellentétben a kardviseléssel. Mert kardot ugye elég sokáig hordtak az emberek, lándzsát meg csak a régi páncélos időkben.

A haladási oldalt pedig a kardot hordó nemesek választották ki, nem a pórnép...

2016. nov. 18. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Ja, és aztán azért tértek át a jobb oldali közlekedésre, mert az autókban már jobb kézzel kellett sebességet váltani meg az egyéb kezelőszerveket használni, az pedig bal kézzel nem mindenkinek könnyű.

Igaz, vannak balkezesek is, de ők általában jobb kézzel sem teljesen ügyetlenek, mert sok dolog használatánál rá vannak kényszerítve a jobb kezük használatára, pl. egy egyszerű ollót sem lehet ballal használni.

2016. nov. 18. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Ahhoz tudok hozzászólni, hogy a jobbkormányosnak egyetlen hátránya van a kontinensen, de az teljesen kizáró jellegű: egy nagyobb traktort is csak vakon tudsz vele megelőzni, nagyon sz*r és veszélyes.
2016. nov. 18. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Na igen, ugyanaz a helyzet, mint a brit szigeteken a balkormányos autókkal. Ott pedig azért elég sok ilyen van, amit a kontinensről vittek át.
2016. nov. 18. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!