Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyibe kerülhetnének ezek a...

Mennyibe kerülhetnének ezek a dolgok? ( Mz ETZ 125) Ha van valakinek véleménye, tapasztalata szívesen fogadom!

Figyelt kérdés

Lehet, hogy vennék egy 125-ös Mz-t... jopgosítványom 125-ösre van, de szeretném 150 köbcentisre az Mz-t, ha veszek...

-mennyibe kerül igényesen átalakítani 150 cmm-re?

-125 köbcentiset átiratni mennyibe kerül a nevemre ? 19 éves 2 éve van jogsim, se motorom se autóm nem volt még, balesetet nem okoztam, tanulok...

-Ha esetleg olyat vennék, amin lejárt a forgalmi, ezt mennyibe kerül újra csináltatni, ha a motorral minden rendben, nem kell rá költeni?

-Ha esetleg nem is volt rajta az előző tulajnál sem forgalmi mennyibe kerül rá csináltatni?

- Mennyi az esélye, hogy a rendőr kiszűri a 150-es hengert?

Megéri ezt a motortípust venni? Eddig simsonom volt, megvigyáztam minden rendben, szeretem és tudom is szerelni, csak ha már megvan a jogsim szeretnék egy nagyobb motort is... Lépcsőfok, amíg nem dolgozok egy alacsony fentartású motor... Később lehet, hogy szeretnék tőle megválni...

A válaszokat előre is köszönöm!


2010. jún. 25. 23:54
 1/2 anonim válasza:
100%

Szervusz.

Szeretnék kicsit segíteni neked, hogy jobban lásd a dolgokat.

-Az Etz 125 és az Etz150 között kívülről semmi különbség nincs. Ami a különbség a kettő között az a hengerűrtartalom és a karburátor. A két típus között gyárilag csak ennyit variáltak. Az egyiknek a henger furata 52mm a másiknak pedig 56mm. A karburátor pedig egyiken BVF22-es a másikon pedig BVF24 van. Ha átszeretnéd alakítani egy 125-öst 150-re akkor ezt tudnám neked tanácsolni:

a.) A legegyszerűbb ha vaterán egy 150-es hengert meg hozzá egy karbit. (kb 10000FT).

Szerintem ez a legegyszerűbb én így csinálnám, mert olcsóbb és biztosabb.

b.) Fogd a 125-nek a hengerét és elviszed egy esztergályoshoz felfúratni. Álltalába (3000-5000Ft között elválják)De ha már fúratsz, akkor úgy kell elvinni fúratni,hogy viszed hozzá a dugattyút is mert akkor pont arra a méretre fúrja a hengert. Ugyanezt meg lehet csinálni a karbival is de azt nem tanácsolom inkább szerezz hozzá egy 150-es karbit mert az a tuti hozzá.

Ezzel a módszerrel költség körülbelül:

- tömítés garnitúra 300ft (ebbe benne van minden, hengerfejtömítés, hengertalp tömítés, stb)

- dugattyú +gyűrűk+csapszeg stb kb 2200ft

- fúratás (3000-5000 Ft)

- karbi BVF24 boltba 10000FT (használtan vagy vaterán 4000Ft kb)


A másik kérdésed az átíratás volt:

Ez a dolog legidegesítőbb része, mert elköltesz egy rahedli pénzt a papírokra .Ez olyan 40000Ft körül szokott mozogni. De ezek az árak mindenhol más és más csak tájékoztatásként írok példákat:

- átíratás köbcentinként 18FT 125*18=2250FT

- új forgalmi 12000FT

- eredetiség vizsgálat 14000FT (sokáig úgy volt,hogy ez a műszaki része lesz de aztán mégse valósult meg)

- műszaki vizsga kb 10000-12000 FT (persze ha minden jó rajta! )

- törzskönyv 6000Ft


A következő kérdésed: Mennyi az esélye, hogy a rendőr kiszűri a 150-es hengert?

- Szemre biztos nem tudja kiszúrni,mint egyszer már írtam kívülről a két típus teljesen egyforma. Csak a forgalmiból szűri ki hogy hány köbcentis. Ha csak nem raksz rá egy ETZ150-es matricát. 


Megéri ezt a motortípust venni?

Utolsó kérdésedre válaszolva:

Ez egy jó kérdés. Szerintem a simson után jó lépcsőfok. Nekem is van egy ETZ250 és ha rendesen karban tartja az ember, +normál használattal rengeteget kibír. Előnye,hogy olcsó a fenntartása ,egyszerű szerelni még házilag is,valamint hogy barátságosan fogyaszt 5-5,5L.Egy 150-es olyan 3-4L fogyaszt. Olyan 30-35ezer kilométert mentem mz-vel a 3 év alatt mióta motorozok.(21F) A hátránya,hogy sajnos gyenge egy kicsit valamint az elektronika rajta elég elavult rajta. De összességbe szerintem egy kiváló motor, kezdő „nagymotornak” szerintem ideális. Ha egy normális állapotú ETZ-t veszel és normálisan használod akkor szerintem nem fogod megbánni. Amikor én elmegyek egy motoros találkozóra akkor még a speedesek megy a chooperesek is oda jönnek hozzám és elmesélik, hogy nekik is volt Mz,Pannónia,JAWA vagy valami hasonló. A szamárlétrát igen is fontos hogy,végigjárja az ember mert nem lehet egyből egy 600as gixerre ráülni mert az szinte öngyilkosság lenne. Végülis szerintem megéri ilyen motort venni.


Széles utat olcsó benzint!

2010. jún. 26. 03:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:

Uhh köszönöm szépen ezt a részletes leírást ! Adoke egy hasznosat érte :D

A hengereset tudtam én is, csak az árakkal nem voltam tisztában...

De ilyen árak mellett valószínűleg nem Mz-t fogok venni... :S Mert 110-120 000 egy jó állapotú Mz, azt még átiratni ugye 40-50.000, és akkor még szeretném 150-esre csinálni még v 20.000 és akkor még biztos kell valamit rajta cserélgetni mert sajnos nem mai darab ( tisztára mint a simson :) )

És akkor olyan 180-200.000 Ft körül mozog... :S Ennyiért pedig meg tudnám venni az állommotor ( legalább is a következő lépcsőfokon:D) A gilera runner 180 fxr-t... Igaz hogy csak 50-es papírokkal, de nekem annyira pont elég :(

Az pedig, hogy a Danuvia meg a Simson mellé vegyek még egy 22 éves motort... Hát még nemtudom mi lesz:)

Köszönöm a választ!

2010. jún. 26. 22:51

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!